Forum > Geluid

Tannoy, Alesis of Behringer monitor

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
9-12-2003 09:05
Hi, volgende vraag:

- Behringer B 2031 Truth (€ 249): www.behringer.nl/B2031/index.cfm?lang=eng
of
- Alesis Monitor One Active MKII (€ 249) [url]alesis.com/products/m1active/
of
- Tannoy Reveal Active (€299) www.tannoy.com/product.cfm?D=2&ID=48

Bob happy :)
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
9-12-2003 09:25
Die Behringer klinkt aardig, heeft niet super veel laag, maar niet echt verkeerd ofzo, maar hier in de hier is ie net ff duurder als jij aangeeft, mag ik vragen hoe je aan die prijzen komt? Want volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Ik heb ooit hifi speakers gehad van Tannoy, die vond ik echt tegenvallen.
Het lijkt me het verstandigst dat je gewoon eens gaat luisteren. Ikzelf heb de Syrinics M3-220, die is echt top (maar ja ligt ook wel behoorlijk boven je budget)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2003 09:34
Vraag:
Wat is de toepassing van je monitor-set?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
9-12-2003 10:18
Die prijzen staan nu op x. nl happy :)
Dus Behringer niet veel laag. Dat heb ik toch wel nodig als ik dance/hhouse produceer. Toch? Hoe zit het met de rest van de freqs?

Toepassing: ik produceer in Reason (/ Nuendo / Soundforge)

Daarnaast zou ik ook gewoon muziek willen luisteren via de monitoren (is dat verantwoord?)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2003 10:34
Hee leuk, ik werk ook met soundforge wink ;)

Het nadeel van een moitor set is ook meteen het voordeel:
Het geluid is (of zou moeten zijn) retestrak, met zo min mogelijk kleuring.
Je kan dus precies horen wat je veranderd in de muziek.

Het nadeel is dat het niet lekker vet klinkt, zoals het eigelijk op een thuis installatie of live klinkt.
Bij de meeste kleinere studio's zie je dan ook twee sets met boxen:
Een schone monitor set, en een hi-fi achtige set.

Als je allebei in één set wilt hebben, is de syrincs set een mooie voor je, maar wel wat duurder.
De Behringer vinden de meeste tegen vallen. Er zit te weinig bas in.
Maar ja, dat hebben veel kale monitor setjes.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
9-12-2003 11:35
Dus Alesis of Tannoy maar? Ik bedoel die zijn nu in de aanbieding.
Meer Tannoy of meer Alesis wat goed is?

Owja, en ik heb nu een setje Aiwa boxen staan, dus die kan ik ook gebruiken.

Laatste vraagje: hoe sluit ik ze aan. Monitoren op de Audiophile geluidskaart en de Aiwa's via een stereomixer op mijn Philipstoren (dat laatste is zoals het nu is?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2003 12:55

BobX schreef:

Dus Alesis of Tannoy maar? Ik bedoel die zijn nu in de aanbieding.
Meer Tannoy of meer Alesis wat goed is?
Gaan luisteren, dat is het beste. Ondanks dat men beweerd dat monitor boxen volkomen vlak zijn, hebben ze toch echt allemaal hun eigen klank/weergave van de "werkleijkheid".
Owja, en ik heb nu een setje Aiwa boxen staan, dus die kan ik ook gebruiken.
Ik gebruik hier nu twee gewone hi fi boxjes als topjes en heb een zelfgebouwd sub woofertje onder mijn buro staan. alles via één stereo versterker;
De topjes worden full aangestuurd, en de dubbelspoels-sub zit een zelfgebouwd stereo passief sub filter in. De sub staat op het B paar van mijn verterker, en de toppen op het A paar. Wil ik nou exackt werken schakel ik de sub uit, wil ik horen hoe het dan uiteindelijk klinkt, schkel ik hem er weer bij.
Laatste vraagje: hoe sluit ik ze aan. Monitoren op de Audiophile geluidskaart en de Aiwa's via een stereomixer op mijn Philipstoren (dat laatste is zoals het nu is?
De meeste geluidskaarten hebben totaal geen vermogen, als je dus rechtstreeks op de geluidskaart wilt aansluiten moet je in iedergeval aktieve monitors kopen.

Ik heb de verterker via de in en de out op mijn geluidskaart aangesloten. (tape aansluiting)
Dan kun je verder alle stereo app Pick up, radis en cd speler en cassette deck, gewoon op de verstyerker aangesloten laten, en je kunt ze dan vanuit de pc harder en zachter zetten.
Je selecteerd ze uiteraard op je versterker.
Nog een voordeel is dat je dan ook op je pc alles wat vanuit je versterker komt op kan nemen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
9-12-2003 13:32
thnx :)

Ik wil wel actieve, dat is gewoon het beste, lijkt me.
Ik zal die twee eens gaan beluisteren zsm.
Ik denk dat ik misschien toch de Monitoren op de tulp-uit doe van mijn M-Audio Audiophile en de rest via de versterker.

Bob.
Iko (CyberDance)Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 19
9-12-2003 14:01
Alesis Monitors ben ik niet echt te vreden over.. De Tannoys vind ik daar integen wel mooi klinken, maar het ligt er sterk aan wat voor muziek je er op wil mixen. Tannoys zijn bijvoorbeeld prachtig voor klassiek of een normaal bandje, maar zware rock of house vind ik er een stuk minder over gaan...

Greetzz Iko
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
9-12-2003 14:37
Ik zou je adviseren een voorbeeld cd mee te nemen van de muziek waar jij mee werkt, en gewoon lekker blanco zoveel mogelijk moitors met elkaar vergelijken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)