Forum > PC related Forum

beste programma voor liedjes database voor op de laptop

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VisualfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 17-11-2004
Berichten: 14
26-11-2003 18:22
Wat dachten jullie van iTunes, een muziekprogramma van Apple waar sinds kort een windowsversie van is. Het is overigens helemaal gratis, en de ingebouwde zoekfunctie zit in de standaardlayout ingebouwd en werkt supersnel en supergoed. Deze begint namelijk al met zoeken terwijl je nog aan het typen bent.
iTunes kun je downloaden via: www.apple.com/itunes/download/
Mvg, Johan
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
27-11-2003 16:28
Als je er het wilt gebruiken om alleen nummers op te zoeken die je op cd hebt kan je een excel bestandje maken, makkelijk dingen toevoegen en verwijderen en ook makkelijk zoeken.
Draai je ook met je laptoppie kijk dan eens naar BPM-studio, kost wat maar dan heb je ook naar mijn mening de beste dj-software, en ja daar zit ook hele makkelijk ingebouwde zoek functie in.
Zoeken op artiest, titel, genre, BPM (errug handig), datum van toevoeging, enz, enz.
Darth Crossfader
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
28-11-2003 10:26

Visualfreak schreef:

Deze begint namelijk al met zoeken terwijl je nog aan het typen bent.
Winamp is na mijn mening snel zat en zoekt ook terwijl je aan het typen bent. Verder is het proggie ontzettend makkelijk te bedienen en na smaak aan te kleden met bijv. een automatische cross-fader ,een enhancer en nog een heleboel zinnige en onzinnige plug-ins.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
28-11-2003 12:34
Het gaat hier alleen om een database luc. Je hoeft er niet mee te draaien, het enige wat moet is dat je even snel kan kijken welk liedje op welke CD staat.
Een programma als iTunes komt dan eerder in aanmerking dan een programma als Winamp, in iTunes kan je waarschijnlijk sneller wijzigingen in maken dan in Winamp (alle tags voor winamp aanpassen duurt HEEL lang) en iTunes zal een stukje uitgebreider zijn aangezien het zich meer heeft gericht op databasemaken.
Bij Winamp moet je trouwens ook nog eens alle liedjes van je database op je HD hebben staan..

Echt handig is Winamp als databaseprogramma niet, gewoon als ik-draai-af-en-toe-een-home-party-programma is het wel geschikt.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
29-11-2003 09:31
Tuurlijk snap ik dat het hier om een "database-programma" gaat, maar er bestaan ook database programma´s die kunnen afspelen hoor. Nou wil ik niet meteen zeggen winamp bij uitstek zo´n proggie is, maar je kunt hem er wel heel erg handig voor gebruiken. Zeker voor de mensen die niet van te veel poespas houden op hun computer tijdens het draaien, lijkt mij winamp dus wel geschikt. Verder hoef je winamp natuurlijk niet te gebruiken als draaiproggie, je kunt ook alleen zijn handige "jump-to-file-functie" gebruiken. Niet heel erg profi, maar het werkt toch?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
29-11-2003 15:42
Als je alle bestanden toch op je PC hebt staan, waarom gebruik je dan niet gewoon de zoekfunctie van windows explorer?
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)