Forum > Licht

Schoonmaak Mad 511 scans

(65 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
2-9-2009 17:53
Ik geef dit topic een mega kick! Ik heb hier sinds vandaag ook 4 stuks 411AP staan, die alleen een goede schoonmaakbeurt nodig hebben. Optisch zien ze er nog bijzonder goed uit, alleen heb ik zo kort de volgende aandachtspunten gevonden:

- 1 scan zet de gobo's niet helemaal op de juiste plek; je ziet steeds een randje van de volgende gobo erbij...(Goborad niet helemaal op de juiste plek?)
- 1 scan onsteekt de lamp niet; echter dit is gewoon te wijten aan een gare lamp. Heb de scan al opengepeuterd en de lamp vervangen.

De lamp die er nu inzit is de GE arcstream. Qua voet is de Philips CDM-T 150W G12 gelijk, alleen heb ik het idee, dat de bulb langer is. Weten de Mad kenners of deze lampen zonder problemen uitwisselbaar zijn?

Ik zal dit topic nog wel vaker 'lastig vallen' om mijn vorderingen en vragen af te vuren.
I am a TimeDriver!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
2-9-2009 20:58
Gobowiel: Scan aan, laten initialiseren. Daarna gobowiel losdraaien en een klein beetje verdraaien zodat hij nu wel goed staat. Weer vastdraaien en een reset uit laten voeren (alle kanalen 255 uit het hoofd, voor een aantal seconden). Kijken of positie nu wel klopt (zo nee, herhaal procedure).

Lamp: Geen idee. Ik heb me alleen met de MSD-200 versie bezig gehouden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
2-9-2009 21:03

Dré schreef:

Gobowiel: Scan aan, laten initialiseren. Daarna gobowiel losdraaien en een klein beetje verdraaien zodat hij nu wel goed staat. Weer vastdraaien en een reset uit laten voeren (alle kanalen 255 uit het hoofd, voor een aantal seconden). Kijken of positie nu wel klopt (zo nee, herhaal procedure).
Kijk, daar hebben we al wat aan! We zullen het eens even proberen! Thnx! happy :)
I am a TimeDriver!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-9-2009 12:47
Lampen zijn uitwisselbaar. De totale lengte van de lamp is verschillend, maar als ik me niet vergis is de afstand tussen de lampvoet en ballon hetzelfde.

Mocht je nog onderdelen nodig hebben dan gil maar, heb over de jaren een redelijk doosje onderdelen verzameld. Overigens gaan ergens dit najaar (of nog wat later) een groot deel van mijn Madjes eruit, waaronder 4 411AP's met kistje waar ze per 4 inzitten. (En 8 is natuurlijk leuker dan 4 wink ;) )
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
12-10-2017 23:51
Hey Dre , ik zag dat je mischien nog bepaalde onderdelen had ... ik ben opzoek naar die zwarte opzet indraai lens met geribbelde kant , tussen de spiegel en de lamp lens tussen de kappen ..... heb jij enig idee waar ik dezxe mischien nog zou kunnen vinden ? of mischien heb jij er nog 1 liggen .... graag hoor ik van je Dre

Dré schreef:

martijn schreef:

nieuwe fans regelen is trouwens een heel gekloot. de ben van dijk heeft ze wel, maar wilt er 11,50 voor vangen. en aangezien ik 4 fans nodig heb, gaan we dat dus fijn niet doen. de auto-onderdelenhandel had ze ook niet, en zelfs 2 computerzaken hadden ze gewoon niet. nu heb ik ook 2 discoboeren in de buurt, de ene moest ze bestellen, en had ze binnen een week, de andere belt me vanmiddag terug.

Dré, als je er nog een paar hebt liggen, of echt heel snel in huis kan hebben, moet je maar een gil geven.
Je hebt er niet om gevraagd toen je hier was... Ik heb van de 80x80 iets van 30 stuks liggen. Is dus geen probleem. Ook heb ik nog een 4-tal kleurenwielen liggen (er zat origineel een kleurverschil in de scans vandaar dat ik 4 nieuwe wielen heb gekregen). Ook moet ik volgens mij nog ergens een reservespiegel hebben liggen.

Maar me maar voor de details.
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-10-2017 22:18
Alles wat ik had zijn samen met mijn Mad scans naar Martijn gegaan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)