Forum > Geluid

Einde Technics SL-1200?

(153 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-4-2007 10:37

yougow schreef:

Bij je gekochte MP3's krijg je nogal eens een cd hoes tekening erbij, printen op van die cd stickers en die lelijke blanco cd is ook opgelost. Als er geen Label bij zit maak ik zelf altijd een labeltje, met de nummertjes die erop staan, en plaatje van het platenlabel. ziet er een stuk beter uit dan met stift op een blanco cd.

Blijf je otch een beetje artwork hebben wink ;)
Altijd ellende met die zelf-geplakte labels. Moeten exact in het midden zitten voor optimale leesbaarheid van de CD, moet niet van de warmte na verloop van tijd los gaan zitten (dan sloop je je CD-spelers), etcetera.

Printbare CD's is nog daar aan toe (of natuurlijk zo'n brander die kan laserbrandmerken, helemaal ideaal).
Light Image
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
20-4-2007 12:12
ja maar zelf printen enzo vind ik toch minder als gewoon orgineel cdtje

en lightscribe is leuk jammer alleen in grijstinten(voorlopig), een echte label printer s veel te duur wel mooi maar duur
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-4-2007 13:58
Daarnaast hebben lightscribe cd's ook geen eeuwig leven, na een maand of 9 begint de gelaserde tekst aardig te vervagen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
20-4-2007 14:18
heb ik tot nu toe nog niet gehad, lig misschien aan welk merk je gebruikt ofzo?
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-4-2007 20:26
Nope, lightscribe technologie is nog niet in zoverre ontwikkeld dat het de levensduur heeft die het haalt bij het medium waarop het word toegepast. Wanneer je een cd die voorzien is van een lightscribe label donker bewaard vergroot je de levensduur, leg hem echter in het licht en na enkele maanden zal het label langzaam maar zeker gaan vervagen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
20-4-2007 21:56

RiMa schreef:

ja maar zelf printen enzo vind ik toch minder als gewoon orgineel cdtje

en lightscribe is leuk jammer alleen in grijstinten(voorlopig), een echte label printer s veel te duur wel mooi maar duur
Printer om CD's te printen is niet zo duur hoor.
Voor een euro of 70 heb je al een printer die heel netjes op een cd-tje of dvd-tje print.
Kennis is nog geen wijsheid
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
21-4-2007 15:44
niet netjes genoeg laugh :D
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
22-4-2007 13:03
Als je dat niet netjes genoeg vindt bedoel je waarschijnlijk geen labelprinter maar zeefdrukken of (tampon)stempelen.
Maar in vergelijking tot die twee is inktjetprinten toch eigenlijk de beste manier om zo mooi mogelijk een cd te bedrukken. Enige nadeel van inktjet is dat je geen reflecterende kleuren kunt printen zoals goud, zilver, chroom en koper.
Wat ik wel vervelend vind is dat je een CD-r niet in de zon mag leggen. Philips had ooit CD-r's die daar wel tegen konden, maar die heb ik inmiddels al een paar jaar niet meer in de schappen gezien.
Kennis is nog geen wijsheid
SméagolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 1
22-4-2007 18:57
Weet iemand nou definitief hoe 't zit? Ik kwam vorige week bij xxxxxx met de intentie om een Technics te halen (één), krijg ik 't verhaal te horen dat ze ze niet op voorraad hebben, maar nog teleurstellender, dat Technics gaat stoppen. Maar na wat zoeken op 't internet is 't me nog niet helemaal duidelijk of ik nou wel of niet over zeg maar een jaartje, nog aan 2 SL1210s kan komen (nieuw). Even voor de duidelijkheid, ik zocht er oorspronkelijk dus ééntje, simpelweg voor m'n stereo, en voor 't overzetten van m'n vinyl op de computer, en dat ik later een 2de koop om de DJ set compleet te maken (was nu nog niet echt bereid te gaan voor een complete set). Maar met dit nieuws is 't dus voor mij onduidelijk of ik later nog de set compleet kan maken, dus misschien dat ik nu beter voor beide kan gaan.. Weet iemand waar ik ze nog voor de (volgens mij gangbare Nederlandse) prijs van € 500,- kan kopen? Online bestellen uit 't buitenland heb ik op zich niet zo'n probleem mee, maar in 't geval van dit soort dure en grote producten, lijkt me dit niet ideaal. Maar alle suggesties zijn welkom. Als ik ze niet kan kopen voor € 500,-, dan ga ik terug op m'n oorspronkelijk plan denk ik, en koop er 1 voor € 600,- bij een winkel die ze dus niet meer normaal kan bestellen voor 't normale bedrag, maar wel importeren voor 't hogere bedrag. Mocht ik eindelijk voor de complete set gaan, kijk ik of ik alsnog aan de Technics kan komen, en anders ga ik voor een ander merk..

In ieder geval ga ik morgen Panasonic Nederland bellen, en xxxxxxx, om te vragen of ze inmiddels meer weten over een eventuele laatste levering..
"I entered Monte Carlo once.. He was furious."
Bjorn121Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-12-2005
Laatste: 8-11-2008
Berichten: 4
23-4-2007 11:38
Ik blijf die hele evolutie vinyl -> digitaal maar niets vinden eerlijk gezegd. Akkoord, het neemt veel ruimte in en is zwaar, maar er is voor mij ook nog iets als duurzaamheid. MP3 is veel te vergankelijk en het blijven maar wat bits en bytes die ergens op een harde schijf rondzweven. Als uw harde schijf crasht, ben je gans uw collectie kwijt. 1 stroompanne kan al voldoende zijn. Op cd branden is ook een mogelijkheid, maar zelfgeschreven CD's gaan veel minder lang mee dan diegene die je in de winkel koopt.

Ik hoop dat er nog genoeg conservatief ingestelde mensen rond lopen die zweren bij het vinyl en niet toegeven aan deze evolutie. Het zou zonde zijn moest zoiets verdwijnen.

En wat betreft verkoop, ik zou graag eens weten wat E-bay e.d. oplevert. Volgens mij worden daar serieuze sommen verdiend. Als je die verkoop optelt bij de gewone verkoop, kom je wellicht aan een mooi bedrag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)