Forum > Geluid

pffffffff...welke mixer moet ik nou nemen...!

(66 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
19-11-2003 17:14
Ik zou ook zeker de Xone 62 aanraden, al is die boven je budget. Anders gewoon de Xone 32, Dre kan hem vast wel voor je modden (de gain en aux knop wisselen, zodat gain wel aan de bovenkant zit). En de HAK serie van HAK heeft wel rechte faders, is alleen een battle mixer (dus 2 kanaals). Misschien is de nieuwe Synq mixer wat voor je. Stuk goedkoper en heeft ook effecten, hoe je geld over voor een synq tt!
Of wachten op de nieuwe Ecler, de nieuwe Denon mixer lijkt me ook erg vet (is al een topic over geopend). Nadeel is dan dat je nog ff moet wachten.

Ik zou de DJM600 niet nemen, ook daarover is al meer als genoeg in het forum gezegt (headroom, klank, voeding, kut faders enz)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
19-11-2003 19:17
De Tascam X-9 is inderdaad een digitale mixer, dus je zou geen ruis mogen horen als je hem DIGITAAL aansluit (bvb op je computer).

Als je hem op een normale geluidsinstallatie aansluit gebruik je dus helemaal geen digitale uitgang maar de anologe uitgang. Blijkbaar moet de ruis dus afkomstig zijn van opname-apparaten EN de analoog-digitale convertors.
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
19-11-2003 23:17
Tsja wat is ruis.

Zodra je er een draaitafel aan flikkert en die schuif open knalt heb je ook ruis.
Een CD speler geeft ook wel is ruis.

Ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat een mixer een goede headroom heeft en kwalitatief goed in elkaar zit. Mijn oude LPM7.2 en zelfs de nieuwere 7.3 die ik heb staan zijn ruisbakken. Zodra er geen geluid over de mixer gaat hoor je de dateqs aan alle kanten ruisen. De enige mixer die ik ken die echt compleet stil is de Xone62 maarja das ff flink dokken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
19-11-2003 23:42
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 20-11-2003 11:00

Rolando schreef:

Waarom komt die Aux send signaal op die A&H Xone weer terug op specifiek de middelste fader? Dat kan je niet veranderen ofzo?

Kan iemand ook iets zeggen over die filter effecten op die Xone? Is dat te vergelijken met de DJM 600 of uitgebreider en mooier/beter instelbaar ?
site lees ik wel zoiets..
De Xone-32 heeft geen apparte ingang voor het effect signaal. Je zou hem ook onder de lijn ingang kunnen doen van de 1e of 3e fader (als je met draaitafels draait) en dan switchen van phono naar line (zonder/met effect) Alleen is het dan lastig het volume te regelen indien de 2 signalen niet even sterk zijn en de line switch zit nogal rot.
Volgens mij zit het zo. Anders zou je ff de handleiding moeten downloaden (heb ik ook ooit eens doorgespit) wink ;)
www.allen-heath.com/DL/xone32ug_ap4264_4.pdf

De filter die erop zit is heel gaaf. Je kan hem met de hand bedienen van hoog naar laag of anders om. Ook kan je de gevoeligheid/diepte instellen en is er een mogelijkheid om hem op de maat te laten gaan, en 2x zo snel. Hij heeft geen beatcouter voor de maat, maar dat stel je in door 2x op een knopje te drukken (werkt perfect).
Een vriend van me had een Xone-32, hieronder staan een paar stukjes uit een mix waar hij de filter gebruikt. Alleen van hoog naar laag met de hand...
members.lycos.nl/Frsibee/Data/Filter%20Xone%2032.mp3
(rechtermuis doel opslaan)

En ff niet op de muziek letten razz :p

[edit] dat met dat switchen blijkt ook niet mogelijk te zijn...[/edit]
LoinzStandaard Lid
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
19-11-2003 23:53
Volgens mij kun je bij de Xone wel de effecten teruglaten komen op alle kanalen. De filter is analoog en heeft daarom een erg lekkere klank. De filter is op vele manieren in te stellen en instellingen kunnen worden geprogrameerd.
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
20-11-2003 00:02
Hoe dan?

Het signaal dat je met de AUX send weg stuurd is "post-fade" dus die kan al nooit onder dezelfde fader terug komen wink ;) .
Ook staat in de handleiding een schakeling waarbij de AUX-out naar de FX/Sampler-in gaat en vervolgens de FX/Sampler-out naar de 2e fader line-in...
RolandoStandaard Lid
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
20-11-2003 11:21
OKdan, loinz en Frisbee en Reind voor de reply's wink ;) . Goede info want ik weet het niet verder hoe dat allemaal zit.

Tsja..wel jammer dat die Xone 32 dus niet die filter effecten heeft.
Ja ik zit een beetje met budget kwestie, ik kan wel een A&H kopen, maar als ik daar een effectenbox bijkoop (de Korg Kaoss Pad II is bijv. ± € 350) dan zit ik toch wel weer erg hoog en wordt een beetje te veel dan...en vind dat toch wel vet met mijn muziekstijl. Tevens is de Kaoss Pad een veel vetter ding dan die Pioneer effecten en je kan hem altijd meenemen naar je boekingen.

zucht...ik word gek.. shocked 8O laugh :D

Vind het echt moeilijk kiezen.
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
RolandoStandaard Lid
20-11-2003 11:25
Trouwens die Synq mixer, was ik ook vergeten te melden..ziet er ook best leuk uit.

Ben alleen benieuwd of dat een kwalitatief ding is, de draaitafel mag dan wel master zijn, maar de mixer heb ik nog niks over gehoord (is nog maar net uit natuurlijk)

Ik vind de indeling alleen beetje jammer, hou niet zo van 19 inch achtige mixers en die knoppen zoals op dat ding gemaakt zit. En past ook niet zo goed om in te bouwen in wat ik nu heb gemaakt.

Reind of Dré hebben jullie dat ding toevallig al onder handen kunnen nemen ?
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
20-11-2003 11:51
sync draaitafel dat is ook maar een OEM bak, of niet dan?!
dat kunnen we allemaal wel maken

of dat mengpaneel dus wat is....
RolandoStandaard Lid
20-11-2003 15:09

Frisbee schreef:

De Xone-32 heeft geen apparte ingang voor het effect signaal. Je zou hem ook onder de lijn ingang kunnen doen van de 1e of 3e fader (als je met draaitafels draait) en dan switchen van phono naar line (zonder/met effect) Alleen is het dan lastig het volume te regelen indien de 2 signalen niet even sterk zijn en de line switch zit nogal rot.
Volgens mij zit het zo. Anders zou je ff de handleiding moeten downloaden (heb ik ook ooit eens doorgespit) wink ;)
www.allen-heath.com/DL/xone32ug_ap4264_4.pdf

De filter die erop zit is heel gaaf. Je kan hem met de hand bedienen van hoog naar laag of anders om. Ook kan je de gevoeligheid/diepte instellen en is er een mogelijkheid om hem op de maat te laten gaan, en 2x zo snel. Hij heeft geen beatcouter voor de maat, maar dat stel je in door 2x op een knopje te drukken (werkt perfect).
Een vriend van me had een Xone-32, hieronder staan een paar stukjes uit een mix waar hij de filter gebruikt. Alleen van hoog naar laag met de hand...
members.lycos.nl/Frsibee/Data/Filter%20Xone%2032.mp3
(rechtermuis doel opslaan)

En ff niet op de muziek letten razz :p

[edit] dat met dat switchen blijkt ook niet mogelijk te zijn...[/edit]

Wacht ff hoor, nu begrijp ik het ff niet meer. Die samples klonken trouwens wel goed ja, lekker filter effect moet ik zeggen. Maar is dat nou gemaakt met de Xone 32?
Uit jow verhaal begrijp ik van wel, echter zegt Christophe Vos in een reply dat de XOne 32 GEEN filter heeft...wat is het nou ? happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)