Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 104 van 289)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-9-2005 08:32
@Sylvia

Nee wat ik bedoelde is eigenlijk het volgende:
Luc schreef dat hij vond dat het ongeveer 200 a 250 euro waard was. Nu is mijn vraag niet hoe je aan zo'n bedrag komt, maar waar dat bedrag in onderverdeelt kan worden. Dingen zoals afschrijving enz.
Cyberlights in the house :D
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-9-2005 10:42
Simpel:
- afschrijving / inhuur apparatuur
- eigen uren / kosten personeel
- transport
- muziek
- prijs in vergelijking met concurrentie
- eigen draai kwaliteiten
- extra's (foto's maken?, opslag voor offreren, you name it)
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
22-9-2005 12:03

Laxap schreef:

Nee wat ik bedoelde is eigenlijk het volgende:
Luc schreef dat hij vond dat het ongeveer 200 a 250 euro waard was. Nu is mijn vraag niet hoe je aan zo'n bedrag komt, maar waar dat bedrag in onderverdeelt kan worden. Dingen zoals afschrijving enz.
Dat was een ruwe schatting/voorbeeld. Zoals ik aangaf, en sylvia later ook nog, het hangt meer van jouw proffesionaliteit af dan van je apparatuur, aan zo'n lijstje apparatuur heb je dus niet zo veel. "Maar Luc, waar komt dan die 200-250 euro vandaan?" zul je dan zeggen. Nou, aangezien jij hier een oproep doet in DIT topic, mag ik aannemen dat je nog een beginneling bent met niet al te veel ervaring en dus (nog) geen "naam" hebt. En daar aan koppel ik dan ruwweg 200-250 euro, MAAR, zelfs dat kan veel te veel zijn voor wat je krijgt! Snap je wat ik bedoel? Het hangt af van wat jij kunt samen met je collega.

Zoals ik aangaf in m'n mailtje, in Deventer (en omstreken) is de markt aardig bezet met de meest uiteenlopende bedrijven (groot en klein). Jij staat daar als nieuweling plotseling tussen en een plekje veroveren zal niet heel makkelijk voor je zijn. Te hoge bedragen zullen snel resulteren in een lege agenda...

Daarnaast, wat is de opzet van jouw "onderneming"? Ga je officiëel/groots, KvK, personeel (betaalde dj's etc.)? In dat geval komt je kostenplaatje er heel anders uit te zien. Verder is het belangrijk om je afschrijving van apparatuur goed op te kunnen vangen, je cd-collectie up-to-date te houden en het nodige aan reclame te doen (en dat laatste HOEFT niet veel te kosten).
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-9-2005 13:41
Het antwoord wat niek gaf zat ik op te wachten. Ik weet zelf namelijk ook dat je niet kunt zeggen hoeveel een show waard is als je het nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt hebt.

Niek bedankt.

En hoeveel is de afschrijving van apparatuur meestal?
Cyberlights in the house :D
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
22-9-2005 13:47

Laxap schreef:

Het antwoord wat niek gaf zat ik op te wachten. Ik weet zelf namelijk ook dat je niet kunt zeggen hoeveel een show waard is als je het nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt hebt.

Niek bedankt.

En hoeveel is de afschrijving van apparatuur meestal?
Dit is voor iedereen verschillend, het word mede bepaald door een aantal aspecten zoals:

-Ligt aan de nieuwwaarde van de apparatuur.
-Hoe je met de apparatuur omgaat.
-De restwaarde van de apparatuur.
Nu ook via de .eu te bereiken.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-9-2005 13:55
En dat wordt allemaal op ervaring gebasseerd? (behalve de nieuwwaarde dan.)
Cyberlights in the house :D
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-9-2005 14:02
@Pascal:

mijn lijstje is maar een snelle indicatie van enkele onkosten. Wil je alles goed aanpakken (en dan doel ik niet direct op een KvK inschrijving), dan zul je al je vaste onkosten over een periode van 1 jaar moeten meetellen. Die deel je door het aantal shows dat je op jaarbasis kan spelen (als je goede zaken doet is dat aantal redelijk overeenkomstig de klussen die je nu verzorgt) en je hebt de onkosten per klus.

Daar tel je de variabele kosten (per klus) bij op, en je hebt een kostprijs. Op basis van die kostprijs bereken je (rekening houdende met je eigen kwaliteiten en de prijzen van concurrenten) een "verkoop prijs".
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
22-9-2005 14:02
Dit komt mede ook door de vraag en aanbod in de markt.
Kijk hoe beter je met je apparatuur omgaat hoe hoger vaak de restwaarde blijft.
Dan ga je kijken hoeveel vraag er naar de apparatuur is, als er veel vraag naar is en weinig aanbod, word de restwaarde automatisch hoger, is er weinig vraag en veel aanbod, is de restwaarde lager.
Nu ook via de .eu te bereiken.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-9-2005 00:33
De normale afschrijftermijn voor apparatuur zal op zo'n 3 jaar liggen (standaard door de belasting geaccepteerde termijn). Dat levert dus het volgende rekensommetje op:

Aanschafprijs - restwaarde = af te schrijven bedrag. Die uitkomst deel je door 3 (aantal jaren) en je hebt je afschrijving per jaar. Het bedrag dat je dan per optreden moet afschrijven (en dus in je prijs moet verwerken) is afhankelijk van de hoeveelheid optredens per jaar... Snappie razz :p?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
23-9-2005 10:57

YourLiVe schreef:

De normale afschrijftermijn voor apparatuur zal op zo'n 3 jaar liggen (standaard door de belasting geaccepteerde termijn).
????

Voor computers ja. Voor equipment is dat toch echt 5 jaar tenzij jij heel goed uit kunt leggen waarom dat product zo snel economisch afgeschreven moet worden. Natuurlijk mag je het apparaat na 3 jaar ook wegdoen MAAR dan nog heb je elk jaar "slechts" 20% af mogen schrijven.

Maar... Ik denk dat Victor dit veel beter uit kan leggen dan ik (dus bovenstaande ASCII is op randje van nutteloos).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)