Welke Windows installeren?
(7 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
AudaxStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2013 Laatste: 8-6-2021 Berichten: 121 | 30-6-2015 00:57 |
Niet echt audio gerelateerd maar ik had graag wat advies... Via een faillissements veiling heb ik een Fujitsu ESPRIMO P410 gekocht met daarop een Windows 7 proff. Nu bij het laden vraagt hij om in te loggen met login/pass van het faillite bedrijf. Dit heb ik dus niet. Ik ga morgen eens naar de veiling bellen maar ik vrees dat ze mij gaan afwimpelen met gekocht is gekocht. Nu heb ik geen windows licencie op overschot en op de PC zelf zie ik geen Key Code staan. Ben ook op de support van Fujitsu gaan kijken maar niet echt iets gevonden. Kan iemand mij advies geven om er toch zo goedkoop mogelijk een Windows versie (7?) op te krijgen? Is het interessant om de gratis Windows 10 versie op te zetten? Wat ik ook gemerkt heb dat bij boot priorities in het BIOS, ik enkel de mogelijkheid heb om te booten van de harde schijf/ DVD speler/ REALTEK PXE (netwerk) MAAR dus niet via USB. Is dit geen probleem om win10 te installeren? De PC zal niet veel gebruikt worden en misschien verkoop ik hem wel door, vandaar dat ik het graag zo goedkoop mogelijk had gehouden? Bedankt! | |
If you can't beat them join them... | |
BestekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-8-2005 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 290 | 30-6-2015 06:04 |
Er zijn op internet diverse tooltjes te vinden die je als bootable CD kunt branden waarmee je je wachtwoord kunt resetten Stuur maar een PB als je de titel wil weten | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 16-11-2024 Berichten: 1235 | 30-6-2015 16:32 |
Voor de gratis windows 10 zul je eerst een legale werkende versie van een voorloper moeten hebben. Dus zonder password vrees ik niet dat je kunt upgraden. De nieuwe versie wordt trouwens ook rechtstreeks gedownload en vanaf de harde schijf geïnstalleerd als ik me niet vergis. | |
Free beats! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 30-6-2015 17:00 |
Zoals gezegd: Password recovery tools zijn er genoeg (en die werken prima). Overigens heb je zo'n tooltje niet nodig als de laptop voorzien is van een COA sticker. Deze sticker moet onderop de laptop zitten (5 blokken van 5 cijfers en letters zo uit het hoofd). Windows 7 kun je daarna legaal downloaden (32 bit of 64 bit gebruiken dezelfde COA; vrije taalkeuze ook geen probleem). Ik zie dat in dit geval zo'n sticker niet aanwezig is (maar laat de tekst desondanks maar staan voor situaties waar het wél van toepassing is). Als die COA er niet is dan heb je nog een kleine hoop dat de productcode van de geinstalleerde versie wel degelijk uniek is (dus "eerlijk"). In zo'n geval kan een password recovery tool helpen en zul je daarna kunnen zien of je wel of niet mee doet met de gratis update naar Windows 10 (gaat allemaal vanzelf). Ik zou trouwens, als de serial "eerlijk" blijkt te zijn, sowieso een herinstallatie overwegen. De serial kun je uit de installatie trekken met bijvoorbeeld Belarc advisor. Overigens mag je tegenwoordig ook een 2e hands OEM versie kopen (en verkopen). Zo heb ik zelf mijn Windows 7 pro licenties 2e hands gekocht bij Softwarebilliger.de (kost iets van 35 euro per licentie, inclusief verzendkosten en duitse BTW). Ik neem zelf wel de versie die met COA geleverd wordt (hoewel ook de COA loze versie legaal schijnt te zijn). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
AudaxStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2013 Laatste: 8-6-2021 Berichten: 121 | 30-6-2015 23:28 |
Bedankt voor de antwoorden. Kan iemand me een goed password recovery tool laten weten desnoods PM. Heb net geprobeerd met Ophcrack v3.6.0; op CD gebrand en daarvan geboot, evenwel paswoord niet gevonden. Misschien beter beveiligd omdat het van een bedrijf komt? Een windows licensie kopen van 30 euro valt ook te overwegen. mvg | |
If you can't beat them join them... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 1-7-2015 08:07 |
Dit moet lukken. Een Windows installatie CD heb je sowieso nodig (mag ook een bootable USB stick zijn als systeem dat ondersteunt). Geschikte Windows Iso vinden, branden op DVD of naar USB stick (met passend tooltje) en instructies op site hierboven volgen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
GoldsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-12-2008 Laatste: 24-8-2024 Berichten: 47 | 1-7-2015 12:06 |
Windows 7 heeft bijna altijd een verborgen recoverypartitie. Zie link om hem te benaderen supportforfujitsu.iyogi.com/esprimo-mobile-v/restore-windows7-4.html | |
AudaxStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2013 Laatste: 8-6-2021 Berichten: 121 | 4-7-2015 17:18 |
Ik heb op de bovenvermelde Duitse website een windows 7 licentie gekocht. De Iso-file gedownload en op DVD gebrand. Installatie is vlot verlopen. Bedankt. | |
If you can't beat them join them... |