Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 10 van 19)
Moderator(s): Dré
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
22-4-2004 08:46
.... dat Dré zich bijna voor moet gaan schamen dat hij ze verkoopt.
Dré niet ... pioneer zou zich moeten schamen.

De head-designers van pioneer werden in de demo-ruimte voorgesteld aan Tony Andrews tijdens de afgelopen prolight+sound door de engelse importeur van Pioneer. Om ze te laten horen welke negatieve invloed de DJM heeft op geluid, dit omdat Pioneer UK zelf hier ook mee in hun mag zit(hulde Pio UK). Het verschil was evident, toch bleven de designers erbij dat het niet belangrijk was ... pioneer is good quality. You won't hear that on other systems.

Een soortgelijke ervaring heb ik met pioneer nederland ... je vraagt ze vriendelijk of ze een oplossing hebben voor de slechte geluidskwaliteit van de DJM. Ze blijven gewoon keihard beweren dat de geluidskwaliteit prima is.

Qua bedieningsgemak en ergonomie is de DJM gewoon een top-product, maar voor professioneel gebruik mag en moet je meer eisen.
KeesjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2004
Laatste: 22-4-2004
Berichten: 1
22-4-2004 09:37
Met de DJM kan je heel leuk spelen, zelf bijzonder vaak gedaan. Echter valt het voor zijn prijs/kwaliteit verhouding naar mijn idee onder de `My First Sony´ categorie. Je hebt als het goed is hele goedkope imitatie DJM´s (ben de namen even kwijt) waar de prijs/kwaliteit verhouding dus meer in evenwicht is en prima voor thuis. Kan je van je bespaarde geld weer platen kopen.
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
22-4-2004 10:27
De djm is een goede mixer voor thuis. Deze moet ook niet vergeleken worden met xone92. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet 100% zeker weet, maar de xone is jonger dan de 600..... en veel duurder.

Qua geluid schiet de Pio in de "bovenste regionen tekort" en dat zal hopelijk! veranderen met de nieuwe series. Dat lijkt mij hun plicht! Als dat niet gebeurt doe ik uit principe mijn Pio weg.

De reden, naar mijn mening, waarom de Pio zo populair is heeft puur met "gewenning" te maken. Ik kan me herinneren toen ik de Pio voor het eerst "hoorde" op een van de eerste SOAP feesten met Roger Sanchez het gezicht van de Pio 500/600. Ik hoorde geen verschil, maar was ook geen kenner. Het ging om de truukjes die hij deed ermee en dat was echt ongekend toen!

Nu zie je mede daardoor overal een Pio staan en willen dj's niets anders, omdat ze dat gewoon zijn geworden. Het is aan de dj om open te staan voor andere betere mixers die sindsdien te koop zijn, maar ze kiezen voor de makklelijke weg.

Aan de andere kant geef ik ze geen ongelijk, want het staat wat makkelijker achter de draaitafels als je honderden of duizenden kritici voor je hebt staan op de dansvloer. Maar ja, als je en professional ben........

Deze discussie zal eeuwig door blijven gaan totdat Pio er iets aan gaat doen. Tot dan moet iedereen zijn mening geven mits goed onderbouwd en gebaseerd op ervaring. Ik weet niks van de Xone, dus daar hou ik mijn mond over. Ik ga er wel van uit dat ie goed is uitgaande van de technici op deze forum.

Over een ding zijn we het eens: De Pio is gebruiksvriendelijk,maar schiet qua geluid te kort, dus degene die moet kiezen tussen een Xone of een Pio denk goed na WAT! het is waar JIJ! je geld aan uit wil geven en niet een Pio kopen, omdat dat standaard is..... straks wordt de Xone misschien de standaard! Zonde van je geld dus.
do your own thing!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
22-4-2004 12:19

michel van de beek schreef:

pioneer zou zich moeten schamen.

De head-designers van pioneer werden in de demo-ruimte voorgesteld aan Tony Andrews tijdens de afgelopen prolight+sound door de engelse importeur van Pioneer. Om ze te laten horen welke negatieve invloed de DJM heeft op geluid, dit omdat Pioneer UK zelf hier ook mee in hun mag zit(hulde Pio UK). Het verschil was evident, toch bleven de designers erbij dat het niet belangrijk was ... pioneer is good quality. You won't hear that on other systems.

Qua bedieningsgemak en ergonomie is de DJM gewoon een top-product, maar voor professioneel gebruik mag en moet je meer eisen.
Nu liggen ze gewoon goed in de markt (lees: hebben ze een goed product). Als je er dezelfde onderdelen in stopt als er in de Xone zitten (faders/voeding/potmeters) kost hij ineens 300 euro meer en koopt niemand hem. Alleen mensen waarbij de kwaliteit van het geluid boven alles gaat. Ze hebben gewoon een goed uitgedachte mixer op de markt gezet die EN vernieuwend was EN nog enigszins betaalbaar bleef. Het is de standaard in veel clubs en wereldwijd misschien wel de meest verkochte mixer ooit.

Tuurlijk hadden ze liever gehad dat hij beter klonk... maar als ze kunnen kiezen tussen: A) beter geluid en dalende omzet B) zo laten.

Het is net zoiets als de nieuwe Technics cd-speler. Je maakt mij niet wijs dat dat ding even duur is als de Pioneer CDJ-1000. Ze hebben er zoveel research aan verricht. Toch "moeten" ze hem verkopen voor dezelfde prijs als de CDJ-1000 omdat niemand hem zou kopen voor bijvoorbeeld 1600 euro.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-4-2004 12:33

Frisbee schreef:

Tuurlijk hadden ze liever gehad dat hij beter klonk... maar als ze kunnen kiezen tussen: A) beter geluid en dalende omzet B) zo laten.
Dat is niet de keuze, de keuze ligt voor Pioneer tussen meer winst of minder winst.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
22-4-2004 12:39

sylvia schreef:

Frisbee schreef:

Tuurlijk hadden ze liever gehad dat hij beter klonk... maar als ze kunnen kiezen tussen: A) beter geluid en dalende omzet B) zo laten.
Dat is niet de keuze, de keuze ligt voor Pioneer tussen meer winst of minder winst.
Ja daar heb je gelijk in. Maar dat hangt er vanaf hoeveel beter ze hem dan moeten maken. Als ze Reind tevreden willen stellen betekend dat een andere voeding (headroom, temperatuur) en ik noem maar wat geks, P&G faders. Dan is de marge te klein om hem nog voor hetzelfde bedrag in de winkel te leggen (denk ik, uitgaande van de duitse prijs).

Misschien solderen ze hem in China idd wel voor een paar tientjes in elkaar...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-4-2004 12:59
Michel heeft in het VIP-forum eens iets gezegd over de kosten van modificatie van de DJM, zeg maar naar het geluids-kwaliteitsniveau dat de Reind-mensen tevreden zou stellen. Dat was een hele hoop Euro's, meer dan dat de gemiddelde gebruiker ervoor zou willen neertellen.

Ik denk dat Pioneer beter eens met een fatsoenlijke opvolger op de markt kan komen, met een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Dan zou niet iedereen elkaar in de haren vliegen laugh :D in een topic over een nieuwe mixer die in prijs-kwaliteit (ok, niet qua effecten) serieus competitie biedt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-4-2004 13:11
De kosten van aanpassing achteraf van één of twee van deze mixers zijn vele malen hoger dan wanneer het in de fabriek in een keer goed wordt gedaan.

Geloof maar dat Pioneer in de opvolger van de DJM500/600 heus wel wat beter zijn best gaat doen. Ze moeten wel, met alle nieuwe concurrenten op de amrkt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-4-2004 00:50

Gupy schreef:

Als jij denkt dat je op jouw manier iets kunt bereiken in de wereld van de DJ's, ben je fout bezig.
In dit forum schrijf je zo negatief over de DJM en de Sl dat Dré zich bijna voor moet gaan schamen dat hij ze verkoopt.
Dat denk ik wel degelijk en ik weet ook zeker dat het helpt.

En ff ter correctie -> Negatief of niet een lul verhaal over een SL zul je van mij niet vinden. Ik heb ook nooit gezegd dat de SL een bagger draaitafel is maar ik heb wel vaak genoeg gezegd dat er alternatieven zijn die de moeite waard zijn om te bekijken. Is daar iets slechts aan?
En ik weet 100% zeker dat de review die ik heb geschreven over de OEM bak een hele hoop mensen er toe heeft aan gezet om die in hun gedachte mee te nemen toen ze twijvelde over de aanschaf van een SL o.i.d.
Het helpt dus wel degelijk. Als ik tenslotte mijn bek had gehouden en nooit iets had gezegd over die draaitafel en nooit die review had geschreven waren er een stuk minder mensen geweest die van het bestaan af wisten.

Er valt dus wel degelijk iets te bereiken onder de dj's zelf.

Wat betreft de DJM -> Moet ik dan positief gaan schrijven over iets wat ik k*t met peren vind en waarvan ik het ook nog is met harde feuiten kan onderbouwen dat het k*t met peren is? Dan ben je in mijn ogen namelijk wel heeeeeeeeeeeeeel erg fout bezig en daar help je niemand mee voor zover ik weet. Of zit ik dan heel erg verkeerd?
Dus ik moet maar gaan zeggen dat de pioneer goed is en mezelf dood gaan ergeren aan al die lulhannessen die komen zeuren dat de faders kraken en of ik dat niet ff kan fixen? (waarop mijn antwoord tegenwoordig is -> Jas er maar een bus contactspray in want ik verrek het om er een schroevendraaier in te zetten) Nee zulke mensen geef ik een alternatief en leg ik de voor en nadelen voor hun neus en geef ze dan de keuze.
Wat ze er vervolgens mee doen is hun zaak, het zijn tenslotte hun centen en niet de mijne.

En waarom zou Dre zich moeten schamen voor iets wat ie verkoopt? Ik weet zeker dat Dre producten in de shop heeft staan waar ie zelf ook vraagtekens bij heeft maar je moet mensen wel de keuze geven en je kunt ze daar best een advies in geven e.d.
Als er dan zo'n eigenwijs is die toch zo nodig voor product X wil gaan is dat zijn keuze maar diegene hoeft dan niet te komen zeuren dat ie niet gewaarschuwd is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-4-2004 00:54

Frisbee schreef:

Ja daar heb je gelijk in. Maar dat hangt er vanaf hoeveel beter ze hem dan moeten maken. Als ze Reind tevreden willen stellen betekend dat een andere voeding (headroom, temperatuur) en ik noem maar wat geks, P&G faders. Dan is de marge te klein om hem nog voor hetzelfde bedrag in de winkel te leggen (denk ik, uitgaande van de duitse prijs).

Misschien solderen ze hem in China idd wel voor een paar tientjes in elkaar...
Dat doen ze bij mijn synq ook en die klinkt ook prima en heeft een prima headroom. Voor die paar tientjes is er dus in china een prima mixer te maken wink ;)
Voor mij hoeft er echt niet zo nodig een P&G fader in en dergelijke maar ik wil daar dan wel een correcte prijs voor betalen en niet een klap geld terwijl er beter te krijgen is in dat prijssegment.

En nu kan het wel zijn dat een xone 32 met effecten bak iets duurder is maar wees nou eerlijk -> In die prijsklasse kijk je niet meer op 100€ meer of minder want als je 1000€ op tafel kunt leggen moet 1100€ ook geen probleem zijn bij wijzen van spreken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)