Forum > Zelfbouw Speakers

Haalbaarheid nieuwe tops

(114 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
16-12-2004 22:43
Ik zal van de week een test doen met Trimite, Warnex en CWS welke het krasvast is, ik zal het op het forum posten. Ik zal als controlle iemand stalen sturen die dezelfde test uitvoer, wil iemand dirt opzich nemen KVM (Martin)?? (moet er wel serieus ermee bezig zijn), mail mij maar.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
17-12-2004 07:13

kvm schreef:

@DJ Sietse
Dit zijn "gevaarlijke" handvatten, voordat je het weet breekt tijdens het tillen het middenstuk aan 1 kant af.
Solton gebruikte deze types ook in hun 13/3 kast. Moest regelmatig vervangings stuk bestellen.
Ook bij kastjes van 20 kilo? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet bij het bestellen ashamed :$
Tevens zijn die schroeven waar het box paaltje in gaat wel lang genoeg? wink ;) Ik gebruik hiervoor inslagmoeren.
Was achteraf wel slimmer geweest ja.
Door internet beperkt
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
17-12-2004 16:33
@ ivo: ben erg benieuwd naar de uitslag van dit testje, ik wacht dus nog mooi even voordat ik mijn punishers in de coating ga zetten... ik zou opzich wel aan het testje mee willen werken, kan ik meteen het resultaat van de verschillende coatings met eigen ogen zien wink ;) we zouden trouwens nog een keer afspreken om te kijken voor het CADtekenen, heb hier (sorry ashamed :$ ) nog geen tijd voor gehad. misschien kunnen we dit een keer combineren?? sorry voor deze offtopic praat

mvg Jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-12-2004 16:48

ivo2 schreef:

Ik zal als controlle iemand stalen sturen die dezelfde test uitvoer, wil iemand dirt opzich nemen KVM (Martin)?? (moet er wel serieus ermee bezig zijn), mail mij maar.
Mag, maar ik neem aan dat je zelf ook een eerlijke test kan doen. Het ligt natuurlijk ook aan de gebruikte houtsoort (i.v.m. de hardheid v/h/ hout) Het is wel zo dat als je ze eventueel wil laten testen door een tweede persoon, dan houd ik mij aanbevolen voor een serieuze test. Ik denk echter wel dat je de verf eerst ruim de tijd moet geven om uit te harden! (minimaal 2 weken?)

Zoals ik vermelde zwarte latex is ook niet slecht en redelijk flexibel, maar minder mooi om te zien als de verf die jij hebt.

Zelf flock ik de luidsprekerkasten (box geheel in zwarte lijm zetten en electrisch poeder (plm 2/3mm) in 1 keer aanbrengen. (Na jaren gebruik slijt dat ook wel.) Geldt ook voor verf. Voor diegene die wil weten waarom dit "poeder" electrisch (met hoge spanning) wordt aangebracht, op die manier maak je het poeder (de flock) statisch en gaan de haren mooi recht op in de lijm staan.

DJ Sietse schreef:

Ook bij kastjes van 20 kilo? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet bij het bestellen
Ja, de solton kastjes wogen ook niet zoveel, hij breekt af op het dunste gedeelte (overgang van middenstuk handvat naar het gedeelte waar de schroeven ingaan)
Hoofdzakelijk als je de box op het statief plaatst, je tild dan de box (vaak) niet recht en er komt dan enorm veel spanning op het dunne gedeelte van het handvat.
Maar het zou goed kunnen gaan, niet alle soltons met zo'n handvat kwamen terug. Het is alleen een waarschuwing. Heb zelf twee rcf tw101 hoornkasten gehad met zo'n handvat en daar was hetzelfde probleem, maar ook hier moest de hoornkast schuin getild worden.

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
17-12-2004 17:28
Ik stuur een aantal mensen de monsters wel op. Deze worden gespoten en gedroogd onder uv lampen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
17-12-2004 20:14
Mooie luidsprekers, die veels te lange schroeven beetje zonde, maarach: ziet toch niemand wink ;) Alleen oerlelijk dat je het handvat meegeschilderd hebt sad :( ... Die plastic hoeken erop vind ik persoonlijk helemaal niet storend.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
17-12-2004 20:31
Ik heb die lange schroeven gepakt omdat het gat van de adapter zo groot was dat iedere normale schroef erdoorheen zou vallen shocked 8O (kop van de schroef was alleen bij deze breed genoeg) . Een bout leek me niet zo mooi, omdat die dan niet verzonken zou zijn, schroefkop wel. De plastic hoeken, vind ik ze inderdaad ook een robuust uiterlijk geven.
Door internet beperkt
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
17-12-2004 20:43
Er zijn wel bouten leverbaar in inbus uitvoering met verzonken kop, wij hebben deze ook gebruikt bij de SM-115's. Meestal van M4 tot M10 te vinden bij de bouwmarkt en met een beetje geluk nog in het zwart ook. Dat zal een stuk steviger zijn en vaster zitten dan schroeven.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
17-12-2004 20:48
Dan heb ik ook nog een vraag;
Hoeveel ben je nu totaal kwijt geweest eraan?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
17-12-2004 20:51
1000 euro voor 2 topjes. In een top zit denk ik voor 450 euro. Ik heb namelijk nog een paar m2 gaas en speakerfoam over..
Door internet beperkt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)