Forum > Geluid

Geluidsset op carnavalswagen

(63 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
15-1-2016 12:46
Even een reactie van mijn kant.

Ten eerste dank voor jullie adviezen! Fijn dat er zo goed wordt meegedacht!

Ik ben met de organisatie om de tafel gaan zitten. De organisatie geeft aan dat het wellicht verstandig is om te vernieuwen. De Bose set is al een tijdje in gebruik (20 jaar) en inmiddels is er wel wat beter te krijgen. Daarnaast zijn de speakers gewoon op en is het de vraag of de versterker die het geheel aanstuurt het nog eens 5 jaar vol gaat houden.

Wat ze zelf zeggen is dat ze altijd plastic zeil bij hebben om alsnog over hun Bose speakers heen te vouwen mocht er een bui regen vallen. Dit terwijl ze toch waterdicht zijn. Ze vinden dit geen probleem en daarom vinden ook zij waterdicht geen must. Zoals de organisatie zelf aan gaf en wat Heatside hier bevestigd zou een afdakje met een dun doek/laken ervoor ook al kunnen voldoen voor een lichte regenbui.

@frank: Helaas is er geen controller aanwezig. Daarom klinkt het ook zo slecht natuurlijk. Investeren in zo'n controller en twee nieuwe 802's of een reparatie van de 2 defecte 802's wordt ook overwogen.
De Community R25 heb ik ook voorgedragen. Hier waren ze ook best enthousiast over. Ik kan alleen geen verkooppunten vinden, dus helaas kan ik hen ook niet vertellen wat de prijzen zijn van zo'n speakersetje. En of ze van de 802 versie 1 of 2 hebben weet ik niet. Ik gok op versie 1 dus dan zou jouw SPL van 114db toch best kunnen kloppen. In dat geval is het ook een vooruitgang qua volume. Daarom zijn ze hier ook wel in geïnteresseerd.

Dap X-15 behoord ook tot de mogelijkheden. Een prima speaker met een goed prijs/kwaliteitverhouding. Helaas kan ik van de Dap's geen goede tweedehands aanbieder vinden die ze voor een nette prijs verkoopt. Even afwachten dus.

De speakers van Heatside had ik ook al bekeken. Persoonlijk zou ik dan liever voor wat oudere series gaan van JBL. JRX ben ik niet zo'n fan van. Om toch een beetje een lage prijs te betalen en goede kwaliteit te kunnen verwachten zou mijn voorkeur voor een ouder model zijn. Even kijken of hun er ook zo over denken.

Tot zo ver bedankt voor de reacties en mocht je nog tips hebben of iets aan willen vullen is dat altijd welkom!
HeatsideStandaard Lid
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 13-11-2024
15-1-2016 13:00
Op marktplaats ben ik net een set met 4x DAP RS-215 en bijbehorende versterking tegen gekomen.
Inclusief een paar glijbanen valt dit bijna binnen je budget.
't komt goed
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 22-11-2024
15-1-2016 13:36
Denk dat je het nieuw niet gaat redden met die Community's. Ik ga dinsdag voor je navragen bij mijn importeur. Kan die banden eens aantrekken en moet ze dan wel kunnen leveren.
FBT heeft een soortgelijke speaker, maar ook die ligt wel buiten je budget nieuw. Overigens kan de Evo2Maxx van FBT ook een spatje regen hebben, maar ook die ligt nieuw net boven budget.
JBL AWC is ook een cloon van de R25, maar zit ook op dik 500 euro ex.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
15-1-2016 16:24
Er kan maar weinig tegen bose 802 speakers op wat volume betreft,
En wat wil je nou met throw diepte op een carnavals wagen, ik zou veel liever voor spreiding gaan.
Dan kan je met minder luidsprekers toch lekker rondom je carnavalswagen een hoop herrie maken,
en heb je niet van die vreselijke geluidpijlen vanuit je wagen.
Dan is het geluid als het waren mooi egaal voor het publiek als je langs rijd over de hele lengte van je wagen.

De 802 is een van de weinig speakers die onder alle omstandigheden heel zal blijven tijdens carnaval.
Wind en waterdicht,
kan sneeuw ijzel regen en zon happen zonder dat je ze onder een afdakje hoeft te plaatsen of af te dekken als het weer tegen zit.
En opblazen is vrijwel onmogelijk met deze speakers, mits er niet aan gerommeld is, dus af en toe een over the top geluid je is ook niet zo'n probleem.
Dan ook in een betaalbare prijsklasse als je tweede hands gaat kijken: 802 serie 2 voor minder dan 300 euro per stuk.
Ook voor molest super degelijk. Het front kan je slechts met grote moeite een dolk in steken........

Maar als je zonder controller gaat spelen, is het net alsof je diesel in een benzine motor aan het gooien bent.
Ik heb hier nog wel voor een klein prijsje een controller voor je liggen.
En dan heb je ineens gratis zomaar 40% meer volume en dynamiek erbij shocked 8O

Als je er de tijd voor hebt zou je even een keertje bij me langs kunnen komen met alle vier je 802's om ze even na te laten kijken.

De 1800 eindtrap, welk model heb je? Want er zijn grote verschillen tussen de series.
Heb je serie 1 of 2, dan is het wel een zwaar ding, maar ook daarin vind je niet snel iets wat meer volume geeft en betrouwbaarder is.....
2x400 watt klink niet zo veel, maar je kan er menig 2x1000 watt budget versterker naast zetten, en toch weet de 1800 dan meer volume uit je speakers te halen. De hogere series zijn een stuk minder helaas.
Ook is de voeding in de oude 1800's beter geschikt voor een ag dan mening modern gebouwde versterker.
Door de super dikke elco's stort hij veel minder snel in bij hoge geluidpieken.

Nee joh, gewoon vervangen met een paar dap x15's want dan ga je er op vooruit shut up :X
Ik zou zeggen neem vier dapx15 mee en kom hier vergelijken met vier 802's......
Zetten we ze ook ff een weekje in de volle regen razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)