Het bouwen van een case
(3446 reacties. Pagina 333 van 345)Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 3-3-2015 13:15 |
Spanpartner systeem lijkt idd prima voor deze toepassing. Er komen wat onderdelen deze kant op en dan ga ik eens een testrackje bouwen. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 14-3-2015 15:39 |
Post je 't resultaat? Ben benieuwd wat je ervan gebakken hebt . | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 14-3-2015 20:41 |
Zekers! Had nog wat andere projectjes af te bouwen maar die zijn inmiddels af en rails zijn afgelopen week binnengekomen. Suspension frame (met wat modificaties ) zit ook al in mekaar dus ik ga één dezer met het houtwerk aan de slag. | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 20-3-2015 21:18 |
Bij deze: Moet nog wielplaat onder en sommige randen moeten nog een beter likje zwart krijgen maar het bouwen van een test rackje was zeker de moeite waard. Deze is nog niet 100% naar mijn zin maar dat komt met de volgende wel goed Qua bouwproces in zekere zin wel redelijk ingewikkeld aangezien de volgorde nogal nauw komt en dus niet alles op de meest logische wijze gebouwd kan worden. Staat dan wel tegenover dat er geen vlindersloten of sluitprofiel inzit wat redelijk wat tijd scheelt. De rand rondom het deurtje wil ik kleiner. Ik heb nu met een 6mm freesje de deur eruitgehaald, moet nog op zoek naar een dunner freesje wat dat overleeft (de 4mm uit mijn collectie heb ik al eens eerder gesloopt ). Of de deuren apart zagen maar dat is eigenlijk zonde van het afval. Railsssysteem voor de deurtjes is ideaal zo en werkt erg goed, alleen de bevestiging van de rails aan de case kan nog wel wat beter. In eerste instantie wilde ik dat met verzonken zwarte inbusboutjes doen en borgmoer vanbinnen, maar die ruimte is er dus niet in de rails (borgmoer te dik), dus voor deze maar even gepopt. Hetzelfde geldt voor de scharnieren van het deurtje, zit nu ook gepopt, ook daar zie ik liever zwarte boutjes, maar ook daar weer niet echt heel veel ruimte ivm het frame. Voor beiden zouden houtschroefjes een simpele optie kunnen zijn maar echt overhouden doet dat niet in 10mm hout. | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2080 | 20-3-2015 22:10 |
Waarom neem je dan geen zwarte popnagels? | |
Niet goed, wel hard! | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 25-3-2015 12:09 |
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn ja. | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 27-3-2015 15:13 |
Net rackje geworden zo. In eerste instantie dacht ik het verkeerd te zien dat er zo'n grote kier rond de deur zat, maar dat blijkt dus te komen doordat je die klep uitgefreesd hebt. Ik zou in dat geval een aparte deur maken, of nog makkelijker; rondom strookjes van 40 mm breed gebruiken i.p.v. een volle plaat waar je een uitsparing in maakt. Die stootnaad is praktisch onzichtbaar. Eventueel nog vanuit de binnenkant een L-hoek erop om de delen vlak te houden ten opzichte van elkaar en voor extra stevigheid. Het scheelt je ook het wegzagen van de ronding die een frees achterlaat. Toevallig ook plaatjes van de geleidingen en de manier waarop het deksel daarop zit gemaakt? | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 28-3-2015 13:47 |
Die strookjes rondom de deur had ik laats ook als ingeving inderdaad. Als ik de bovenste en onderste strook over de volledige breedte doe en de zijkanten ertussen zit de hele naad eigenlijk achter het profiel aan de zijkant. Achter de bovenste en onderste randen zitten zowieso nog extra stroken die uitsteken, daar komt de deur tegenaan als ie dicht is, die overlappen aan de zijkant dan ook de naad. Ik ga één dezer beginnen met 6 12HE versies voor mezelf, zal dan proberen wat foto's te maken van het schuif-mechanisme en de manier waarop de deur zit. Als toevoeging op de slidingdoor kistjes, wat nieuwe versterkerracks worden, ga ik ook nog eens experimenteren met het echte slam-lid systeem, maar dan als alternatieve (grote) behuizing voor binnenracken (ipv een berg losse stolpen). | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 4-4-2015 16:44 |
Dagje doorbeunen en het houtwerk voor de nieuwe racken is klaar. Volgende week de rest | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 10-8-2015 21:15 |
Hierbij nog de beloofde foto's van het schuifmechanisme van het deurtje van de sliding racks en het resultaat: Afgelopen week ook aan de gang geweest aan een ladecase creatie: En wat binnenrackjes: | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 |