Forum > Zelfbouw Speakers

Project met Stage Accompany componenten.

(139 reacties. Pagina 10 van 14)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-9-2007 01:15
Hallo,

@Dré: bedankt voor de tips, inmiddels zijn er mailtjes die kant op gegaan. Het type wat ik zocht stond niet op hun site, zover ik kon zien.

Mocht iemand deze hebben liggen, laat het dan even weten:

InterTechniek MKT 100V
1,5µF +/- 5%
Baureihe2210


Hier wat foto's van het passieve filter:

- Hardwired 1
- Hardwired 2
- Hardwired 3

Graag zou ik willen weten of ik alles zo goed heb zitten.
Hardwired Filter.
Voordat ik hem "live" ga aansluiten en de zaak verneuk.

@Tcmc: waar moest ik deze beveiliging nu weer zetten?

Vanavond ook nog even op en neer gereden naar Maarssen, om mijn refoam-kitje om te ruilen voor een beter passend setje.
Fred, die de "surrounds" via Marktplaats aanbied, vond het verstandiger dat ik even langs kwam met de drivers, om er absoluut zeker van te zijn dat we de goede "surround" te pakken hadden.

Onder het genot van een heerlijk bakje koffie, de juiste "surround" opgemeten en gepast.
Nu heb ik een net passend setje voor de SA 1203 woofers.
Na wat tips te hebben gehad over het plakken van de "surrounds" en het "ontdeuken" van de stofkap (truukje post ik later nog even, met natuurlijk een fotoreportage), ben ik weer huiswaarts gereden.
Kreeg nog een blikje drinken naar keuze mee voor onderweg.

Ben daar echt netjes en vriendelijk geholpen, top!

Natuurlijk weer wat foto's:

- Refoam Kit
- SA 1203 (bijna schoon)
- SA 1203 met losse surround

Mensen die ook een "surround" zoeken, kunnen in dit lijstje kijken of er eventueel voor hun driver ook een "surround" te leveren is.
Het is raadzaam om wel even precies de maten op te nemen.

Voor de SA 1203 kwamen we uit op de 12"A-7.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-9-2007 18:13
ik bedoel ook niet zo'n voorbedrukt printje, de banen daarvan zijn meestal veel te dun voor een zwaar filter.
Gewoon een plaatje isoplaat, of desnoods board/triplex, waar je op de nodige plaatsen de gaatjes voor de draadjes van de onderdelen doorboord, en het soldeerwerk kan je dan mooi aan de achterkant doen. Ziet er netter uit, en je hoeft minder te priegelen met je soldeerbout om de onderdelen niet te raken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-9-2007 13:00
Net nog even het filter bekeken. Vreemde keuze om in het laag een luchtspoel te gebruiken een ferrietkern in het hoog. In het hoog zou IK alleen maar lucht willen zien (en in het laag kun je wegkomen met milde ferrietsystemen zoals Ferrobar en Corrobar).

PS: Voor die 1u5 neem je natuurlijk GEEN MKT maar MKP (die originele ontwerper heeft toch hier en daar best vreemde keuzes gemaakt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-9-2007 16:17
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 12-9-2007 16:19
Hallo Dré,

Nog bedankt voor de telefonische ondersteunig.

Daar het filter niet helemaal de juiste spoelen bevat volgens Dré, en de minimale bestelwaarde niet haal met twee MKPtjes, heb ik besloten het dan toch maar gelijk goed te doen.

Zal even aan M44 vragen of hij misschien de waarden weet van de spoel (van het hoog) en de Monacor-???.
Zodat ik alles in één keer kan bestellen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-9-2007 16:19
Ken je niemand met een LCR meter? Anders kom je maar langs (ik heb zo'n ding nog wel ergens liggen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-9-2007 00:37
Hallo,

Dré schreef:

Ken je niemand met een LCR meter? Anders kom je maar langs (ik heb zo'n ding nog wel ergens liggen ;-)
Zal mijn overbuurman is vragen of hij zo'n ding heeft.

Weer kleine update:

Gisteravond de surrounds er op geplakt.
Viel me erg mee, wel een tijdrovend karweitje.

Zie hieronder het resultaat:

- Het geheel.
- Detail opnamen.
- Nog een detail opnamen.

Op de eerste foto kun je overigens ook zien, dat de deuk in stofkap een stuk minder is geworden.
Het laatste kleine beetje zou ik er ook nog uit kunnen krijgen, volgens eerder genoemde Fred.

De deuk heb ik op de volgende manier er uit gekregen:

- deuk en het directe gebied er omheen eerst nat gemaakt (met een penseeltje) met gedestilleerd water.
- daarna de stofzuiger er net zolang op gezet totdat het water verdampt was.
- bovengenoemde heb ik een paar keer herhaald.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-9-2007 07:42

Webbie schreef:

@Tcmc: waar moest ik deze beveiliging nu weer zetten?
Deze komt in serie met de high filter sectie. Als ik even tijd over heb, teken ik het schemaatje op.

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-9-2007 13:42
Hallo Dré,

Nu ik voor de hoogsectie ook een MKP 1.5 uF (vervanging MKT 1.5 uF) moet bestellen, en er al één MKP 1.5 uF zit op het filter (waar de MKT overheen zit, die dus vervangen dient te worden door MKP).
Is het dan niet verstandiger om dan voor die twee MKP's één grotere MKP te pakken, namelijk een MPK 3.30 uF.
Of denk ik nu te simpel, ik kan me wel voorstellen dat de 0.3 uF (2 x 1.5 uF = 3.0 uF) verschil maakt.

Het rijtje weerstanden van vier op het filter kan dat misshien ook vervangen worden door één weerstand, of zeg ik nu weer wat onzinnigs.

Weet iemand trouwens wat dat zilveren ding is van Monacor of het plankje.
Helaas zijn de waarden er af.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-9-2007 13:47

Webbie schreef:

Hallo Dré,

Nu ik voor de hoogsectie ook een MKP 1.5 uF (vervanging MKT 1.5 uF) moet bestellen, en er al één MKP 1.5 uF zit op het filter (waar de MKT overheen zit, die dus vervangen dient te worden door MKP).
Is het dan niet verstandiger om dan voor die twee MKP's één grotere MKP te pakken, namelijk een MPK 3.30 uF.
Als er inderdaad 2 c'tjes van 1u5 parallel staan dan kun je deze best wel vervangen door een 3u3 MAAR die 10% kan mogelijk wel/niet roet in het eten gooien.
Het rijtje weestanden op het filter kan dat misshien ook vervangen worden door één weerstand, of zeg ik nu weer wat onzinnigs.
Waarom zou je?
Weet iemand trouwens wat dat zilveren ding is van Monacor of het plankje.
Dat is ook een condensator. Geen idee waarom hij zilverkleurig is. Waarde kun je natuurlijk prima meten met eerder genoemde LCR meter.

Mooi plankje trouwens ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-9-2007 14:10
Hallo Dré,

Weer bedankt voor je post.

Die ene grote MKT kan ik dan ook beter vervangen door een MKP versie?
Nu zijn we toch bezig.

Voor de spoel op het laag kom ik op de CoroBar 3.0mH (speciaal voor PA), klopt dit?

De Monacor en de spoel voor het hoog moet ik dan nog even (laten) meten.
Voor het hoog moest ik toch een luchtspoel hebben, toch?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)