Forum > Algemeen Forum

Wanneer KVK en BTW

(273 reacties. Pagina 10 van 28)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
15-5-2008 11:43

dj krissie schreef:

Beginners pakket ontvangen. Kosten voor een gesprek bedraagt 30,- euro.
Mij is verteld indien het gesprek langer als een half uur duurt, dat er dan kosten aan zijn verbonden.

Ik ben er 2 maal een kwartier geweest laugh :D , en ging de laatste keer met een Kvk nummer weg.

Hoelant duurt het trouwens voordat je de opgaaf van je bedrijf bij de belastingdienst terug krijgt?
Ik ben nu al een maand aan het wachten...
Focus on the customer and the rest will follow.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
15-5-2008 11:49
Dat duurt altijd wel even. Ik heb toch ook wel enkele weken zitten wachten...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-5-2008 12:28
Verschilt een beetje. Ik had hem binnen een week happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
15-5-2008 13:08

Marc Ebbers schreef:

dj krissie schreef:

Beginners pakket ontvangen. Kosten voor een gesprek bedraagt 30,- euro.
Mij is verteld indien het gesprek langer als een half uur duurt, dat er dan kosten aan zijn verbonden.

Ik ben er 2 maal een kwartier geweest laugh :D , en ging de laatste keer met een Kvk nummer weg.

Hoelant duurt het trouwens voordat je de opgaaf van je bedrijf bij de belastingdienst terug krijgt?
Ik ben nu al een maand aan het wachten...
Bij mij hebben ze gewoon niets meer van zich laten horen. Toen ben ik maar wezen bellen zeiden ze dat het raar was dat ik nog niets gehoord was. Hebben ze een spoedbericht laten maken naar een of ander die hierover ging. Toen zeiden je word over 2 dagen teruggebeld. Dit werd een week.. dus ik weer bellen weer hetzelfde verhaal.. stuk of 5x gedaan. Toen later werd ik een beetje boos en toen vertelde ze me dat ik dit allang ontvangen had! Toen maar duidelijk gemaakt dat dit niet zo was en toen hebben ze alles over de telefoon genoteerd. Lastig weer de belastingdienst!
I Love House Music!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
15-5-2008 14:40
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 15-5-2008 23:16

Marc Ebbers schreef:

Hoelant duurt het trouwens voordat je de opgaaf van je bedrijf bij de belastingdienst terug krijgt?
Ik ben nu al een maand aan het wachten...
ha ha, BTW moet je meestal betalen, anders maak je geen winst, en verdien je dus niks.
En als je belasting terug zou moeten krijgen van loonbelasting, hypotheekaftrek, of medische kosten, dan kan je behoorlijk lang wachten.
De laatste keer hebben wij meer dan 3/4 jaar moeten wachten dat we wat terug kregen....
Ze hebben daar een enorme achterstand wegens personeelsgebrek en computerstoringen was het excuus wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
15-5-2008 17:06
Meestal maak je ook geen winst de eerste jaren omdat je aan het investeren bent. Ik heb bv meer gekocht dan gewerkt dus ik krijg geld terug van de belasting.
I Love House Music!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
15-5-2008 23:18
Ik bedoel niet de Btw opgaaf mnaar doelde op het woord opgeven/ aanmelden. ashamed :$

Kortom je registreren als ene nieuw bedrijf. Ik neem aan dat de bovenstaande recaties daar ook opo gebaseerd zijn?
Focus on the customer and the rest will follow.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
16-5-2008 12:43
mijn eerste reactie ging daarom en mijn 2e als reactie op tom
I Love House Music!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-5-2008 04:01

Marc Ebbers schreef:

Hoelant duurt het trouwens voordat je de opgaaf van je bedrijf bij de belastingdienst terug krijgt?
Ik ben nu al een maand aan het wachten...
Ik heb er ruim 2,5 maand op kunnen wachten. Vandaag de dag is het overigens al bij een aantal KVK's beter geregeld als ik het goed begrepen heb laatst, daar krijg je direct een btw nummer mee bij inschrijving van een eenmanszaak. Hoe het precies zit weet ik niet maar ik meende zoiets gelezen te hebben laatst. Wat mij wel werd verteld is dat aanmelden bij de belastingdienst niet meer nodig is aangezien dat tegenwordig automatisch gaat als je jezelf inschrijft bij de KVK. Ik heb me overigens wel meteen gemeld omdat ik zo snel mogelijk een BTW nummer e.d. wilde hebben.

Overigens is het heel makkelijk, men neme je sofi nummer, plakt er NL voor en B01 achter en je hebt je BTW nummer. Geld overigens alleen als het je eerste bedrijf is anders word het B02 enzovoort. Zo heb ik het ook gewoon gedaan en dus gewoon facturen verstuurd met nummer terwijl ik officieel nog geen nummer had van de belastingdienst. AboutDJ is sinds januari dit jaar officieel een bedrijf en ik ben alleen ondernemer voor de BTW volgens de belastingdienst... en dat vind ik hartstikkende prima overigens ;-)

Administratie valt verder allemaal wel mee als je een kleine onderneming hebt. Gewoon een kwestie van op de stapel gooien, eens per week een uurtje of 2 gaan zitten, door rekenen en 2 keer controleren of je geen domme fouten maakt. Overigens niet de meest verantwoorde werkwijze ik weet het maar ik heb een pl**reshekel aan administratie werkzaamheden ;-)

YourLiVe schreef:

Open gewoon een zakelijke rekening bij de bank.
Gewoon een 2é rekening op je eigen naam openen en die alleen zakelijk gebruiken, kost je namelijk een stuk minder dan een zakelijke rekening. Ik kreeg vorige week een telefoontje van de rabobank of ik een zakelijke rekening wilde openen voor mijn bedrijf. Toen ik zei "heb ik al bij jullie" was het even stil. Uitgelegd dat ik daar gewoon mijn 2é prive rekening voor gebruikte en toen kreeg ik te horen dat dat officieel niet mocht. Ik heb tegen ze gezegd dat ze er maar wat aan moesten doen dan als ze dat zo graag wilden... niets meer van gehoord en de rekening is nog steeds gewoon in gebruik als "prive" rekening.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
19-5-2008 10:36
Heb inmiddels ook al een hoop facturen uitgeschreven.

Ik wist gelukkig als dat je sofinummer + B.01 je btw nummer zou worden.

Maar toch zou een bevestiging vanuit de belastingdienst wel gewenst zijn. Ze verwachten wel dat jij alles voor een bepaalde tijd opgeeft, maar zelf zijn ze niet echt snel.

Ik houd me rekening voorlopig nog even bij een prive rekening, wel wil ik in de toekomst overstappen op bizner.
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)