Forum > Geluid

Cd player

(99 reacties. Pagina 10 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2004 23:20

PimW schreef:

Met alle respect hoor, maar dit vind ik toch wel de grootste onzin. Omdat er dus software inzit, moet je dus maar accepteren dat het kan vastlopen?
Je moet er rekening mee houden dat het kan vast lopen. Als je zulke dingen niet wilt accepteren blijven we hangen bij de gear van 10 jaar terug.

Tegenwoordig word alles veel sneller op de markt geknikkerd om zo de concurentie voor te blijven als het gaat om vernieuwing. 1 van de nadelen die dat met zich mee brengt is het software gedeelte.
Natuurlijk is zoiets slordig maar zolang je de eigenaar van het apparaat de kans geeft de software kostenloos te updaten en dat gewoon zelf kan doen zie ik het probleem niet helemaal.

Ik geef je dus groot gelijk dat het slordig is maar om nou te zeggen dat het niet voor zou mogen komen. Je ontkomt er vandaag de dag gewoon niet meer aan en zoals ik al zei de tijd tussen research en development en de daadwerkelijke release word met de dag korter. Ik had het een groter probleem gevonden als je zelf de update's niet uit kon voeren.

De vergelijking met windows is trouwens helemaal niet zo gek volgens mij by the way. Ik weet niet of jij windows wel is update maar daar zijn ook wekelijks nieuwe update's voor omdat er fouten/bugs/lekken in zitten. Dat bedoelde ik er mee aan te geven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MaartenbosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-9-2004
Laatste: 28-9-2004
Berichten: 1
28-9-2004 16:55
Beste Mensen van het goede leven. laugh :D

Ik ben nu al een tijdje aan het draaien en wil nu eens 2 goeie cd spelers kopen ..met wat leuke effectjes..

eisen zijn : Enkele cd speler (vind ik fijner werken)
: Budget tot 500 euro per stuk...

Ik word namelijk helemaal gek ...Van al die cd spelers..Dan weer die angry , nee toch maar die andere......

alvast bedankt
een dag niet gedraaid is een dag niet geleefd
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-9-2004 17:37
Scratch op de RCD-900 is beter dan op de PSX. Groot voordeel van de PSX is dat je de samples onafhankelijk kan pitchen t.o.v. het lopende nummer (bij de RCD-900 zitten ze aan elkaar "vast"). Het is dus maar net wat je belangrijker vindt: Samplers of scratchen. En natuurlijk heb je ook nog de Axis-9 CR (die is weer zeer interessant als je veel van loopwerk houdt).

Dus: Eerst aangeven wat voor JOU belangrijk is (en niet zeggen "alles" want die speler moet nog uitgevonden worden) en pas dan kan iemand zeggen "dan is die en die de beste keuze voor je".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jasper AssinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 6-3-2006
Berichten: 2
15-2-2005 22:43
Ik kan weinig concrete reviews vinden over de Reloop RCD 800 en 900 s.. Heeft iemand informatie, is het een aanrader in zijn prijsklasse? Iemand suggesties of voor misschien een betere in dezelfde prijsklasse?

Twijfel tussen American Audio CDI 300, de Reloops, en de JB-Systems..

Alvast bedankt!
Bass in your Face
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-2-2005 23:58

Jasper Assink schreef:

Ik kan weinig concrete reviews vinden over de Reloop RCD 800
*kuch*beter zoeken*kuch*

Owke das er 1 van de CD200 van JB maar die is vergelijkbaar voor 95% met de RCD800.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Master ®Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 56
16-2-2005 14:17

maartenbos schreef:

Beste Mensen van het goede leven. laugh :D

Ik ben nu al een tijdje aan het draaien en wil nu eens 2 goeie cd spelers kopen ..met wat leuke effectjes..

eisen zijn : Enkele cd speler (vind ik fijner werken)
: Budget tot 500 euro per stuk...

Ik word namelijk helemaal gek ...Van al die cd spelers..Dan weer die angry , nee toch maar die andere......

alvast bedankt
Denon DN-S1000 wink ;), en dan heb je effecten wink ;) , en valt binnen je budget wink ;) .
Het leven is mooi en een vrouw is voor het opruimen van je zooi. ;-)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
31-3-2005 11:05
Korte vraag tussendoor (namens mijn neef die wil beginnen met cd's draaaien)

Hij twijfelt tussen de PSX en de Axis 9

Welk apparaat heeft de beste overall kwaliteit? (interne componenten/steviigheid behuizing etc.)
Is de PSX enigzins verouderd tov de axis 9 (en boeit dit uberhaubt vraag ik me dan weer af razz :p)

Mijn neef is een feature neuker (Waaw, kijk, deze heeft 345768654 quepoints wink ;))
Beide apparaten zitten boordevol (hopeleijk) bruikbare features. Is er 1 die absoluut de meest bruikbare features in huis heeft?

en als slot.

Hij wil ermee kunnen scratchen (zegt ie nu), valt de PSX dan zowieso al af? (omdat de scratch behoorlijkminder is dan de axis 9)

Sorry voor al deze vragen.... (en mijn neef heeft geen internet dus tel ik ze namens hem)

ALvast bedankt
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2005 14:34

Dacide schreef:

Korte vraag tussendoor (namens mijn neef die wil beginnen met cd's draaaien)

Hij twijfelt tussen de PSX en de Axis 9

Welk apparaat heeft de beste overall kwaliteit? (interne componenten/steviigheid behuizing etc.)
Raar maar waar... de PSX zit wat mooier in elkaar. Maar het verschil is wel minimaal.
Is de PSX enigzins verouderd tov de axis 9 (en boeit dit uberhaubt vraag ik me dan weer af razz :p)
Ja.
Mijn neef is een feature neuker (Waaw, kijk, deze heeft 345768654 quepoints wink ;))
Beide apparaten zitten boordevol (hopeleijk) bruikbare features. Is er 1 die absoluut de meest bruikbare features in huis heeft?
De Axis-9 is de leukere van de 2 (vanwege smartloop en effecten die BPM gerelateerd zijn). Neemt niet weg dat je heel veel met de PSX kunt MAAR je zult dan wel alles ZELF moeten doen (en vaak gebeurt dat dan weer niet omdat het gewoonweg te moeilijk is en te veel training vereist).
Hij wil ermee kunnen scratchen (zegt ie nu), valt de PSX dan zowieso al af? (omdat de scratch behoorlijkminder is dan de axis 9)
De PSX z'n scratch functie is nog beperkter dan die van de Axis-9. De Axis-9 is redelijk bruikbaar (beetje lag, beetje synthetisch), de PSX z'n scratch is vooral geschikt voor een backspin (en wellicht een wiki wiki hier en daar).

Als het budget het toelaat zou IK de Axis-9 nemen (is gewoon een heerlijke pielbak voor thuis).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
31-3-2005 14:42

Dré schreef:

Dacide schreef:

Welk apparaat heeft de beste overall kwaliteit? (interne componenten/steviigheid behuizing etc.)
Raar maar waar... de PSX zit wat mooier in elkaar. Maar het verschil is wel minimaal.
Puur uit nieuwsgierigheid: waar zitten 'm de verschillen in interne/externe degelijkheid in??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2005 16:04
Printen zitten beter vast. Knopjes voelen wat steviger. Afwerking is gewoon wat netter (en een FL display in plaats van LCD display). Maar de Axis-9 werkt lekkerder ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)