Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 11 van 51)
Moderator(s): Dré
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
2-2-2008 20:48
vandaag 1e optocht gehad, filter van 1 top in de fik gevlogen, waarschijnlijk omdat hij fullrange stond. begon opeens flink te roken. spijtig, overbelast waarschijnlijk..
insomnia
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
2-2-2008 23:56
We zijn bij het opbouwen en de eerste test geweest van de eaw kf 750 stack, uiteindelijk zijn het 8 bassen 6 toppen geworden, gedraaid op,

2x labgruppen fp10000q
4x labgruppen fp7000

aangestuurd door eaw ux8800

er lag een agregraat achter van 120kva

wat mij opvoel was dat bij -5 db draaien op het sub de pal lampjes gingen branden op de fp7000, we namen over drie fases bijna 40amp per fase af dit vond ik zelf wel heel veel en vroeg me af hoe dit zxou gaan bij vollast op 2 ohm met de labs, groeten arjan
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
3-2-2008 01:04
nog niks stuk gegaan. maar wel iets wat ik me afvroeg vandaag tijdens een optocht.
ik heb een setje speakers:
8ohm 350W (yorkville pulse top)
hier staat een klein versterkertje van soundlab achter te draaien sp6
die leverten 4Ohm 2X300W rms.
dus de speakers kunnen makkelijk voluit. maar de versterker gaat toch af en toe in de protect (er gaan dus rode lampjes knipperen)

ik kan hier toch onmogelijk mijn speakers mee overbelasten? en daarnaast, is dit slecht voor een versterker als hij blijft knipperen?

hoop geholpen te kunnen worden.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
3-2-2008 01:23
1 x bewerkt. Laatst door Dj.raymond op 3-2-2008 11:46
Zoals je zelf vermeld "een klein versterkertje".Nogal wiedes dat je amp staat te clippen.Meermaals in dit forum vermeld trouwens dat je versterker 2 tot 3 maal "zwaarder" mag (moet) zijn dan je speakers.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-2-2008 11:16

arjan schuurman schreef:

We zijn bij het opbouwen en de eerste test geweest van de eaw kf 750 stack, uiteindelijk zijn het 8 bassen 6 toppen geworden, gedraaid op,

2x labgruppen fp10000q
4x labgruppen fp7000

aangestuurd door eaw ux8800

er lag een agregraat achter van 120kva

wat mij opvoel was dat bij -5 db draaien op het sub de pal lampjes gingen branden op de fp7000, we namen over drie fases bijna 40amp per fase af dit vond ik zelf wel heel veel en vroeg me af hoe dit zxou gaan bij vollast op 2 ohm met de labs, groeten arjan
dit speelt mee in de optocht van groenlo?? Kreeg van de week nog een aanvraag of ik niet een grote geluidsset had staan voor op een wagen die meerijdt in de optocht in groenlo.

de vraag was: "hoeveel heeft u nog staan? en hoe hard gaat dat? Er rijdt namelijk een wagen mee die erg veel speakers en watts zou hebben.. dan kunnen wij niet achterblijven."
Had nog precies gekunt, even de optocht meepakken en een flinke duit verdienen. happy :)
Maar aangezien ik reeds gehoord had dat er een wagen mee zou rijden met veel herrie heb ik maar vriendelijk bedankt. Dit gaat namelijk nergens meer over...

Jullie kunnen beter meedoen met de loveparade ofzo...
Hou respect voor de mede optocht deelnemers en de mensen aan de kant. shut up :X
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
3-2-2008 11:54

Watt-Xtra schreef:

arjan schuurman schreef:

We zijn bij het opbouwen en de eerste test geweest van de eaw kf 750 stack, uiteindelijk zijn het 8 bassen 6 toppen geworden, gedraaid op,

2x labgruppen fp10000q
4x labgruppen fp7000

aangestuurd door eaw ux8800

er lag een agregraat achter van 120kva

wat mij opvoel was dat bij -5 db draaien op het sub de pal lampjes gingen branden op de fp7000, we namen over drie fases bijna 40amp per fase af dit vond ik zelf wel heel veel en vroeg me af hoe dit zxou gaan bij vollast op 2 ohm met de labs, groeten arjan
dit speelt mee in de optocht van groenlo?? Kreeg van de week nog een aanvraag of ik niet een grote geluidsset had staan voor op een wagen die meerijdt in de optocht in groenlo.

de vraag was: "hoeveel heeft u nog staan? en hoe hard gaat dat? Er rijdt namelijk een wagen mee die erg veel speakers en watts zou hebben.. dan kunnen wij niet achterblijven."
Had nog precies gekunt, even de optocht meepakken en een flinke duit verdienen. happy :)
Maar aangezien ik reeds gehoord had dat er een wagen mee zou rijden met veel herrie heb ik maar vriendelijk bedankt. Dit gaat namelijk nergens meer over...

Jullie kunnen beter meedoen met de loveparade ofzo...
Hou respect voor de mede optocht deelnemers en de mensen aan de kant. shut up :X
wagen doet niet in Groenlo mee, en wij doen zelf niet mee maar een klant van ons en als die zoveel kasten wil hebben dan leveren wij dat(zou mij een zorg zijn of het misschien te hardt gaat, als de klant maar betaald en als alles maar heel blijfd)Ik vind het zelf ook te veel maargoed ze wouden dit graag en wie ben ik dan als ik er geld aan kan verdienen om te zeggen dat het niet kan.Voor ons komt er in iedergeval weer een leuk zak centje binnen, groeten en succes arjan
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
3-2-2008 22:07
Vandaag eerste en meteen laatste optocht van dit jaar ( alleen voor zondag geboekt ). Mee gegaan in de optocht van Sittard met een wagen van een voetbalclub. Alles ging goed tot op de opstelling, hebben we problemen gehad met de geluidsset.
Hier alles wat we op de wagen hadden:

2x JBL SF25 ( 500 rms, 2000 peak )
2x Peavey UL 118 ( 500 rms, 2000 peak )
2x Jaytec VDST12 ( 600 peak

1x Palladium700 ( 2x 250 W rms op 8 ohm , zat op de Jaytec )
1x Crown XS500 ( 2x 500 W rms op 4 ohm , zat op de JBL )
1x Pv 1500 Peavey ( 2x 500 W rms op 4 ohm , zat op de Peavey subs )

Alles stond naar voren gericht, op de Jaytec speakers na.
Op een gegeven moment ging de Palladium de clip in links, terwijl de lampjes pas op clip zaten. De rechterkant deed het wel goed. Op een gegeven moment viel de linkerkant dus uit, toen deed rechts het alleen maar ( op de Jaytecs ).

Ook voorop de wagen is 2x in de stoet één JBL SF25 uitgevallen, wat de oorzaak is zou ik niet weten... Als iemand er op in wilt gaan dan ga ik met hem mee, maar voor nu laat ik het hierbij.

Eindelijk aan het rijden.... Alles deed het perfect, de tops hebben niet één keer in de clip gestaan ( knalde écht vet hard ). De subwoofers gingen ook keihard, alleen kwamen een beetje in de clip dus heb ik op de crossover iets terug gedraaid.

Toen we op de markt aankwamen gingen ze ineens rookbommen uit belgië afsteken, de stukjes (as?) vlogen ons en de apparatuur om te oren... Zo veel mogelijk proberen te bedekken maar toch vielen er stukjes de apparatuur in. Ook was er één stukje op een (hard) plastic cd-hoesje gevallen, dat smolt er hélemaal doorheen ! Zo zag ik er aan hoe heet die stukjes waren.

Na 20-25 min trokken we opnieuw de markt op ( andere kant ervan ), en toen maakte ze een stadionfakkel aan. Ik merkte het doordat mijn mengpaneel ineens helemaal rood werd ( weerkaatsing ). De jongen die de fakkel vast hield verbrandde zich en gooide de fakkel het publiek/straat op/in, maar helaas vlogen er stukjes de wagen op. Een stukje kwam terecht op de tops, de bovenkant van de (bijna nieuwe) JBL SF25 stonden compleet in brand !, mijn broer heeft het met zijn hand uit gemaakt ( keihard gewreven ), we dachten toen dat het over was. Tevergeefs, een stukje viel achter de speakers waar ook veel stroomkabel lag. De vloerbedekking(!!!) van de wagen vloog in de fik, in eens steekvlammen dat wil je niet weten.... Iedereen in paniek, ook het publiek. Een voetbalfan klimde over de speakers heen en begon er als een gek op de springen..... Gelukking maar, op 0,5 tot 1 meter van de brand stonden 3 volle 2,5 liter jerrycans (!!!).

Nu hebben we dus een aantal kapotte dingen:

1 speakonkabel is kapot
1 JBL top is de bovenkant van verschroeid
1 Peavey sub is de bovenkant van verschroeid
1 Jaytec VDST12 is de bovenkant van verschroeid

Enig idee wat dit zaakje hun gaat kosten ? ( Ze hebben zelf al aangegeven dat hun alles zullen vergoeden, de jongen die er voor verantwoordelijk was heeft ook tig keer zijn excuses aangeboden ( kopen wij niet veel voor maar toch wel zo netjes ))
Freelance diensten & LED Design
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
3-2-2008 22:18
Ga maar eens informeren wat het opnieuw bekleden van je speakers kost. Factuur vrolijk naar die fakkeljongen sturen.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
3-2-2008 22:49
Hier ook de bekleding kapot geschuurd van een JBL SF25 (afgelopen carnaval), nu gebruik ik ze enkel nogmaar voor dit soort feesten wink ;)

Als je de JBL's opnieuw wilt bekleden moet je ze beide doen om geen verschillen in het stof te krijgen, ook is het nogmaar de vraag of je exact die stof kopen kan, anders toch maar iets anders eromheen?

Zelf heb ik dit jaar enkel de SF25's verhuurd en zijn dan ook zonder brokken terug, gevoed door een ADJ V3000+... Limiters aan en lowcut op 50Hz, simpel leuk setje dus..

Aan de andere kant ook niet al te slim om gloednieuwe speakers op een wagen te zetten, tenzij je kan leven met wat krassen/bier e.d... wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
3-2-2008 23:17
Dit jaar schadevrij, enkel een processor die in de thermische beveiliging schoot.

//edit: Edie waarom gooi je er geen Warnex coating op ipv stof?
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)