Forum > Geluid

Welke actieve luidsprekers?

(244 reacties. Pagina 11 van 25)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-4-2005 10:27
de d 400 zonder sub word je niet vrolijk van!!!!
Daar krijg je dan zelfs spijt van!!!
Maar met Sub en de juiste instelling is het een
heeeeel lekker setje die veel meer geeft en doet
dan ik verwacht had.
Een absolute aanrader(met sub)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
30-4-2005 11:56

Boyz_PC schreef:

Ik ken ze alle 4 en als je dan toch iets nieuws wil zou ik voor de Lem's gaan.
Qua geluid en inzet mogenlijkheden vindt ik ze in dit soort luidspreker klasse het lekkerste klinken en qua prijs en gewicht zijn ze voor jouw denk ik ook de beste keuze, 4 stuks en lekker draaien maar.
groetjes Boi
de Kicker (staat wel leuk wink ;) ) wil geen nieuwe boxen, maar vraagt of de huidige van school voldoen.
Beauty hides in the deep
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-4-2005 13:15

Rademakers schreef:

Dit zijn dus DB OPERA's 600 watt's
Misschien kun je een type nummer geven? Ik ken zelf in ieder geval geen Oppera's van 600 W.

Mvg Johan
Ik heb ze snel even bekeken gisteren toen ze op hun statieven stonden. Heb geen typenummer gezien: Enkel dit:

DB OPERA
made in Italy
=> er stond iets van "300W en iets van 600W rms" of zo.

Ik zal maandag nog eens kijken.
En fredje, jouw reply, was dat op mijn vraag of op de LEM-vraag? Want ik volg het niet helemaal happy :)

bedankt allesinds voor jullie moeite!
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-4-2005 13:23
Ging over topictitel waarde D400 bij staan vermeld.
Daar ik deze set zelf nu in bezit heb was mijn reply wellicht nuttig voor liefhebbers.
De d400 met sub (t5sa)een afgrijselijk mooi setje met een sprankelend toch neutraal overkomend mid en hoog.
zonder enige vervorming of wat dan ook.
de sub is tot heden een raadsel voor me,zo warm en diep zonder ook maar storend aanwezig te zijn,alsof er een 18" staat te beuken.
ik heb m behoorlijk op zn flikker gegeven voor man of 200 en resultaat was dat ik behoorlijk gas terug moest nemen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
30-4-2005 19:01
Bedoelde jou ook niet, beste Fred, maar mijn quote wink ;)
Beauty hides in the deep
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1343
2-5-2005 16:46
DB OPERA
made in Italy
=> er stond iets van "300W en iets van 600W rms" of zo.
Wellicht was dat 300 Wrms/600 W program?

Overigens zou het al genoeg zijn als je aangeeft of het om een 12" of 15" gaat.

DB is een goed merk, maar ze houden zich ook gewoon aan de wetten der natuurkunde.
Oftewel je kunt wachten tot er een reactie komt van iemand die dezelfde luidsprekers heeft of vergelijken met luidsprekers van soortgelijke kwaliteit.

Waar dergelijke fullrangekasten binnen nog leuk zijn voor kleine feestjes, zijn diezelfde kastjes buiten erg snel gedegradeerd tot speakers voor achtergrondmuziek.
Persoonlijk zou ik geen risico willen lopen en als je meer dan 20 personen van dansbare techno wilt voorzien zou ik mijn eigen setje mee nemen. Of in ieder geval een subje bijzetten (m.b.v. crossover).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-5-2005 22:16
Ja, dit lijkt mij ook haast het veiligst.
Luid moet het wel niet echt staan maar kom.

|offtopic|Ik vraag me wel af of ik zowel de twee actieve db's kan aansluiten op m'n mengpaneel (gewoon de jacks in het paneel) + ook twee andere luidsprekers via een versterker naar de master van m'n mengpaneel. Kan ik dan deze vier luidsprekers met dezelfde master bedienen of komen er dingen bij zoals cross over en blabla. Want die dingen heb ik namelijk niet liggen.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1343
2-5-2005 22:22
Als die andere kasten fullrange zijn heb je geen blabla nodig.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-5-2005 22:55
Gewoon twee jbl's via INTER-M versterker die met een gewone tulp kabel in m'n master moet. Fullrange denk ik niet maar om eerlijk te zijn. Ik snap er geen snars van. Vraag me gewoon af of je zowel actieve als passieve luidsprekers samen kunt gebruiken (heb immers de ingangen wel) maar geen bridge-systemen en dgl.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
2-5-2005 23:17
Dit kan in de meeste gevallen perfect ...

Voor zover ik weet hebben (bijna?) alle actieve boxen naast een ingang voor signaal ook een uitgang, die meestal gebruikt wordt om andere actieve kasten te voorzien van een signaal.

Dit kan echter ook perfect naar een versterker gestuurd worden.

Dus in het kort: van je mengpaneel naar je actieve kast, en van je actieve kast naar je versterker, en van je versterker naar je passieve kast.

Wel een hele kabelwinkel, maar als je het wil doen zonder extra apparatuur kan het moeilijk anders als je ze op dezelfde master wil zetten.

Je zou eventueel ook een soort van signaal splitter kunnen gebruiken: een apparaatje dat een binnenkomend signaal splitst in meerdere identieke signalen

DAP ASD-24.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)