Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 108 van 345)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2005 00:19
Grote aanhanger vergt wel be rijbewijs.
Busje is altijd handiger, kan je ook kleine dingen mee doen, en prive mee rijden.

Martijn, maak je nog wel ff de gaten in je zkeringen kast dicht met standaard indrukklepjes?
Zo is het niet zo veilig....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-6-2005 00:21

Tom schreef:

Grote aanhanger vergt wel be rijbewijs.
Busje is altijd handiger, kan je ook kleine dingen mee doen, en prive mee rijden.
Klopt, dat is ook de reden dat ik gelijk m'n E erbij doe.
Martijn, maak je nog wel ff de gaten in je zkeringen kast dicht met standaard indrukklepjes?
Zo is het niet zo veilig....
Hij deelde me vrijdag mee dat die dat nog moest doen, maar door de tijdsdruk gen tijd meer voor had. Komg nog wel.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2005 00:22
doe er dan desnoods voor de gig ff gaffa overheen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-6-2005 01:00

Tom schreef:

Grote aanhanger vergt wel be rijbewijs.
Ligt er een beetje aan wat jij groot noemt.
Mijn aanhanger is 2.50mtr lang 150breed en 150 hoog, enkelasmax 750kg dus geen E nodig. Exact het zelfde type maar met tandemas en meer laadvermogen vergt BE.

@Martijn
Het ziet er netjes uit, maar de bovenrand aan het discomeubel nodigt uit om glazen op te zetten.
Als ik het goed heb kan dit bij Tom's meubel niet, die heeft een schuine bovenkant.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2005 01:04
een gemiddelde enkelasser van dat formaa heb je al heel gauw met meer beladen dan 750 kilo.
Vergeet niet dat het eigen gewicht van zon aanhanger ook al aardig is.....
Ik kan het weten wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-6-2005 01:18
Als je het normaalgesproken een beetje uitkient valt dat wel mee. Meer voor "groot" volume. Voor luidsprekerboxen / truss e.d..
Snoerenkisten scans, MH's en ander klein spul weegt in totaal in verhouding meer, dus dat gaat in de bus.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2005 01:29
ik zet mijn versterker cas idd ook om die reden in de bus, en zo nog wel een paar dingen sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-6-2005 12:00
afgelopen vrijdag hebben er 2 auto's met aanhangers gereden. shut up :X

was eerst de bedoeling een grote aanhanger te bouwen, maar deze aanhanger wordt aagepast zodat straks de parrenkisten tussen de meubels passen. (en nog wat andere meuk) het frame aan de voorkant wordt iets verhoogd, en hetzelfde idee komt aan de achterkant. daar wordt de truss en wind-ups opgelegd, en vastgesjord. zeiltje maken met elastieken, en als het goed is is de aanhanger dan lekker snel te laden.

alsnog wilt Sietse wel een eigen sleepwagentje, aangezien hij er nu steeds een moet huren. dat zal dus (als het aan mij ligt) geen megabak worden, aangezien er alleen geluid in hoeft. licht en geluid samen vervoeren is sowieso onpraktisch doordat Sietse niet echt om de hoek woont, het erg zwaar wordt en het echt een hele grote tandemasser moet worden om alle kisten erin kwijt te kunnen. dat idee is als het aan mij ligt dus van de baan.

neemt niet weg dat ik eigen al besloten had om meteen voor een busje (met aanhanger) te gaan als ik 18 ben. misschien dat dit zelfs, als het zo doorgaat, niet meer groot genoeg zal zijn. een klein vrachtwagentje is dan een stuk makkelijker, en kan ook het geluid erbij in. de afstand tussen ons is dan geen probleem meer, aangezien ik dan zelf kan rijden.

de groepenkast moet nog worden vastgeschroefd in de kist, ook geen tijd meer voor gehad. gaffa erover was inderdaad beter geweest.

die rand op het meubel heb ik zo klein mogelijk gehouden, maar waarschijnlijk toch iets te groot. gewoon op letten dat niemand er wat op zet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2005 12:46
vrachtwagen heeft als nadeel dat hij niet als privé auto is te gebuiken,
een bestelbusje wel.
Die kan je ook in verlengde uitvoering kopen.
En dan past er heel wat in hoor.
Ook je 250 centimeter lange truss delen Martijn wink ;)

En achter een goede bus kan je ook een flinke aanhanger hangen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-6-2005 13:15

martijn schreef:

neemt niet weg dat ik eigen al besloten had om meteen voor een busje (met aanhanger) te gaan als ik 18 ben. misschien dat dit zelfs, als het zo doorgaat, niet meer groot genoeg zal zijn. een klein vrachtwagentje is dan een stuk makkelijker, en kan ook het geluid erbij in. de afstand tussen ons is dan geen probleem meer, aangezien ik dan zelf kan rijden.
Ben er ook naar aan het kijken. Vaste lasten per jaar vallen me echter vies tegen, ik ben bang dat het simpelweg niet te doen is voor mij, gezien er ook nog behoorlijk wat apparatuur bijgekocht moet worden. Dan liever een aanhanger, voor achter de Nissan Micra laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)