Zelf zuil maken voor Syrincs M3-220
(31 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
WaypointStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 16-7-2013 Berichten: 134 | 13-12-2003 20:59 |
1 x bewerkt. Laatst door Waypoint op 13-12-2003 21:00 Hallo allemaal,Na het zien van een bloedmooie zuil voor de syrincs kreeg ik het plan om zoiets ook zelf te maken Dit is het voorbeeld: En nu wil ik het namaken. Ik heb ff mijn idee in paint uitgewerkt (let op niet op schaal!) om het geheel wat duidelijker te maken. Het is de bedoeling dat ze in de hoeken van mijn kamer komen. In de ene hoek wil ik mijn mengpaneel e.d. neerzetten, in de andere hoek mijn pc om te gamen (allebei dus scheef in de hoek) en in het midden mijn bank met de tv er voor, om films e.d. te kijken Dus: --------------------------------- |L1***************************L2*| |*PC*********TV*************MIXER| |********************************| |********************************| |************Bank****************| ---------------------------------- Dit is mijn ontwerp: Nu heb ik de volgende vraag * Aan de geluidskwaliteit veranderd er toch niks als ze in zo'n zuil staan zoals ik het heb getekent? * Is het een hoogte? Dit leek mij de beste hoogte, omdat ik zo bij het draaien mijn luidsprekers rond oorhoogte heb en als ik een film kijk op de bank, zit ik er een stuk verder vanaf en dan lijkt me de hoogte ook wel goed * hoe zit het met de stabiliteit? Er moet zeker iets van een speciale voet onder ofzo? Iemand een idee? * enne is dit een goed idee of niet ? Alvast erg bedankt allemaal! PS.mic statieven e.d zijn geen optie(!) | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 13-12-2003 21:00 |
en waarom zijn mic statieven geef optie, als ik zo eigenwijs mag zijn | |
WaypointStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 16-7-2013 Berichten: 134 | 13-12-2003 21:01 |
ZO da's snel, ik was nog bezig ... Omdat ik het er niet uit vind zien en omdat ik ze toch niet mag kopen van me ouders (€€€) Tenslotte lijkt mij het maken van de zuilen heel erg leuk! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 13-12-2003 22:05 |
Inderdaad zelf zuiltjes maken is leuker en mooier. Ik zou ze alleen niet vast schroeven aan de zuil zelf want volgens mij gaat dat dan wel weer ten koste van je geluid. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 13-12-2003 22:25 |
* hoe zit het met de stabiliteit? Er moet zeker iets van een speciale voet onder ofzo? Iemand een idee? Als je een voet er onder, er mooi uit vind zien dan doe je dat.Zoniet, dan kun je bijv. het zwaartepunt verlagen. Oftewel een erg zwaar "iets" op de bodem leggen. Of dit nu lood, staal of zand (en derg.)is. Hoe zwaarder en lager, hoe stabieler. Komt de zuil tegen de muur te staan? In dat geval kun je met een schroef/plug de zuil aan de muur vastzetten. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
WaypointStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 16-7-2013 Berichten: 134 | 13-12-2003 22:50 |
Ik wil ze niet aan de muur vast maken, maar dat idee met verzwaren is wel handig ja! Door middel van stenen oid moet dat wel lukken denk ik. Gewoon een houten plankje eronder en dan een steen in de binnenkant. Ow en als reactie op Reind: Het idee achter de luidspreker vast maken aan de zuil dmv van de schroef was het volgende. Zo staat de luidspreker recht op en niet scheef omhoog (als je hem zo op een tafel neer zet snap je wat ik bedoel). Zo gaat mijn geluid te veel omhoog en als ik vanuit de bank (vanaf een grotere afstand) luister, lijkt me dat het geluid "over" me heen gaat, als je snapt wat ik bedoel. Misschien weet Dré meer over de schroef kwestie ? Missien zou ik ipv een schroef ook een plankje eronder kunnen doen, dat ie recht staat. Maar ik ben bang dat als ik hem niet hem een schroef vast maak, dat hij er dan makkelijk uit valt. Zou het geluid echt minder worden als ik hem dmv de schroef vast maak? De "pootjes" (die rubbere plakdingen die erbij zaten) kan ik wel aan de voorkant erop laten. | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 13-12-2003 23:03 |
snap het niet precies, maar of je speaker nou los of vast zit, zal niet uitmaken lijkt me zo he... anders eens naar de bouwmarkt gaan en rondkijken naar kogelgewrichten? als daar iets mee tedoen is werkt het natuurlijk prachtig... | |
WaypointStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 16-7-2013 Berichten: 134 | 13-12-2003 23:04 |
speakerfreak schreef: snap het niet precies, maar of je speaker nou los of vast zit, zal niet uitmaken lijkt me zo he...anders eens naar de bouwmarkt gaan en rondkijken naar kogelgewrichten? als daar iets mee tedoen is werkt het natuurlijk prachtig... | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 13-12-2003 23:05 |
pff hoe leg je dat uit je hebt een kogel en een omhulsel, kogel zit ``strak`` in het omhulsel, aant het ``omhulsel maak je dan de standaart vast en aan de `kogel`` de speakers... denk alleen dat dit eruggg duur wordt, omdat je er toch zware speakers aanhangt | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 13-12-2003 23:26 |
Stel nou dat je ze inbouwd ,en er speakergaas overheen spant? Dan zouden de kastjes er toch niet meer uit kunnen schuiven? Zo is het ook ongeveer bij je voorbeeld plaatje. Gaas kan kleine krachten wel hebben ,ga niet je zuil opze kop houden ,want dan zou het wel eens kunnen scheuren (oplossing hiervoor is misschien een rond gat boren in plank onder je monitors ,en er stokje doorduwen ,dus in je micstatief connector. Je zou natuurlijk in de binnenkant ook een soort eigen statief kunnen maken, een soort schroef ,waar je monitor opgeschroeft kan worden in de zuil. succes! [edit] Zag net op je tekening dat je de box al met een bout vast zet aan de zuil ;) dat is dus opgelost ,geloof me als je hem goed vastzet valt hij er niet uit maar ik geloof niet dat het dan ten koste van je geluid gaat ,is bij een mic stand toch ook niet en voor het mooie zou ik gewoon speakergaas erover spannen ,heb je ook meteen minder kans dat iemand perongeluk tege je speaker aanstoot en zo je set naar het gootje helpt [/edit] | |