Forum > Geluid

Denon DN-F300

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 160
21-5-2011 12:07
Denk dat Andre er veel werk ingestopt heeft om het probleem te achterhalen.

Vindt dat je van "normale" gebruikers niet kunt verwachten dat er kennis van Unix aanwezig is om aan allerlei verborgen bestanden te denken en zo dit probleem op te lossen. Het kan toch niet zo zijn, dat je met een auto alleen maar Shell benzine mag tanken omdat er in benzine van andere merken toevoegingen zitten waardoor de auto niet goed meer rijdt.

Denk dat Apple daar een andere oplossing voor moet vinden en Denon in hun firmware een methode moet gaan inbouwen om dit bij andere gebruikers te voorkomen. Dit was een zeer irritant probleem en is voor een leek niet echt te voorkomen en/of op te lossen.. Trouwens, om hidden files op een Apple te voorschijn te toveren is al een procedure op zich.

Andre en Sylvia, nogmaals bedankt voor de fantastische ondersteuning.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
24-5-2011 13:42

Jan van Duren schreef:

Denk dat Apple daar een andere oplossing voor moet vinden en Denon in hun firmware een methode moet gaan inbouwen om dit bij andere gebruikers te voorkomen.
De tweede optie is waarschijnlijker dan de eerste, aangezien Apple dit sinds de invoering van OSX doet... Wanneer een OSX machine een bestand opslaat op een FAT of NTSF schijf, wordt er inderdaad een verborgen bestand bijgeschreven.

Ik zie Apple dat nog niet zo gauw aanpassen. Die komen niet zo gauw van hun sokkel naar beneden om een aanpassing te doen, waar ze als Apple zelf niet veel aan hebben.
I am a TimeDriver!
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 160
25-5-2011 18:58
Ik ben geen programmeur. Maar waarom er in hemelsnaam verborgen directories op een USB stick worden gezet. Geen idee. Ik zou graag eens willen weten wat hier de gedachte achter is.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
25-5-2011 21:57
Lees hier meer: en.wikipedia.org/wiki/AppleDouble

In de bestandjes staat informatie over het bestand, de herkomst, het programma dat het gegenereerd heeft etc. De zogenaamde "extended attributes"
Extended attributes are stored as AppleDouble files. While these files are marked as hidden, if the disk is connected to a Microsoft Windows system which ignores the hidden attribute, these files may be displayed or inadvertently deleted by a user. Extended attributes are used by many Mac applications (resource forks and Spotlight metadata are stored as extended attributes.)
Het is simpelweg een onderdeel van het MacOSX besturingssysteem en de wijze waarop dat besturingssysteem de gegevens bijhoudt en opslaat. Vanuit Windows oogpunt misschien een vreemde gang van zaken, vanuit de Apple wereld heel logisch.... laugh :D Apple mensen en Windows mensen...water en vuur...haha
I am a TimeDriver!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-5-2011 09:29

ideedeluxe schreef:

WikiPedia schreef:

Extended attributes are stored as AppleDouble files. While these files are marked as hidden, if the disk is connected to a Microsoft Windows system which ignores the hidden attribute, these files may be displayed or inadvertently deleted by a user.
Leuk stukje (van Wikipedia). Jammer dat het compleet fout is. Windows negeert de hidden flag namelijk helemaal niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
26-5-2011 10:33

Dré schreef:

ideedeluxe schreef:

WikiPedia schreef:

Extended attributes are stored as AppleDouble files. While these files are marked as hidden, if the disk is connected to a Microsoft Windows system which ignores the hidden attribute, these files may be displayed or inadvertently deleted by a user.
Leuk stukje (van Wikipedia). Jammer dat het compleet fout is. Windows negeert de hidden flag namelijk helemaal niet.
Dat stukje komt niet uit wikipedia...dat stukje komt uit een supportdocument van Apple zelf....zie hier: support.apple.com/kb/HT3764
I am a TimeDriver!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
26-5-2011 14:03
Windows negeert het "hidden" attribute op zich niet, maar je kan als gebruiker zelf instellen of je hidden files wilt weergeven. Met "...which ignores" wordt daarom -denk ik- niet bedoeld dat Windows altijd het "hidden" attribute negeert, maar dat je dat zo kan instellen. En dan klopt de tekst wel.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-5-2011 17:17

ideedeluxe schreef:

Vanuit Windows oogpunt misschien een vreemde gang van zaken, vanuit de Apple wereld heel logisch.... laugh :D Apple mensen en Windows mensen...water en vuur...haha
Gelukkig doet Windows het ook... shut up :X
Light Image
g.endemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2016
Laatste: 27-10-2016
Berichten: 1
27-10-2016 18:38
Mijn Denon DN-F300 geeft F/W Recover in display het apparaat vraagt volgens de manual om een firmware upgrade.
Weet iemand waar ik deze ka downloaden en hoe dit in zijn werk gaat ???
ik krijg de melding F/W Recover in display van mijn Denon DN-F300 hij vraagt om een firmware update.waar download ik die,en hoe
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
28-10-2016 13:07
Ik zie dat bij denon al niets meer te vinden is.

Zal een mailtje aan je dealer worden, de dn-f300 is upgradable via een usb stick.
DPA 2011C - DPA 4099

Terug naar forum Reageer (zonder quote)