Forum > Geluid

Probleem met denon dn4500mk2

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjdrewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2018
Laatste: 15-3-2022
Berichten: 11
28-2-2018 20:51
Heb een dn4500mk2 overgenomen van iemand die na het installeren van firmware geen enkel leven meer uit het apparaat kreeg. De controller geeft alleen maar 2 knipperende usb lampjes. Ik vermoed dat de IC met de firmware
Kapot is. Maar nu komt het pas........ Heb enkele bedrijven benaderd die reparaties kunnen uitvoeren aan dergelijke merken ,dus ook denon. Maar het blijkt dat Denon zo weinig informatie prijsgeeft aan deze bedrijven, dat die geen enkele mogelijkheid kunnen bieden om het te repareren. De enige optie is dan het geheel opsturen naar denon (UK)
Dan gaan de euro's rollen en dat zie ik niet zo zitten.
Wie kan mij een goed en degelijk bedrijf adviseren die hier eens naar willen kijken en eventueel repareren.
Het bedrijf KEBE in eindhoven die zeer goed aangeschreven staat is sinds kort gestopt met het denon verhaal omdat ook
hun al geruime tijd te maken hadden met slechte service/aftersales en hierdoor niet meer de juiste service konden bieden.
Wie heeft er een alternatief/ de oplossing.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-3-2018 16:57
Ik ben bang dat je een zgn jtag interface aan zult moeten brengen (als de speler die optie heeft tenminste). Een korte Google zoektocht leverde niets op (niet op jtag en ook niet op bricked). Toch zou ik verwachten dat KeBe een bricked DN-D4500MK2 wel weer zou moeten kunnen herstellen (of je in ieder geval op weg zouden moeten kunnen helpen, ook als ze gestopt zijn met Denon).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-3-2018 17:00
Je zou kunnen proberen:
de firmaware op een stick, die eerst in de speler,
en dan de speler aanzetten.

Hopen dat hij hem ziet en leest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
1-3-2018 18:29
Is dat niet een eprom die geflashed is of wordt? Als er tijdens het flashen iets fout gaat dan kun je enkel nog een nieuwe eprom plaatsen.

*edit Ik neem aan dat je de firmware al eens hebt proberen te updaten, of toch geprobeerd hebt in de "update mode" op te starten?
Free beats!
DjdrewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2018
Laatste: 15-3-2022
Berichten: 11
1-3-2018 19:52
ik waardeer jullie meedenken om dit probleem op te lossen. Heb vandaag via Niehoff de firmware mogen ontvangen om alsnog te proberen met een
update iets te kunnen bereiken..................maar helaas. op de controller blijft constant het usb lampje knipperen ook met de usb in de lader.
mogelijkheid 1: usb in de lader/aanzetten van de voeding en tegelijkertijd de SEL knop van speler 1 + BACK knop van 1 of 2 ingedrukt houden..........
geen leven te bekennen. mogelijkheid 2: gelijk aan hierboven maar dan de usb in de lader na het aanzetten van de voeding..........ook blijft het dan stil.
er stond op de software ook een versie 1202 (1200 normaal) die ook maar eens geprobeerd maar geen leven in de brouwerij.
ik vermoed dat de IC304 en IC310 (rep: A359 en A360) kapot zijn. Als het geheel niet reageert op de software dan kan het niets anders zijn dan dat.
en om die te vervangen heb je hulp nodig...............dat soort soldeerwerk is niet te doen met een soldeerbout.

ik heb 2 van deze speler en allebei hetzelfde probleem. het zou jammer zijn als ik ze bij het huisvuil moet gaan zetten
DjdrewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2018
Laatste: 15-3-2022
Berichten: 11
1-3-2018 19:54
en zeker niet onbelangrijk om te weten: Ik heb ook geen beeld op de schermpjes
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
2-3-2018 00:39
Ergens een andere kapotte dn4500 zien te krijgen en dan van twee een goede maken, en anders is het misschien nog een mooie om in te lijsten.
Free beats!
DjdrewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2018
Laatste: 15-3-2022
Berichten: 11
2-3-2018 19:00
Ik ga het nog niet opgeven. Vandaag bericht gehad van denon duitsland die mij doorgestuurd heeft naar hun reparatieafdeling in koln. Die bieden mij hulp aan maar dan moet ik het apparaat daar naar toe sturen of af komen geven. Kijken wat ik ga doen.........misschien dat ik er een dagje koln van maak samen met mijn wederhelft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)