Forum > Newbie Forum

Nieuwe OEM-cd-speler? Iets waard?

(232 reacties. Pagina 10 van 24)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
22-6-2004 23:04
Voor zover ik kan vinden zijn er (iig van de reloop variant) nog geen manuals online. Wel staat in de omschrijving het volgende:

Instant playback from cue point

Ik ben dus bang dat deze speler dat niet heeft (wel instant maar niet true instant) sad :( ,correct me if i'm wrong (zoals altijd wink ;))
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-6-2004 09:20
Is er dan verschil tussen instant start en true instant start??
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-6-2004 11:34
Volgens mij hebben producenten het altijd over instant start en gebruikt Dré (als aanduiding dat het apparaat echt instant is) true instant start. Als ik het fout heb: sorry.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-6-2004 11:47

Victor schreef:

Is er dan verschil tussen instant start en true instant start??
Dat weet ik niet, maar Dré heeft idd ooit gezegd dat ie het zo vermeld bij Cd-spelers zodat je kan zien welke echt snel starten en welk niet. Ik meende dat fredje de BST-versie in handen heeft gehad, dus die zou ons daar misschien iets meer over kunnen vertellen?

[edit] www.new-line.nl/default.asp?i=31 [/edit]
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-6-2004 11:56

remczero schreef:

Je snapt het niet he Tom. V ? Dre gaat zo snel hij weet hoe de apparaten presteren het hier posten (letterlijk gezegt in dit topic).
De RCD-800 heeft geen scratch stand (de JB-Systems wel). In plaats daarvan heeft de Reloop versie een sampler optie. Bij de JB-Systems kun je de buttons gebruiken om cue points onder te zetten. Bij de Reloop kun je de buttons ook gebruiken als cue points MAAR je kunt er ook samples onder drukken (of loopjes!!!).

Dus: Scratch belangrijk: De JB-Systems (en wachten tot half juli omdat hij dan pas leverbaar wordt). Samples belangrijk: De Reloop.

De RCD-800 heeft true instant start, reageert vlot, ziet er redelijk uit (beetje kaal) en werkt best prettig. Loop, Master Tempo, Samples... In deze prijsklasse...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-6-2004 12:00
Verschil tussen "instant start" en "true instant start": De achterliggende reden van deze onduidelijkheid is het feit dat de marketingafdeling van diverse fabrikanten deze term verneukt heeft!

Een CD-Speler kan OF starten vanaf "CD" (het gros van de huiskamerspelers) of vanuit een geheugenbuffer. Als een speler start vanaf CD dan is het maar net waar de CD draait op het moment dat je op play drukt. Hierdoor kan de starttijd variëren van 0 tot 0.3 Seconde. Voor normaal draaiwerk zal het je NOOIT opvallen MAAR voor mixwerk is die variabele starttijd een crime. Als het altijd 0.3 seconde zou zijn dan zou je er aan kunnen wennen (en best rap ook verwacht ik) MAAR doordat het niet constant 0.3 seconde is (maar varierend van 0 tot 0.3 seconde) zit je altijd als een gek te benden na het instarten.

Het gros van de DJ spelers start echter vanuit een speciaal cue geheugen zodat bovenstaande niet aan de orde is (startijden constant en uitdrukbaar in miliseconden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-6-2004 12:15

Dré schreef:

De RCD-800 heeft geen scratch stand (de JB-Systems wel). In plaats daarvan heeft de Reloop versie een sampler optie. Bij de JB-Systems kun je de buttons gebruiken om cue points onder te zetten. Bij de Reloop kun je de buttons ook gebruiken als cue points MAAR je kunt er ook samples onder drukken (of loopjes!!!).

Dus: Scratch belangrijk: De JB-Systems (en wachten tot half juli omdat hij dan pas leverbaar wordt). Samples belangrijk: De Reloop.

De RCD-800 heeft true instant start, reageert vlot, ziet er redelijk uit (beetje kaal) en werkt best prettig. Loop, Master Tempo, Samples... In deze prijsklasse...
Ik heb de afbeelding van de Reloop en de Jb-systems eens langs elkaar gelegd, nu zie ik het ook, als je goed kijkt zie op de Jb-systems het woordje 'scratch' ook staan, terwijl er bij de reloop op het knopje 'sampler' staat
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-6-2004 15:01
Ik heb eens wat rond gekeken, en het prijsverschil tusen de Reloop en de JB-systems is toch wel noemenswaardig. De JB-systems gaat gemiddeld voor 379 euro weg. 80 euro verschil shocked 8O
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-6-2004 18:25
Daar heb je bijna de RCD-900 voor! (en da's een ECHT lekker ding voor het geld).

Ik dacht dat de JB in prijs lager uit zou komen dan de RCD-800 trouwens. M'ja... Dat weet ik pas zeker als ik de factuur zie (over een week of 2 als de JB's uitkomen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-6-2004 20:33
Ik moet wel zeggen dat de prijzen die ik gezien heb wel de adviesprijs is, maar toch.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)