Forum > Off-Zone

Hoe en Waar zijn jullie geinfecteerd?

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ WizardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 25-9-2010
Berichten: 20
12-12-2003 12:55
Hoe en Waar zijn jullie geinfecteerd?
Ik wil heel graag weten hoe en waar jullie zijn geinfecteerd door het dj'en. Zelf was ik op een discofeestje van iemand en ik zag de dj en ik dacht bij mezelf: DAT WIL IK OOK DOEN!! happy :) Toen gaf een andere vriend een discofeest en mocht ik samen met hem draaien en toen was ik helemaal verkocht!
Sensation!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-12-2003 13:15
Ik zat een keer samen met een vriend TV te kijken, toen dachten we: jah! dat willen wij ook. Gelijk die middag nog stereo torens bij elkaar gezet en dan met 4 boxen de ene versterker zachter draaien en dan de andere erin draaien (geen mengpaneel happy :) )
Toen vonden we bij zijn broer op de kamer nog een 20W stroboscoopje en een 6 kanaals lichtorgel. 1e feestje dat we hadden was met zo'n vouwtrap van de gamma waarvan we het middenstuk recht hadden en de 2 zijkanten naar beneden, dat aan weerszijden op 2 tafels gezet en zo hadden we een eigen truss in elkaar gefabriekt. Tussendoor had ik op de kermis nog een of ander vaag bolletje gewonnen, hadden we bij de blokker een blauw zwaailicht gehaald en bij de karwei nog een lava lamp gehaald (vonden we errug disco razz :p ) Dat allemaaal met tape en stukjes touw aan die ladder gehangen. O ja, van bij elkaar gelegd geld hadden we ook nog een boombox gehaald bij de karwei, zou zgn. 350W zijn en kosste maar 35 gulden, dus wij heel trots gelijk dat ding aangesloten op dat feestje en wat denk je: met een 100W versterker ff dat ding opgeblazen.
Het ging er in ieder geval om dat dat wel een erg leuk feest was en dat we wel van onze fouten hebben geleerd, en maar weinig mensen kunnen denk ik zeggen dat ze begonnen zijn met een feest voor 100 man en met bose boxen hebben gedraaid de eerste keer (ook al was het gewoon een huiskamer serie happy :) )
Darth Crossfader
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-12-2003 13:15
Geïnfecteerd... Net of het een ziekte is.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-12-2003 13:18
Je moet toegeven dat het toch wel een soort virus is, waar niet iedereen vatbaar voor is. Ik denk dat jij zelf ook wel zo'n moment hebt gehad waarop je dacht: Jaa!, dat is wat ik wil!
Darth Crossfader
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-12-2003 13:40
Ochjah, virus... ik heb me gewoon altijd voor licht & geluid geintresseerd, echt van kleins af aan. M'n vader werkt bij de KPN dus neemde vaak draadjes en ledjes mee, en toen we vaker naar het cafee in de buurt gingen (toen nog) was er altyd een dj met eigen meubel (best wel mooi maar wel allemaal oud spul toch zag het voor mij toen heel indrukwekkend uit> en omdat er toch alleen maar zatte mensen kwamen mocht ik een keer draaien, naja: draaien... veel foutjes maakte ik niet echt, maargoed) verder ben ik sindsdien HELEMAAL weg ervan, vooral geluid boeit mij 't meest. Maar om het een virus te noemen? neej, ik kan niet echt zonder muziek, maar wel voor een tijd hoor ;-)
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
12-12-2003 14:03

Mr. Edie schreef:

neemde
Jij bent geinfecteerd geraakt omdat nederlands niks voor jou was laugh :D laugh :D

Ik ben geinspireerd door dit forum. Ik was aan het surfen op internet en vond deze site en die van J&H. Sindsdien volg ik deze fora. En zo langzamerhand spulletjes aangeschaft(nouja een mengpaneel en wat lampen).
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
12-12-2003 14:05
Ik ben (pas?) rond een jaar of 14 besmet met het geluids-virus (ben geen dj en licht interesseert me niet zo heel veel). Toen mocht ik namelijk op school gaan helpen met het geluid bij allerlei activiteiten. In zoverre, die jongen die het deed en ik lagen elkaar niet zo goed, maar hij zat in het examenjaar en ik mocht dat overnemen, dus ik moest meedraaien. Dat kwam neer op in de weg lopen en overal met je giechel bovenop staan om de kijken wat ze deden (tot grote irritatie van die mensen laugh :D). Uitendelijk is het toch allemaal op z'n pootjes terecht gekomen. Tot afgelopen zomer deed ik alles op het gebied van geluid op die school, inclusief de de jaarlijkse voorstellingen van school in de schouwburg.
Inmiddels ben ik weg van die school (mét diploma happy :) ) en heb ik alles netjes overgedragen aan een aantal jongens die nog een paar jaar te gaan hebben (ik wilde het netjes achterlaten, niet zoals men bij mij gedaan had, zo van zoek het maar uit)
Ondertussen was ik ook aan de gang gegaan als technicus bij de lokale radio en dus besmet met het 'radiovirus'. Inmiddels is die omroep niet meer, en ben ik dus 'werkeloos'. Het begint wel weer behoorlijk te jeuken moet ik zetten (iemand suggesties?)
En zo ben ik besmet met dit ongeneeslijk virus wink ;) en struin ik dagelijks o.a. dit forum af
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-12-2003 15:16

Snake schreef:

Geïnfecteerd... Net of het een ziekte is.
Een dodelijke ziekte waar je elke maandag vanaf wilt maar waar je de vrijdag al weer zit te hunkeren naar de uitbarsting ervan laugh :D
héhé, 't is vrijdag vandaag... feesie bouwen!!!! razz :p

Eigenlijk staat het al op mijn site en op www.new-line.nl/forum/read/?m=32567#32567 maar goed...

Ergens zeeeeeer lang geleden (in 1995 meerbepaald) stond ik bij een kameraad te kijken hoe hij twee liedjes in elkaar liet overvloeien. De installatie trok op helemaal niks en de mix op nog veel minder maar ik geraakte er helemaal van in extase!
Die gast had dus een zwart, houten meubel, de versterker werd ondersteund door lego-blokjes, huis-tuin-en-keuken CD-spelers, een paar lampjes die flikkerden alle stopcontacten aan de "dansvloerzijde" waarover hij zelfs heel fier was: "kijk eens naar al die stekkers!!! shocked 8O) laugh :D
Nu goed ja, alles viel dus tegen om gebeten te worden door het virus, laat hij daar twee houseliedjes door elkaar 'vloeien' ... euh... vloeken eerder, wat wil je: zonder pitchcontrol en ik kreeg gewoon koude rillingen, stom hoor!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
12-12-2003 16:42
ik ben eraan verlsaafd toen ik voor de 1e keer bij de disco was en dacht dat wil ik nou ook doen.
die dj die daar draait die is 14 ofzo en ik mocht bij he, staan en op de site zag ik zijn e-mail adres en bij msn toegevoegd en zo nog meer geintereseerd erin geworden .

ik had 2 cdspelers en hifi boxen ik mixte over met 2 knoppen . kweetneit hoe ik da gefrasseerd heb .
We gingen op vakantie en daar me mengpaneel gekocht en sindsdien
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-12-2003 17:48
ik ben er al vroeg mee begonnen, namelijk toen ik 3 was.
ik was toen niet bezig met licht en geluid, maar met, jawel, stroom. laugh :D

vroeger toen ik klein was ging ik altijd met mijn vader mee naar de bouwmarkt. hij ging wat spul pakken en ik ging altijd meteen naar de elektroafdeling om daar alle haspels in elkaar te steken. ik kan me daar zelf niks meer van herinneren, maar vind het toch leuk als m'n pa het zo verteld. happy :)

toen ik een jaar of 6/7 was kreeg ik mijn eerste lichtorgel. ik was er helemaal gek van, en had em ieder uur van de dag aan staan. daarna kocht mijn pa een velleman lichtcomputer voor me, zette hem in elkaar, en maakte een kast waar 7 lampen en de lichtcomputer in zaten. die heb ik overigens nog steeds... daarna nog een aantal kleine dingen gekocht.

toen ik een jaar of 8 was, gaf mijn oma een feest. er werden ook mensen ingehuurd voor het licht en geluid. het stelde, kom ik na jaren achter, niet veel voor. 2 moontjes aan een lichtbrug, zelfbouw lichtbakken met reflectorlampen van 60 watt, en een zwenkspot. EN, een rookmachine. van dat ding was ik helemaal gek. ik wilde er ook een, maar mijn vader was tegen zo'n, vond hij, stinkding. ik balen natuurlijk.

toen ik 12 werd, en in groep 8 zat, werd ik gevraagd om op het schoolkamp het licht en geluid te doen. dat was toen gewoon met 2 hifi amps, en 3 boomboxen. het licht was nog minder, namelijk 4 bouwlampen met kleurenfolie, en een (eindelijk had ik m'n eerste!! happy :) ) rookdoos.

daarna, in de grote vakantie begon ik toch wel eens te denken over nieuwe boxen. dus ik naar de discoboer en kom thuis met 2 mc 15's. ik helemaal blij met m'n nieuwe boxen. maarja, de hifi amp was om die dingen aan te sturen. mijn vader vond het toen wel goed, nieuwe boxen. hij had daarom liever niet dat ik een nieuwe amp kocht. maar ik kreeg hem uiteindelijk zo ver en kocht een mission 800. daarna ging de remmen los. ik kocht een lichtbrug, waarna een mixer en effectpro. vlot daarna maakte ik zelf spotjes van 50 watt inbouwspots(die ik NOG gebruik, maar dan met een felle Philips lamp erin). dat werkte toen goed, en nu ook best aardig. een 2e velleman lichtcomputer werd gemaakt, ditmaal door mijzelf in elkaar gezet. die kwam terecht in een kist, die met een multi en break-out box de stroom naar de lampen werkte. ook vond ik het nodig een showmaster 24 te kopen, ZONDER dimmer. ik had geen geld voor een dimmer, en in de tussentijd kon ik hem leren 'kennen'. daarna de dimmer, gevolgd door 2 scans en controller.

en zo is het bij mij begonnen. maar van die stroomliefhebberij ben ik nog steeds niet af. als je eens wist hoeveel kwijl er gaat lopen als ik een powercon in het chasis stop en zie dat alles gaat werken.... laugh :D kortom, het is in de laatste anderhalf jaar alleen maar erger geworden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Afgesloten topic