Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 5 van 58)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
30-9-2003 20:53

DJ Sietse schreef:

De een kan het in een paar weken, de ander doet er maanden over.
hahaha laugh :D er moet ook nog gegeten en geslapen worden!!!

hij bedoeld hoelang (sec) je er gemiddeld over doet om een plaat gelijk met de andere te krijgen. (toch?)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
30-9-2003 21:01

nijhuisr schreef:

DJ Sietse schreef:

De een kan het in een paar weken, de ander doet er maanden over.
hahaha laugh :D er moet ook nog gegeten en geslapen worden!!!

hij bedoeld hoelang (sec) je er gemiddeld over doet om een plaat gelijk met de andere te krijgen. (toch?)
LOL,

Verkeerd gelezen laugh :D
Door internet beperkt
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-9-2003 22:56
Haha, ik bedoelde idd hoeveel tijd het per plaat kostte gemiddeld.

Als het een paar weken tot een paar maanden kost, dan kan je er beter mee stoppen denk ik dan. wink ;)

niet?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-9-2003 23:41
Dat hangt er bij mij altijd maar net vanaf hoe gemotiveerd ik ben om ze geheel strak te leggen. En natuurlijk of je de tijd neemt of niet, als ik weinig tijd meer heb pitch ik de plaat in de goeie richting, gooi de schuif open en corrigeer nog fijn in de mix.

Maar een plaat (bijna) zuiver gelijk zetten is bij mij binnen maximaal 10 seconden geregeld. Dan ga ik meestal wat klooien met de plaat, schuifje af- en toe open bijv., peukje roken of echt mierenneukend gelijk zetten.

Op een gegeven moment ken je je platen zo goed dat je meestal al weet op hoeveel procent je je pitch ongeveer moet zetten. Vaak is het zo dat ik een plaat uit mijn bakken trek en al uit mijn hoofd weet op hoeveel hij moet staan, dan is het een kwestie van nog een paar maten luisteren en heel zuiver de pitch zetten en klaar ben ik.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-10-2003 21:24
Ikzelf hou nogal van lange strakke mixes. Om hiervoor je pitch goed te krijgen moet je toch wel effe goed en lang luisteren of de platen over een grotere tijdspanne matchen. De pitchschuif goedzettten duurt nooit langer dan pakweg 15 seconden, maar dan moet je nog wachten en luisteren in je koptelefoon of de plaat wel helemaal gelijkloopt.

Het gebeurt dikwijls dat ze goed loopt en na zo'n 32 maten toch begint te vervormen (het signaal van de twee platen samen in de hoofdtelefoon). Even bijregelen en de pitchfader een ietsie-pietsie verschuiven in de goede richting brengt dan soelaas. Meestal keer ik dan niet meer terug naar het begin van de plaat om hem 'erin te gooien', maar laat ik hem gewoon spelen totdat het gepaste moment gekomen is om de overgang te maken. En als het opnieuw vervormd weer effe bijregelen en wederom de pitch een klein beetje veranderen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
1-10-2003 22:12
Nee, ik ga doorgaans weer terug naar mijn cue punt (met de plaat dan)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
LidelrockeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 29-10-2003
Berichten: 1
29-10-2003 14:12
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 29-10-2003 14:16
Edit Mod: post verwijderd. Zeg duidelijk wat je bedoelt, hier snapt niemand iets van
JonathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
2-11-2003 09:57
zijn er eigenlijk nog wel meer van die basistechnieken
die een dj bijna moet kunnen, behalve beatmixen dan??

groeten

framus
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
21-12-2003 11:06
Weten welke muziek het publiek aan het dansen krijgt, natuurlijk ! wink ;)
Ook heel belangrijk (vind ik tenminste) : dat er een goede opbouw in je set zit (niet alleen maar hitjes achter elkaar gepleurd bijvoorbeeld).
Ik beschouw die twee dingen eigenlijk ook als onderdeel van de 'techniek' van een dj (en dat vergeten sommige mensen nog wel eens...)
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
22-12-2003 04:21
framus,

je muziek 'kennen' zodat je ook makkelijker een opbouw kan maken. weten hoe een nummer begint, en hoe het eindigt. (al kan dit jaren duren, ik schrik nog af en toe als iemand iets komt zeggen/vragen en ik ineens het eind van het nr. plots hoor, terwijl ik nog 1 minuut heb)

je publiek aanvoelen. afwisselen, maar ook niet van de hak op de tak springen.
ook muziekkeuze. durf origineel te zijn.

of dit technieken zijn weet ik niet, maar ze zijn alleszins belangrijker en nog veel moeilijker aan te leren dan beatmixen (dat trouwens niet zaligmakend is, werkt saaiheid ook wel wat in de hand)
De hierboven beschreven cursus van LeanderCFU vertelt je ivm dat beatmixen wel alles wat er te weten is.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)