is er genoeg vraag naar licht en geluid
(39 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 25-11-2003 21:30 |
pff het is toch zo... bij bbl is het de bedoeling dat je een BIJPASSENDE baan zoekt, lijkt me dus niet de kwantum | |
Dj thaanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-3-2003 Laatste: 25-9-2011 Berichten: 81 | 25-11-2003 22:34 |
Het is ook hoe iemand zijn antwoord geeft jij doet het toch een stuk aangenamer dan descon. Ik wacht wel even tot dat silvia reageert, want zij zei: "Als er geen licht/geluid bij je in de buurt zit, dan kun je toch ook werkervaring (stage?) opdoen bij een bedrijf dat bijvoorbeeld NIET IN LICHT EN GELUID ZIT maar in een andere verhuurbranche zit? Van licht en geluid weet je kennelijk al dat het je interesse heeft. Waar je echter nog helemaal niets vanaf weet, is wat er zoal komt kijken bij het opzetten en runnen van een eigen bedrijf. Wat dat betreft kun je evenveel leren van een stage in de deurmattenbranche als van een stage bij New-Line, om maar wat te noemen" kijk dan noem ik een bedrijf en dan krijg je van die reacties ach ja. | |
tjah wat zal ik hier typen ;-) | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 26-11-2003 08:28 |
Bij een bedrijf als de Kwantum zul je ongetwijfeld wat leren, maar of je ook het meest nuttige leert voor je eigen bedrijf? Voorbeeldje: Het runnen van de afdeling en het motiveren van je personeel zal weinig verschillen, maar hoe bestelt de Kwantum en hoe ga jij bestellen? Of hoe benader je je toekomstige klanten? Vast niet zoals je dat bij de Kwantum zult leren! | |
Dj thaanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-3-2003 Laatste: 25-9-2011 Berichten: 81 | 26-11-2003 09:04 |
Niek Bolscher schreef: Bij een bedrijf als de Kwantum zul je ongetwijfeld wat leren, maar of je ook het meest nuttige leert voor je eigen bedrijf?Voorbeeldje: Het runnen van de afdeling en het motiveren van je personeel zal weinig verschillen, maar hoe bestelt de Kwantum en hoe ga jij bestellen? Of hoe benader je je toekomstige klanten? Vast niet zoals je dat bij de Kwantum zult leren! Iedereen alvast bedankt voor jullie moeite en tijd!!! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 26-11-2003 09:17 |
Eens met Niek. Wanneer het gaat om het opdoen van werkervaring in het algemeen, dan is er natuurlijk helemaal niks mis met een bedrijf als de Kwantum, of de deurmattenbranche van Tom (Hij heeft daar vast nog wel wat interessante contacten aan wie hij je voor kan stellen ). Je zou zelfs kunnen kijken of je nog iets kunt leren van bijvoorbeeld de filiaalmanager van de Kwantum of de Its. Wellicht kun je klusjes voor hem/haar doen om eens te zien wat er komt kijken bij het runnen van een filiaal. Dat heeft in ieder geval al weer meer te maken met het draaien van een eigen bedrijf, wellicht niet op het gebied van de formaliteiten en alle andere bureaucratische aangelegenheden, maar wel als het gaat om het dragen van de eindverantwoordelijkheid. Het gaat er natuurlijk ook om met wat voor bril op je neus jij werkervaring op wilt doen. Nogmaals, de Kwantum is vast niet de ideale hoek qua product en soort onderneming, New-Line zou natuurlijk veel leuker en beter zijn. Maar je kunt leren wat je wilt in een bedrijf, als je je maar actief en geinteresseerd opstelt en zelf op zoek gaat informatie. Suc6. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 26-11-2003 10:43 |
Bij grote bedrijven zoals kwantum, gamma, en megapool, om maar eens wat te noemen, zul je erg weinig leren wat je kunt gebruiken voor het starten van een eigen bedrijf. Het gehele management is buiten het filiaal geregeld, alsmede de echte inkoop, en de verkoopstrategie. Het personeel (inclusief de filiaalleider) zijn niets anders dan marjonetten aan touwtjes van het hoofdkantoor. Alles word voorgekauwd, en alles is berekend. (De zgn. targets) Is je filiaal zo groot, wonen er zoveel mensen in die en die plaats, mag je zoveel soorten artikelen in de showroom hebben, en mag je zoveel vooraad hebben, en mag er zoveel personeel op die en die dag lopen. Het is/word werkelijk tot de laatste punt en de comma uitgerekend/voorgekauwd. Niet echt goed voor je ontwikkeling dus. Als je kijkt bij een bedrijf als V&D kan je als je daar een paar uurtjes doorbrengt, kijkende naar de mensen die er werken, zul je constateren dat het hoogtepunt van de dag voor die mensen de pauzes zijn. Nee, als je echt iets wilt leren, kan je het veel beter zoeken bij een klein bedrijfje, waarbij de eigenaar gewoon nog meewerkt en zo min mogelijk personeel heeft. Dan sta je dicht bij het vuur, en kun je de ervaring opzuigen. Wees dan ook niet te beroerd om veel uren te maken voor weinig geld, want je moet het zien als een opleidings-project. Zou je er een cursus voor moeten doen KOST het je geld, hier is de cursus gratis en krijg je nog geld toe........ Ik zelf heb jarenlang bij slecht betalende bazen gewerkt, puur omdat ik wist dat ik wat van ze kon leren....... Vertel ook eerlijk aan zo'n "baas" dat je het doet om ervaring op te doen. Het beste is ook het te zoeken in een brange waarbij je met je toekomstplannen je oude baas niet kan schaden. Dan zijn ze ook meer bereid om je op te leiden. als je het wel in een gelijke brange gaat zoeken, kun je er donder op zeggen dat je een concurrentiebeding moet tekenen. Dat betekent dat je na ontslag een aantal jaren niet het zelfde vak of in de zelfde brange mag werken. Pas daar dus voor op. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj thaanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-3-2003 Laatste: 25-9-2011 Berichten: 81 | 26-11-2003 17:34 |
Hey Tom, Bedankt voor je reactie en de tijd die je er in hebt gestoken. Met dit soort reacties kan ik echt wat mee spr Ik ga is komende dagen is wat rond kijken. Het enige nadeel is dat ik sinds kort bij de kwamtum werk en heb geen zin om nu daar al dag te zeggen misschien een beetje lullig, maar ik kan natuurlijk ook kijken voor de vakanties. | |
DesconStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2002 Laatste: 20-4-2009 Berichten: 179 | 26-11-2003 18:51 |
Dj thaan schreef: descon schreef: Als je meubels wil gaan verkopen lijkt me kwantum een prima zaak | |
Dj thaanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-3-2003 Laatste: 25-9-2011 Berichten: 81 | 26-11-2003 20:04 |
descon schreef: Dj thaan schreef: descon schreef: Als je meubels wil gaan verkopen lijkt me kwantum een prima zaak | |
Wesley vd HStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-11-2002 Laatste: 23-11-2014 Berichten: 397 | 26-11-2003 20:48 |
Descon, Het werken bij een eventuele winkel in een andere sector kan zeker wel bijdragen aan de kennis in het algemeen. Bij grotere bedrijven die al eerder benoemd zijn is het inderdaad wat minder, maar je leert in een winkel altijd meer over het vak verkopen dan dat je zou leren als je kolengraver of iets bent | |