Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 10 van 35)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
5-5-2005 20:42
okee ik ga ff kijken happy :) Maar dan krijg je weer een xtreme performance pc. Weet niet of ik dat wel nodig heb...Hoe heet het nieuwe type? Ik heb gekeken en vervang liever over 2 jaar mijn processor voor 150 euro dan heb je een behoorlijke en een betere dan op dit moment de AMD 64 3500+ verwacht ik. En tot die tijd heb je zeker zat aan de 3000+. Klaar met kijken, editje dus. Het word zeker nog de Athlon 64 3000+. Evt. nog iets overklokbaar als ik hem neit meer on the road gebruik. En eerdat hij achter raakt altijd nog vervangbaar.
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
5-5-2005 21:38
Ik hoorde over een probleem bij in elkaar zetten van de pc door ESD, als ik me niet vergis. Had een vriend het over en diegene was bang dat ik zonder de nodige ontlading veel zou kunnen slopen. Iemand hier ooit last van gehad?
I'll take you to the KoffieShop...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
5-5-2005 22:06
Ontlading?

Van statische electriciteit?
Dan moet je gewoon ff je hand tegen de verwarming houden oid. Zelf nooit last van gehad iig.
Thanx Dré !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-5-2005 23:15
Kijken we ook nog even in de WHQL lijst? (indien Windows gebruikt wordt).

Of is stabiliteit geen vereiste?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
6-5-2005 03:01

Powerbeat schreef:

jadjong schreef:

Nu vraag ik me alleen nog af waarom je zo stevig vast blijft houden aan die 7 euro geluidskaart. Terwijl het doel van de pc geluid produceren is.
Bedoel je hier geluid produceren. Dus producen of geluid produceren als in draaien?>Het gaat hier om gewoon draaien niets bewerken o.i.d. Later misschien nog wel maar spec's zijn daar ook wel voldoende voor.
Ik bedoelde dat er geluid uit komt(draaien)

OmErta schreef:

toch nog even een opmerking over die 19 inch case met voeding: ik heb totaal geen ervaring met procase maar die case lijkt me wel zeer goedkoop. Als je kijkt naar 19 inch cases van merken als antec of chieftec(zeer goede ervaringen mee wel niet 19 inch) dan zie je deze voor ongeveer 200€ staan tot ongeveer 400€. Het prijsverschil moet toch ergens in zitten vraag ik me dan af. Denk dat dit prijsverschil voornamelijk zit in de stevigheid, gebruikte voeding en aantal fans. Stevigheid is toch wel belangrijk als de case meegenomen gaat worden on the road ookal zit hij ingebouwd in een flightcase het is nog steeds in verschil met ergens ingebouwd zitten in vast rack. Voeding zou ik gaan voor zo'n 400W (of meer maar is niet nodig). En fans zijn natuurlijk ook altijd handig als je een tijdje staat te draaien is een goede verluchting wel essentieel.

mvg
Procase maakt kasten van goede tot zeer goede kwaliteit in de catagorie 100.- tot 2500.-
Dus met kasten van procase zit je wel goed.

Ik zou de voeding laten voor wat het is. Procase levert geen troep in hun kasten en als blijkt dat het toch niet naar behoren werkt kan je alsnog een andere voeding halen. De eerste 300W variant krijg je er toch al bij.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 07:07
Windows wordt inderdaad gebruikt. Alleen is de whql zo belangrijk wanneer ik om precies te zijn 3 apparaten extern aansluit. (Videokaart, geluidskaart, usb hub) Allemaal van merken. Lijkt me geen rommel dus kan lijkt me geen problemen geven?
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 07:15
Ik zie dat whql niets anders is als de handtekeningverificatie of hoe noemde ze dat. Het betekende dat de hardware goedgekeurd was. PCDJ zal dat waarschijnlijk niet hebben. De VGA-kaart heeft het wel. En de Geluidskaart ook. De usb hub heb ik het niet over kunnen vinden denk dus van niet.
I'll take you to the KoffieShop...
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
6-5-2005 09:28
Neem aub geen Maxtor HDD ;) Koop een Western Digital!!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
6-5-2005 11:53

mr_jows schreef:

Neem aub geen Maxtor HDD ;) Koop een Western Digital!!
Wat is er mis met Maxtor?

To Powerbeat:
Wat heeft je doen kiezen voor deze oerlelijke grote (4U meer dan 50 cm diep)kast?
Deze past niet in een standaard flight case. Moet dus aan de achterkant uitsteken en is nog loei zwaar ook (12,5 kg).

Er zijn veel mooiere 1U of 2U kasten te krijgen van maar 37 cm diep.
Ook de keuze voor een AMD lijkt mij niet zo geschikt. Voor DJ gebruik, en zeker met PCDJ, is een intel processor een betere keuze.
En staar je niet blind op snelheid voor PCDJ heb je meer dan genoeg aan een 2Ghz celeron processor. Zeker als de PC alleen voor audio gebruikt wordt (wat trouwens aan te bevelen is) is het beter om voor een op maat gemaakt systeem te kiezen.
Het gaat tenslotte om betrouwbaarheid.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2005 12:02
@Fracktone
Dit hele topic heeft mij al verbaast.
Er worden duidelijk adviezen gegeven door "computer gebruikers" / bouwers. Die zich echter niet verdiepen in wat je uberhaupt nodig hebt met PCDJ en wat de "on the road" mogelijkheden zijn.

Ook powerbeat had zich beter kunnen voorbereiden door het lezen van de handleiding.
Dit is niet het eerste "het lijkt mij" en "ik denk" topic sneaky :V

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)