Forum > Geluid

Denon DN-F300

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 160
1-5-2011 11:40
4 x bewerkt. Laatst door Jan van Duren op 1-5-2011 14:00
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Denon f300. Mooi robuust apparaat. Ik heb alleen gemerkt dat de Denon beter met MP3's dan WAV files omgaat. Ik heb een Kingston 8 GB USB stick vol met WAV files gezet en merkte dat de Denon daar niet goed mee omgaat. De ledjes van de bovenste regel van het display schieten telkens van links naar rechts en weer terug en de nummers worden niet afgespeeld. Lijkt net alsof de Denon de data niet goed inleest. Met dezelfde USB stick met dezelfde muziek maar dan in MP3 formaat ging het wel in een keer goed.

Wij gaan de Denon gebruiken voor het afspelen van begeleidingsmuziek voor ons bandje en persoonlijk zou ik dan liever WAV files gebruiken dan MP3 files.

Iemand dezelfde ervaring met WAV en MP3 files. Aanpassing: alle wavfiles staan in 16 bit en 44100 Khz , USB stick is in FAT geformatteerd

vr gr

Jan van Duren
Deze knop?? Dat is de talentknop!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
1-5-2011 12:37
Ik heb eens even in de handleiding gekeken en zie dat de wav bestanden voor dit toestel 16 bit/44,1Khz moeten zijn.
Misschien dat de wav bestanden die je probeert af te spelen, andere eigenschappen hebben? bijv: 32 bit of 48Khz?
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 160
1-5-2011 13:04
de bestanden staan in de gevraagde formaten. Had ik vergeten in mijn schrijven te vermelden. Staat er nu wel in vermeld.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
1-5-2011 13:23
En is de usb stick geformateerd in FAT,FAT32?
Want NTFS kan soms problemen geven bij dit soort dingen.
En anders misschien eens een ander merk of type van usb stick proberen, maar mits hij wel met mp3's werkt, zou het met wav ook wel moeten lukken.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 160
2-5-2011 20:18
alles is gedaan zoals in de handleiding wordt gevraagd. Maakt ook niet uit of ik een usb stick van 4 GB of 8 GB gebruik. De Denon leest de WAV bestanden niet goed in.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
2-5-2011 20:47
als je al een andere USB stick geprobeerd hebt, zou ik nog de firmware versie controleren. Als dat niet werkt is er wellicht iets met jouw apparaat aan de hand (snel terug brengen!).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-5-2011 13:51
Vandaag de oplossing uitgevogeld.

Als de USB stick wel eens in een MAC gebruikt wordt dan wordt die USB stick gratis getrakteerd op een aantal verstopte bestanden. Om dat te voorkomen kun je vóór je de USB stick voor het eerst in een MAC stopt een aantal bestanden op de USB stick plaatsen. Zie voor de procedure deze webpagina.

Als het kwaad reeds geschied is, stop de USB stick dan in een Windows PC, open de USB stick met windows explorer, kies de optie "extra", "mapopties", tabblad "weergave" en vink de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Wis nu alle verborgen rotzooi op de USB stick en, om het probleem in de toekomst te voorkomen, voer alsnog de procedure op genoemde webpagina uit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
20-5-2011 14:01
.trash (lijkt me hetzelfde als .Trashes) krijg je in unix based systemen ook, dat is eigenlijk de prullenbak van de stick, en die krijg je alleen als je iets verwijderd hebt. Als je bij unmount van het medium hier iets in hebt staan wordt je als het goed is gevraagd of je dit wilt verwijderen.

Bestanden met een . ervoor zijn in unix based systemen verborgen bestanden. In Linux kun je de weergave togglen met CRTL+H.

In windhoos krijg je ook ongevraagde bestandjes! Nooit desktop.ini tegengekomen? Is het equivalent van de apple spotlight bestandjes (thumbnail informatie voor foto/video bestanden). Linux slaat deze op in de gebruikersmap, in plaats van in de map waar deze bestanden zich zelf bevinden.
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-5-2011 14:16

joepurlings schreef:

In windhoos krijg je ook ongevraagde bestandjes! Nooit desktop.ini tegengekomen? Is het equivalent van de apple spotlight bestandjes (thumbnail informatie voor foto/video bestanden). Linux slaat deze op in de gebruikersmap, in plaats van in de map waar deze bestanden zich zelf bevinden.
Uiteraard (elk OS heeft z'n eigen gesodemieter). In dit geval echter is de extensie van de index bestanden gelijk aan de extensie van het origineel (dus als je en bult wavjes hebt krijg je er een "._bestandsnaam.wav" bestandjes gratis (en verborgen) bij. Erg ongelukkig gekozen natuurlijk (aangezien sommige apparaten een bestand herkennen aan de hand van de extensie en niet aan de hand van de header).

PS: De term .Trash is niet door mij gebruikt en ook niet door de gelinkte pagina (die heeft het over .Trashes). Wat dat aangaat snap ik het begin van je reactie niet helemaal.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
20-5-2011 14:31
Ik zei ook .trash lijkt me hetzelfde als .Trashes (of andersom natuurlijk).
De bestanden die hier normaal gesproken in staan zijn gewoon de complete verwijderde bestanden.

Overigens maakt wel/geen hoofdletter wel degelijk iets uit wink ;)
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)