Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 10 van 14)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
31-5-2013 21:55
zo uit ons contract gekopieerd:
11 Opdrachtgever draagt de kosten van catering tbv. artiesten en roadcrew van OVM Sales, zoals drankjes tijdens opbouw, optreden & afbouw. Indien hierbij de normale ontbijt -, lunch - of dinertijden worden overlapt, een bescheiden maaltijd.
Ik hoef echt geen 3 gangen menu, daar heb ik niet eens het geduld voor als ik aan het werk ben.
Verder vind ik dat geen excuus om weinig aan de dj te betalen.
En al helmaal niet als er voor 100 man couverts van 70 euro per persoon aangesjouwd worden zonder de rekening van de drank die voor 100 man bij niet buitenlands gedist. evengoed al snel 2500 euro is, helemaal als het feest zoveel uren duurt.
En dan mag jij als dj maar 3,5 euro per persoon kosten?
KOM OP ZEG!

Jullie hebben die lage opbrengsten aan je zelf te danken door steeds maar goedkoper dan je collega te willen zijn.
Helemaal van de pot gerukt om van smiddags 17.00uur tot 's nachts 0500uur bezig te zijn (12 uur) voor 350 bruto
Want je bent ook nog aan het laden, lossen thuis, laden lossen, mannetje mee, reken eens reeel uit wat er nu echt voor je over blijft? voor een avond happy :) of nog erger per uur laugh :D shut up :X

Dan kan je beter bij ah werken vrees ik.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
31-5-2013 22:02
Tom begrijpt het, en dat is net de reden dat ik zo'n pesthekel heb aan de budget-feest-mannetjes.
Lekker de markt verzieken voor de rest, want ze moeten er toch niet van leven.

Als iedereen wat verstand had hanteerden ze gewoon correcte en vergelijkbare prijzen, dan verdienden we allemaal evenveel zonder ons kapot te sleuren om toch maar dubbel zoveel jobs voor de helft van de prijs te doen.

Ken er evengoed zo een die voor 650EUR een complete PA met VRX FOH, VI1 + studer rack, 5x 712M of 5x stereo IEM300, EW500 mics, neumann/sennheisere/shure beta micset, etc.. komt neerpoten, inclusief levering/plaatsing/ophaling/bediening
Dan heeft hij lekker veel jobs, maar op het einde van de maand is het wel steeds vloeken om de leningen te betalen.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
31-5-2013 23:26
Ik vraag 400 euro, ben ik een marktverzieker?
Ik weet dat 400 euro niet genoeg is maar ook niet onder de prijs, in mijn streek vragen de meeste dj's 400 a 450 euro dus ik speel met die jongens mee en ik ga zeker niet onder de prijs, enkel voor feestjes van 50 man wat zelden voorkomt vraag ik 350 euro anders ben je ze kwijt en boeken ze iemand die echt onder de prijs werkt want hier zitten een paar mannen die het voor 150 a 200 euro doen, dat noem ik marktverziekers. 500 euro kan ik maar ook collega's niet vragen anders mogen we meteen de boeken neerleggen want dit betalen ze niet in onze streek. Wat het eten betreft, geloof het of niet maar ik zeg altijd tegen mijn klanten dat ze voor mij geen 3 gangen menu moeten regelen want dit eet ik zelf niet op anders ben ik de ganse avond ongemakkelijk omdat ik een zware operatie heb ondergaan een paar jaar geleden en ik moet opletten op wat ik eet.
400 euro vind ik een faire prijs en als jullie dat weinig vinden dat is dat maar zo, ik weet van mezelf dat ik de markt niet verziek wink ;)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
1-6-2013 11:41
Even tellen:

De gemiddelde marktprijs van een CDJ2000 + DJM 900 set is 150EUR btw in
De gemiddelde marktprijs van jouw FOH set is toch zeker 125EUR BTW in
2 latjes met 3w RGB led's moet je normaal ook wel 50EUR voor leggen

Dat is al 325EUR, enkel voor het materiaal.

Dus voor 75EUR regel jij transport, plaatsing, ophaling én de hele avond plaatjes draaien?

Ja, marktverzieker eerste klas. Zeker omdat je totaal misbruik maakt van het kunstenaarsstatuut door je materiaalverhuur er ook onder te sleuren.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
1-6-2013 11:54
Voor je iets uit je nek lult, ik doe niet aan verhuur want dit mag niet als je btw vrij werkt en ik ben veel te zuinig op mijn spullen om dit in de verhuur te steken, dus doe ik enkel drive in en ikzelf en niemand anders werkt met mijn spullen.
En het was op aanraden van de btw en het sociaal kantoor voor zelfstandigen dat ik voor dit stauut heb gekozen, ook mijn boekhouder vond het geen slecht idee zeker omdat ik pas herstart ben als drive-in, dus het is aftasten wat het best is, later als ik meer klanten heb dan kan ik alsnog met btw nummer gaan werken.

Nogmaals, zoek op google in mijn streek naar drive-in shows en je zal er niet veel zien die meer dan 450 euro vragen, als ik daarboven ga in prijs dan staat alles werkloos in mijn opslag en verdien ik er niets aan. Ik hanteer dezelfde prijs als mijn collega's dus niemand kan me met de vinger wijzen dat ik onder de prijs werk, als de collega's opslaan naar 600 euro dan ga ik uiteraard ook mee.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
1-6-2013 12:05
Dat is geen nekkletsen, maar waarheid.
Alleen die 75 euro mag BTW vrij, de rest is wel verhuur van apparatuur, of jij er nu achter staat of niet.
Tel je uren eens:
klaarzetten materiaal, inladen, reisuren, opbouwen, feest, opruimen, inladen, reisuren, uitladen en terug op de plaats.
Een vakkenvuller verdient inderdaad meer per uur.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-6-2013 12:20
Dit is nu eenmaal een branche waar heel veel hobbyisten in zitten die er niet (alleen) van hoeven te leven. Die willen wel graag mooie spulletjes en steken alle centjes die ze met dj'en verdienen (en hun halve maandsalaris) weer terug in de zaak.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om verhuurprijzen te gaan rekenen voor de gebruikte apparatuur. Jake heeft dat Pioneer setje puur voor zichzelf. Als hij een Numark setje had gekocht zou hij daar volgens jullie berekening maar 50 euro voor hoeven te rekenen (als zo'n setje überhaupt iets waard is in de verhuur) en zou hij dus 100 euro meer overhouden. Datzelfde geldt voor de geluidsset, dat had ook een DAP of Behringer setje kunnen zijn.

Daarnaast moet je in deze tijd de prijzen wel aanpassen aan je concurrentie, anders verhuur je niets. Mensen zijn op dit moment niet bereid (veel) meer te betalen omdat jij toevallig een wat mooiere lichtshow hebt, als ze het verschil überhaupt al zien (een bruidspaar zal het namelijk een zorg wezen of jij showtec scannertjes of martin moving heads hebt, daar betalen ze geen cent meer voor). En datzelfde geldt ook voor het geluid.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
1-6-2013 12:35
Alle, enkele prijzen van bedrijven/drive-in shows die het op zelfstandige basis doen en ervan moeten leven, die in grote steden zijn gevestigd en met meerdere dj's werken, iets groter als mij en ook meer onkosten als ik, en zie eens naar hun prijs???

www.dj-bartje.be/discosets.html

www.discovideo.be/diensten/dj-discobar/

www.trouwfuif.com/dj-discobar/oostvlaanderen-westvlaanderen-antwerpen/werkwijze_prijzen.php

En ik kan nog even doorgaan met prijzen tussen de 350 en 450 euro, zelfs prijzen van 300 euro wink ;)
Ik blijf erbij dat ik een eerlijke prijs vraag, niet duur maar ook niet te goedkoop, en dus betaalbaar voor iedereen.

YourLiVe schreef:

Dit is nu eenmaal een branche waar heel veel hobbyisten in zitten die er niet (alleen) van hoeven te leven. Die willen wel graag mooie spulletjes en steken alle centjes die ze met dj'en verdienen (en hun halve maandsalaris) weer terug in de zaak.
IK moet er inderdaad niet van leven en ik steek er ook geen privé geld in.
Een deel van wat ik verdien met mijn drive in gaat naar nieuwe apparatuur en een ander deel blijft op een aparte rekening (bedrijfsrekening) staan, ik gebruik het niet voor privé doeleinden en omgekeerd ook niet, ik steek geen privé geld in mijn drive-in.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 694
1-6-2013 13:00
Ik ben het hier met Jake eens...
Zolang hij deze spullen gebruikt voor zijn optreden, zonder dat er nog anderen gebruik van maken diezelfde avond hoeft hij geen BTW te rekenen.
Het zijn gewoon de benodigdheden voor zijn show, zijn instrumenten zeg maar...
Maar zodra er andere artiesten van buitenaf tussendoorkomen die over zijn PA spelen en zijn lichtshow gebruiken wordt het verhuur...

En wat betreft de prijs... je kan je prijzen wel hoog houden, maar dan verkoop je veel minder shows als de buurman verderop, dus verdien je je de afschrijving en andere vaste kosten ook moeilijker terug.
Dit is nou marktwerking...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
1-6-2013 14:00
Ik heb vooraf een gesprek gehad met het belastingskantoor om te zien wat wettelijk is en wat voor mij het voordeligst was.
De ambtenaar zei dat zoalng ikzelf met mijn spullen werk, ik mag werken onder het artiestenstatuut, als dj heb je apparatuur nodig anders kan je je job niet uitoefenen, dat waren de woorden van de ambtenaar, een clown, accordeonist, gitarist enz gebruiken ook hun instrument toch?
Het is niet meer wettelijk als ik mijn spullen ergens plaats en iemand anders laat draaien, dan valt het onder verhuur.

Prijzen, ja... je moet kijken naar de collega's in je directe omgeving en de prijs vragen wat zij vragen, als je meer gaat vragen dan heb je geen werk of toch veel minder en vraag je minder dat je collega's dan ben je een marktverzieker dus moet je de kerk een beetje in het midden houden, zo is iedereen tevreden zowel de klant als de collega's en ik heb fijne collega's want dubbele boekings sturen wij naar elkaar door zodat de klanten het niet verder op gaan zoeken en de klant is ook tevreden omdat wij altijd een goede dj voor hen weten die nog vrij is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)