Forum > Zelfbouw Speakers

Geluidsset 1500 man

(139 reacties. Pagina 10 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
7-9-2005 23:09
die setjes van DAP
Ik zou eerst maar eens goed naar die Stageblaster (zo heet hij toch?) gaan luisteren voor dat je iets zegt. De MC reeks klinkt al compleet anders dan de SM-reeks, laat staan dat de Stageblaster hetzelfde zou klinken.

Ga eerst eens goed luiosteren en kom dan terug. Merken maken niet allemaal speakers van precies dezelfde kwaliteit.

Ik heb hier bijvooorbeeld ook een Pioneer radio staan die nog niet eens oud is, maar kraakt, rammelt en hapert aan alle kanten.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-9-2005 23:35
Hallo,

Sorry dat jij je aangevlogen voelt over mijn mening over dap. Maar als ik in die klasse blijf hangen ga ik er nog niet op voorruit. En sorry hoor maar dit is net als bij eten. De een vind het lekker de ander niet. Ik de dap Stageblasters echt niet heb zowel de 1 als de 2 al gehoord de 1 Heeft een collega dj. Die stuurt het heel netjes aan nog klinkt het niet en de stageblaster 2 bij highlite. En die vond ik echt niet mooi klinken voor dat geld. Maar ieder zijn eigen ik weet 100% zeker dat ik voor die 12000 euro heel wat beters kan krijgen. Ik ben de set van eaw waar ik vaker mee werk gewend zoals eerder beschreven. En die klinkt 10x beter dan die dap set. En ik zeg niet dat ze helemaal geen goede producten maken. Cd-spelers kunnen ermee door, Versterkers (de meeste dan), De digitale x-overs, Enz., Enz., ....... Maar de speakers vind ik niet goed klinken of dat nou de mc reeks is, De k of wat dan ook. Ik heb nu ook een tannoy set, en een Jbl. Dan hou ik dat wel en blijf ik huren want ik weet gewoon zeker dat dit beter klinkt. En dat ik voor het geld van die stageblaster beter kan krijgen. En dan nodig ik jou uit een keer te komen luisteren naar een zelfbouw set met de zelfde waarde. Zoals die eaw set waar ik nu de grotere feesten mee doe. En zelfbouw wordt het sowieso. Omdat ik dan meerdere factoren naar eigen hand kan aanpassen.

Groet,
Roel
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-9-2005 23:37
aangevlogen zelf is niet goede woord. Had het idee dat je Dap over 1 kam scheert, en da's niet echt eerlijk t.o.v. sommige producten. Dat je er iets beters van kan maken weet ik ook wel maar moeite+tijd en de kosten van zelfbouw vallen uiteindelijk ook vaak nog tegen.
I'll take you to the KoffieShop...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
7-9-2005 23:39
Nou modje een slotje dan??

Ik geloof dat we deze topic dan wel kunnen afsluiten!

Succes!
..Je Ducktape brood voeren...
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-9-2005 23:47
Ik zeg toch ik vind zeker niet dat dap allemaal slecht producten maakt et wordt er iedere keer beter op. Uit bronnen binnen highlite heb ik vernomen dat er ook weer nieuwe versterkers komen. En die schijnen ook weer zeer leuk te klinken. En de tijd is het probleem niet. En de kosten ook niet echt en k ga nu binnekort eerst een 4 punishers bouwen en dan met bijpassende toppen en dan kijk k ns hoe dat bevalt en dan brijd (hou je t ook schrijft) wel uit als het bevalt of niet en dan doe ik hem weer weg heb ik mijn tijd omgekregen meer ervaring opgedaan. En dan kijk ik weer eens voor iets anders. Want het is echt zeker niet zo dat ik dap kut vind omdat het dap is maar bij een heel groot aantal producten is het zo en daar kun je niet omheen. En de mensen binnen highlite zelf zeggen dat zelfs. Maar dat terzijde een dj hier in de buurt werkt met de stageblaster 1 set. Aangestuurd met een dbx proc. En qsc amps, En toch klinkt het op niks. En stageblaster 2 set stond op opendag highlite en klonk ook op niks maar das mijn mening.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-9-2005 00:25
En sorry hoor maar dit is net als bij eten. De een vind het lekker de ander niet.
En zelf weet je blijkbaar ook niet wat lekker is, vandaar ook de vraag punisher vs manifold.

Zoals ik reeds eerder melde, huur zo'n set!
Je praat hier over serieus werk, en je weet nog niet eens wat of welke top er op moet, laat staan of die uberhaupt klinkt zoals jij verwacht.

Martin.
kvm entertainment
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
8-9-2005 09:09
Het wordt de punisher dat is al duidelijk geworden na er aan te beluisteren. Maar wat aan top weet ik nog niet ik ga eerst eens een hoorgeladen 12/2" bouwen. En als dat niet klinkt zoals ik wil pech dan dan proberen we maar weer wat anders tijd zat dus.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
8-9-2005 09:10
maar geen geld zat. Bekijk nou eerst eens goed wat je wil. Je zegt elke x dat je het weet. En dan weet je bij wijze van nieteens de eigenschappen van dat type kast.
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-9-2005 11:19

driveinteam schreef:

Het wordt de punisher dat is al duidelijk geworden na er aan te beluisteren.
Dan neem ik aan dat je ze in de openlucht heb gehoord samen met een set Manifold baskasten?

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
8-9-2005 14:07

KVM schreef:

DJ Delay schreef:

en zet in ieder hoek van de zaal een stackje.
Vandaar die gebruikersnaam. wink ;)

Mij hebben ze altijd geleerd dat je de luidsprekers dezelfde kant uit moet laten kijken.

Hoofdset podium, en halverwege de zaal delay stackje.
Voor bandjes e.d. wel zo handig (aangezien de meesten dan richting het podium kijken). Maar voor een dansvloertje tijdens een disco'tje is 4-hoeken een prima mogelijkheid.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)