Forum > Geluid

Wood Worx WS15A [ervaringen]

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MjoostenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2018
Laatste: 30-12-2019
Berichten: 20
8-11-2019 09:18
Iemand ervaring met deze speakers of het merk?
Of kan iemand iets zinnigs zeggen op basis van de specs?

Ik wil ze buiten gebruiken als aanvulling op een actieve set binnen een feesttent(je).

www.dropbox.com/s/7wswlcgw6cihcu5/WX15A%20eng.pdf?dl=0
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 160
8-11-2019 13:43
kan er alleen over vertellen dat woodworx een onderdeel van Presonus is.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
9-11-2019 10:22
Niet in de weg gezeten door enig kennis van deze luidspreker wink ;) ,
maar simpelweg afgaan op de data en de afbeelding:

Ik denk niet dat ze erg bestand zijn tegen de invloeden van buiten, want er wordt niets over gezegd.
Er zit bijvoorbeeld geen foam laag om de speakers te beschermen tegen regen.

Verder is een vermogen van 200 watt voor buiten bij een feesttent niet echt veel.
Ze zullen waarschijnlijk snel over hun nek gaan als het hard moet.

Om je een beetje idee te geven uit mijn praktijk van binnen en buitenwerk:
Binnen opstelling van een speaker wat je er mee kan doen (aantal mensen, geluidssterkte) 100%
Zelfde speaker buiten met rustig weer 50%
Zelfde speaker buiten met wind of flinke regen 30%
Zelfde speaker met wind EN regen nog minder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 694
9-11-2019 11:47
Met wat ik uit t typisch chinese fantasieverhaal op de specsheet kan opmaken zou ik ze lekker laten staan.. er staat 0 info over de gebruikte componenten, alles hangt aan elkaar van in t wilde weg bij elkaar geplukte reclamezinnetjes die kant nog wal raken...

Ook t feit dat de specsheet al uit 2014 komt en er nog helemaal NIKS over deze kasten te vinden is op t net is niet echt bemoedigend te noemen...

ff n stukje vd specsheet wat echt vol met chinesium staat:

application:
FOH
array system
Church, chapel
Corporate/industrial theater
Concert hall
Large or medium concert
Dance Hall/Disco

product manual:
The WX15A is a two-way, high-performance, passive speaker. It is designed for its compact cabinet and high-performance system to perfectly represent sound reproduction for language and music programming material.
The WX15A has a1-inch channel compression driver to couple the high frequency reduction of a 75° x 75° wooden waveguide horn, and a 15-inch high power cone sensor in the tuned housing provides low frequency. High-quality passive networks operate very efficiently and adjust the equalization point to smooth the frequency response. The shell is made of sturdy multi-layer plywood, catalyzed with polyurethane, designed to accommodate the most demanding flow performances. The apertured powder-coated iron frame with high-profile transmission provides superior protection
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
10-11-2019 10:21
Als je op de ISA in Amsterdam loopt, struikel je bijna over Chinezen met dit soort kasten en allerlei andere AV electronica.
Het ziet er allemaal vaak erg netjes uit, maar inderdaad, er is maar weinig echte info, en weinig wat echt onafhankelijk getest is.

Normen en waardes worden er gewoon bij verzonnen en op geplakt.
Voorbeelden te over;
  • Ik heb wel eens van een diversity draadloze microfoon ontvanger een proefmodel gehad die wel twee antennes had, maar geen twee ontvangers, de tweede antenne zat nergens op aangesloten
  • Ik heb wel eens een 2D laser gehad met waarvan in de specs stond dat hij 300 mw was, en bij opening zaten er 2 laser diodes in, eentje van 100 en eentje van 50 mw, dus hoe je dan aan 300 komt is mij een raadsel. (misschien wel het toale opgenomen vermogen van het lichtnet laugh :D
  • Of een luidspreker box waarvan werd gezegd dat deze 250watt rms was en bij opening er een basspeaker in zat waar op stond 100 watt 8 ohm
Alles voor ongelooflijk lage prijzen.
Maar vergis je niet, in China kunnen ze werkelijk alles namaken tot in het kleinste detail.
Het gaat er daarbij meestal alleen maar om dat het er het zelfde uitziet.

Het tegenstrijdige is dat er ook Chinezen tussen staan die wel goede dingen maken,
en die moeten helaas erg vechten tegen de vooroordelen veroorzaakt door hun collega's.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MjoostenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2018
Laatste: 30-12-2019
Berichten: 20
10-11-2019 13:04
Interessant..
Woodworx is Worx Audio geworden en nu Presonus (Amerikaans).
Volgens de verkoper zitten er B&C HFs en Emenince Delta LFs in.
Maar .. de datasheet oogt inderdaad Chinees.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
10-11-2019 14:58
je kan daar gewoon even om bewijs van vragen, toch?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 1233
10-11-2019 15:20
Als ik de beschrijving lees dan zie ik onzin en lulkoek.
Geeft mij niet direct vertrouwen.
Niet alles wat van China komt is per definitie slecht trouwens. Om er echt achter te komen is er maar één optie. Kastje kopen en testen, open schroeven...
Oh ja, en jouw ervaringen hier met ons delen natuurlijk!
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 694
10-11-2019 15:26
Als dat maar niet dezelfde b&c componenten zijn die je voor 3 kwartjes op Alibaba kan kopen.... shut up :X
In China mag je gewoon alles namaken wat je wilt, als t logootje al n beetje afwijkt heb je al n nieuw product.. en dan kopieer je gewoon alle keuringsattesten en plak je je eigen merkje erop en tadaa..

imitatie Mercedes Actros trucks, BMW X5 PC-hooftstraattractors, de meeste moderne linearrays enzovoort koop je in alibaba-land voor 2 knaak netniks... (maar meestal is t ook net niks..)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)