Forum > Algemeen Forum

Ontwikkeling platendatabase. Welke features??

(174 reacties. Pagina 10 van 18)
Moderator(s): Dré
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
9-5-2005 18:48
Zelf vind ik de volgende opties meer dan genoeg.

Dus:

- Titel
- Artiest (VA)
- Track nummer
- Tijdsduur
- Mixed (True, False)

Deze volgorde lijkt me ook het handigst.

Echt een super idee man !!
Kijk echt uit na je programma.

Groeten Frank
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
9-5-2005 19:14
Ik zou zeggen:

- CD Titel
- Artiest (Is er niet altijd, in het geval van hitzones dus TMF)
- Tracks op de CD (met lengte, artiest, genre en titel per track)
- Voorgemixed of niet
- Genre
- Luxe: BPM
- Mix: (Radio Edit, Extended Mix, Club Mix, etc. etc.
- Lengte van de CD
- Aantal Tracks
- Iets wat ik ook bij mijn eigen lijsten voor MD's heb: Dansbaarheid. (Groen = top, oranje = Soms, Rood = Niet om op te dansen.) wink ;) handig voor drive-ins happy :)

In andere volgorde natuurlijk..
En natuurlijk een exportfunctie naar Excel sneaky :V

Zoiets?

En als je hetzelfde maakt voor mp3's, misschien een functie om cd's samen te stellen en te branden happy :)
0900-DJDS
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
9-5-2005 19:36
lees het topic... (over je laatste opmerking)
 
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
9-5-2005 19:41
Ik blijf aanraden om een blik te werpen op succesvolle alternatieven. Een groot voorbeeld hiervan is (en ik blijf erbij zweren) discogs.

Even op de nieuwste cd van tiesto gezocht.

https://www.discogs.com/release/447712

deze kolommen in de tabel kom je dan tegen

@ontwikkelaar: heb je de exportfunctie al doorgespit? en de andere db's?

alle succes gewenst

MutZ (die zelf morgen weer een applicatie moet opleveren happy :)
niet nodig
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-5-2005 10:00

DJDS schreef:

Ik zou zeggen:

- CD Titel
- Artiest (Is er niet altijd, in het geval van hitzones dus TMF)
- Tracks op de CD (met lengte, artiest, genre en titel per track)
- Voorgemixed of niet
- Genre
- Luxe: BPM
- Mix: (Radio Edit, Extended Mix, Club Mix, etc. etc.
- Lengte van de CD
- Aantal Tracks
- Iets wat ik ook bij mijn eigen lijsten voor MD's heb: Dansbaarheid. (Groen = top, oranje = Soms, Rood = Niet om op te dansen.) wink ;) handig voor drive-ins happy :)
In andere volgorde natuurlijk..
En natuurlijk een exportfunctie naar Excel sneaky :V

Zoiets?

En als je hetzelfde maakt voor mp3's, misschien een functie om cd's samen te stellen en te branden happy :)
Waarom wil je alle tracks opschrijven? Als je de CD koopt dan heb je de tracklisting er toch bij? Stel dat je een 4CD hebt gekocht met 20tracks per cd. Dan ben je wel HEEL erg lang bezig om alles in te voeren. Bij vinyl is dat beperkt (mijn DB gaat tot de D4 kant).
Meer is niet nodig en komt ook bijna niet voor. Ook het aantal BPM is niet echt noodzakelijk. Om dat ding af te spelen en het aantal BPM te meten (bij mixcd) is dan wel weer onhandig. Ook het soort mix (Extended etc.) is onhandig. Dit hoort gewoon bij de track zelf.

Ik kan een remix maken van Timmy en zeggen dat het de Jowsky Goes To Hollywood With Timmy Mix noemen. Kortom, een variabele.

@Mutz,

De exportfunctie werkt inmiddels (naar Excel). Ook kun je direct printen bij het exporteren of kun je exporteren om de pagina vervolgens nog op te maken (al heb ik de template al dusdanig aangepast dat het er netjes uitziet).

Ik wil evt. nog een paar queries maken waarmee je kunt aangeven welke gegevens je wilt zien in de listbox (en dus uiteindelijk wilt printen cq. exporteren).

- Show All (dus echt alles)
- Label / Category / Artist / Track A1 / Track B1 / Track C1 / Track C2
- Jullie nog wensen?

Verder heb ik de errorhandlingmodule aangepast, maar nog niet geimplementeerd.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
10-5-2005 10:25

mr_jows schreef:

Waarom wil je alle tracks opschrijven? Als je de CD koopt dan heb je de tracklisting er toch bij? Stel dat je een 4CD hebt gekocht met 20tracks per cd. Dan ben je wel HEEL erg lang bezig om alles in te voeren. Bij vinyl is dat beperkt (mijn DB gaat tot de D4 kant).
Meer is niet nodig en komt ook bijna niet voor.
Ik weet niet of je een zoekfunctie hebt ingebouwd/gaat inbouwen, maar als dit het geval is, dan is dit zeker nuttig ...

Je zit op een trouwfeest, en er komt iemand een nr aanvragen waarvan je niet zeker weet of je het hebt, en al zeker niet op welke CD het staat, dan tik je dit snel ff in op je laptop en je hebt em zo gevonden ...

echt heel praktisch ... ik kan al bijna niet meer zonder mijn laptop happy :)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-5-2005 10:38

Break The Silence schreef:

mr_jows schreef:

Waarom wil je alle tracks opschrijven? Als je de CD koopt dan heb je de tracklisting er toch bij? Stel dat je een 4CD hebt gekocht met 20tracks per cd. Dan ben je wel HEEL erg lang bezig om alles in te voeren. Bij vinyl is dat beperkt (mijn DB gaat tot de D4 kant).
Meer is niet nodig en komt ook bijna niet voor.
Ik weet niet of je een zoekfunctie hebt ingebouwd/gaat inbouwen, maar als dit het geval is, dan is dit zeker nuttig ...

Je zit op een trouwfeest, en er komt iemand een nr aanvragen waarvan je niet zeker weet of je het hebt, en al zeker niet op welke CD het staat, dan tik je dit snel ff in op je laptop en je hebt em zo gevonden ...

echt heel praktisch ... ik kan al bijna niet meer zonder mijn laptop happy :)
De zoekfunctie is uiteraard aanwezig!! ;) Verder kun je nog zoeken op category (dus bijv. trouwen). De categorien kun je uiteraard ook zelf aanmaken).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-5-2005 10:53
Hoeveel tracks hebben jullie gemiddeld op een CD staan en draaien jullie al die tracks, of hebben jullie zeg maar een paar nrs per cd die jullie draaien (soort van favorietenlijst dus)??

Let me know!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
10-5-2005 11:26
listview to excel werkt? das mooi... want dan is mijn code toch nog ergens goed voor geweest :P

Ik weet niet hoe je je zoekquery opbouwd, maar ik ben daar laatst ook nog mee bezig geweest, om dat een beetje handig te doen. Wellicht een inspiratiebron voor je... Je weet me te vinden...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
10-5-2005 11:38

mr_jows schreef:

Hoeveel tracks hebben jullie gemiddeld op een CD staan en draaien jullie al die tracks, of hebben jullie zeg maar een paar nrs per cd die jullie draaien (soort van favorietenlijst dus)??
Dit hangt een beetje af van je persoonlijke voorkeur. Ikzelf zou er alles instoppen, ook de nummers die ik uit mezelf niet zou draaien, zodat ik het toch kan terug vinden als het aangevraagd wordt.

Hoeveel tracks? Varieert meestal tussen de 12 en de 25 (verzamelcd's en albums), maar vele mix-CD's bevatten 30 en meer nummers. Hiernaast bestaan ook CD's met samples, accapella's e.d. en hier kunnen soms 60 à 70 tracks op staan ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)