Forum > Licht

American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
Berichten: 1235
26-1-2015 19:53
Of je gooit alles in je auto, aanhanger, busje of eender welk vervoermiddel, rijdt er mee naar het containerpark, weegt in, laadt zeker niet uit(dat doe je bij thuiskomst weer), en weegt daarna weer uit. Achteraf ga je uitgeladen nog eens...
Zo zou ik dat doen.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 694
26-1-2015 20:56
Of natuurlijk andersom... eerst ff wegen voor je gaat laden, en vervolgens nog een keer na het inladen.. happy :)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
Berichten: 1235
26-1-2015 21:46
Ja, dat is ook een mogelijkheid. Dat ik daar niet aan gedacht heb!

wink ;)
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 13474
27-1-2015 09:32
Het voordeel van alles in een keer wegen is dat je in een keer weet wat het totaal weegt (past wel in de "liever lui dan moe" gedachte). Het voordeel van per stuk wegen is dat je ook nog weet wat alles weegt als er een keertje iets wijzigt (en goh, dat doet het aan de lopende band in de praktijk)... Met name dat laatste was voor mij zo zwaarwegend dat ik het geen probleem vond om een mooie spreadsheet te maken waar alles (echt gewogen) in stond.

Nog even dit. Een weegbrug zal een afwijking hebben van zo'n 1% van z'n 10 ton belastbaarheid. Voor dingen die een ton of 4 wegen is die 100kg een niet zo boeiend gegeven. Voor iets dat zo'n 200kg weegt (meegewogen in een veel zwaarder iets) is dat verhaal natuurlijk een beetje boel anders... Anders gezegd... Als je het gewicht van je kussen wilt wegen, ga je dan je huis wegen met en zonder de aanwezigheid van het kussen of kies je er toch voor het kussen zelf te wegen??? wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 694
27-1-2015 10:29
Ik heb voor mezelf nog een veel mooiere oplossing voor het gewicht te bepalen.... (maar daar hebben jullie verder weinig aan natuurlijk)
Mijn broertje bouwt en onderhoud nl. race, cross en rallyeauto`s, en heeft daarvoor ook een set electronische weegschalen om de wielbelasting en vering te kunnen afregelen.
Deze weegschalen passen ook prima onder een trussdeel, dus ik zou zeer nauwkeurig kunnen bekijken hoe het gewicht over mijn totale constructie verdeeld wordt..
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-1-2015 13:24

BSS schreef:

Hey Cyber

...

Totaal = 280 kg, en dan heb ik toch ruim gerekend kwa gewicht denk ik.

Dat zou ik met 4 statieven van 120kg max toch veilig omhoog moeten krijgen?
120*4*0.75 = 360kg
Dan heb ik toch nog een ruime marge?
De eurolift ES-160's mogen 80kg max, dus dan zit je op 320kg voor het totaal. Wis niet dat de ADJ variant 120 mocht ashamed :$
Op de 1 of andere manier heb ik altijd het gevoel gehad dat als je rond die 80kg komt dat het toch net allemaal wat stroever gaat dan wat naar mijn idee prettig is. Verder zit je bij een constructie met 4 punten (ten opzichte van een normaal recht trussje) ook nog met het issue dat als niet iedereen even snel draait sommige statieven een hoop extra gewicht te verduren krijgen en het dus nog allemaal wat stroever gaat. Vandaar dat ik toen het besluit heb genomen dat careetjes (tenzij klein en bijna leeg voor een beursstandje oid) niet meer met dat soort statieven omhoog gaan.

BSS schreef:

Misschien dat jij in martin mac 500's denkt of armaturen van 20-30kg, en dan begrijp ik je. Maar met die led movingheadjes lijkt het me allemaal prima te doen toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Wat er hier in de carreetjes hangt is nogal variabel, dat kunnen kryptons / 101-tjes zijn maar ook VL2500's (Mac 500/600s zijn gelukkig alweer even geleden verkocht happy :) ). De keuze voor 1 type statief wat een tik zwaarder is is idd wel een stuk makkelijker op het moment dat er ook wat vaker zwaardere constructies de lucht in moeten.
Ik wil nog steeds een keer richting een set serieuze vorken die compact genoeg zijn in transport om alles te vervangen (Op statiefjes kaliber ES160 / TE034 na natuurlijk), ook omdat er nogal eens achtertrussjes met kleine ledwalls omhoog moeten, maar €10.000 uitgeven aan een 4 blokken metaal blijft toch lastig sad :(
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
27-1-2015 18:08

CyberDance schreef:

Wis niet dat de ADJ variant 120 mocht ashamed :$
Is ook niet zo, maar wel met de VMB TE-034 (125 kg zelfs). Ik zie de TE-034 toch vooral als statiefje voor een lichtbrug, maar een klein carré moet zeker kunnen. De lage werkhoogte is heel erg prettig.

Ik zie nu dat er (sinds namm 2015) ook een TE-046 bestaat. Is dat niet een heel handig ding voor jou? Max load 150 kg en max height 4,6 m
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-1-2015 18:52

big bang schreef:

CyberDance schreef:

Wis niet dat de ADJ variant 120 mocht ashamed :$
Is ook niet zo, maar wel met de VMB TE-034 (125 kg zelfs). Ik zie de TE-034 toch vooral als statiefje voor een lichtbrug, maar een klein carré moet zeker kunnen. De lage werkhoogte is heel erg prettig.

Ik zie nu dat er (sinds namm 2015) ook een TE-046 bestaat. Is dat niet een heel handig ding voor jou? Max load 150 kg en max height 4,6 m
Aaah, oeps. Met de 034 zou een klein carreetje nog wel moeten lukken idd. Die lage werkhoogte geldt natuurlijk wel alleen maar als je de verlengbuizen niet gebruikt.
De specs op de VMB site zijn in dat opzicht ook wel een beetje misleidend. Zonder verlengstuk gaat ie maar 3.2mtr dus daarmee krijg je geen 3mtr poten onder een carreetje, wat betekent dat dat verlengstuk meestal wel nodig is.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
28-1-2015 08:58

big bang schreef:

CyberDance schreef:

Wis niet dat de ADJ variant 120 mocht ashamed :$
Is ook niet zo, maar wel met de VMB TE-034 (125 kg zelfs). Ik zie de TE-034 toch vooral als statiefje voor een lichtbrug, maar een klein carré moet zeker kunnen. De lage werkhoogte is heel erg prettig.

Ik zie nu dat er (sinds namm 2015) ook een TE-046 bestaat. Is dat niet een heel handig ding voor jou? Max load 150 kg en max height 4,6 m
Yes, ik had ook al de 046 ergens vermeld zien staan, ook toen alleen al "wordt verwacht" en zonder prijs.
Lijkt me wel perfect wat ik nodig heb.
Iemand al een idee van de prijs. 't Zou me niet verwonderen moest ie rond de 750-800 zitten. En dan zit ik eigenlijk toch weer een schup hoger dan de +-500 dat ik in gedachten had.
Anderzijds krijg je ook wel weer meer waar...

Tweedehands zie ik ook nog 2 eurolift-300 staan, maar die dingen wegen 65kg (dus als je er zo 4 meeneemt zit je al snel aan een goed gewicht) en minimum hoogte is 1.9 wat toch weer hoog is om kabels nog eens op je truss te leggen.
www.bigsoundsystems.be
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
29-1-2015 09:21
839 euro excl btw is de adviesprijs.

Verkoopprijs zal rond de 820 liggen.

Pfoe, dat is dan toch weer erg dicht tegen de 1000 euro waarbij je toch weer de "echte" liften begint tegen te komen.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)