Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 10 van 10)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 23-11-2024
9-1-2013 18:09
NEN 3140 keuring mag je zelf uitvoeren, als je je maar aan de normering houdt en een "vakbekwaam persoon" bent (of in dienst hebt).

www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1644 en www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=359

Bij het gemiddelde geluids- en lichtbedrijf huppelt er wel iemand rond met "tenminste een lagere opleiding in de energietechniek of gelijkwaardig".

Dit houdt wel in dat je een goedgekeurd en jaarlijks geëikt testapparaat moet gebruiken, dit kun je ook huren.
Niet goed, wel hard!
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 24-11-2024
9-1-2013 21:31
NN maakt het zich er makkelijk vanaf in de voorwaarden: overtreding van voorschriften is uitgesloten. Onder voorschriften worden regelingen door of namens overheidsgezag bedoeld, zoals: wetten, algemeen verbindende voorschriften, richtlijnen, besluiten, vergunningsvoorwaarden, subsidievoorwaarden en beleidsregels. Hmm. Tja, welke regelingen gelden er voor een geluidsmannetje?
In België gelden vergunningsvoorwaarden voor geluidsniveau en -meters... dus als je daar niet aan voldoet, ben je niet verzekerd voor bijv een schadeclaim voor gehoorschade.
Eigen import van Chinese-copy ampjes? Eigengemaakte krachtverdeler?

Vwb logboek: Als je regelmatig verhuurt, is het misschien niet eens zo heel veel extra moeite. Apparatuur die terugkomt uit verhuur moet toch gecontroleerd worden op schade (als voorwaarde om evt borg terug te betalen). Dan kun je ook wel in je administratie opnemen dat de apparatuur gecontroleerd is en nog steeds in orde is (geen beschadigingen aan kabels, werking ok, enz.). Mits de verzekeraar dat voldoende vindt natuurlijk.
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 22-11-2024
20-1-2013 13:47
Een update: Aegon heeft besloten om voor mij die voorwaarden te schrappen.
Zal de bedrijfsomvang zijn denk ik.
Desalniettemin lijkt het me interessant om een Nen 3140 en Nen 1010 cursus te volgen om zo te mogen keuren en aanleggen.
Zal eens rondkijken hiervoor.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)