Forum > Off-Zone

Advies gezocht van grotere bedrijven

(64 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 14-11-2024
20-1-2015 16:14
Zit er geen zg DJ school in de buurt?
Dat zoekt en selecteert waarschijnlijk wat makkelijker.
Think Different ..
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 21-11-2024
20-1-2015 16:47
Maar wat ik eerlijk gezegd niet snap: je hebt een contract met je klant waarin een aantal dingen overeen zijn gekomen. Er staat dus niks in over de leeftijd van de dj's en de gewenste looks. M.a.w., al zet je zanger Rinus achter de cdspelers, je hebt er geen afspraken over gemaakt dus jij schendt geen afspraken.

Leg het gewoon voor aan de opdrachtgever? Ik neem aan dat hij ook moet snappen dat het geen reële eis is binnen dit budget. En het is ook geen 'normale' eis. Als ze er nu mee wegkomen, dan weten ze dat je bij eventuele toekomstige opdrachten ook weinig weerwoord zult geven.

(daarbij heeft je opdrachtgever niet zo goed onderhandeld.. inderdaad, het is een onderhandeltactiek om een moeilijke voorwaarde pas op het allerlaatst in de groep te gooien waardoor de andere partij óf alle voorbereiding voor niks heeft gedaan en zonder opdracht naar buiten loopt, óf de opdracht toch accepteert om het gedane werk niet weg te gooien/hoopt in de toekomst andere klussen te krijgen. Volgens jouw verhaal zit je in bijna dezelfde situatie, behalve dat de moeilijke voorwaarde geen onderdeel is van het contract. Je opdrachtgever staat dus niet sterk, en dat zal hij waarschijnlijk ook weten. Ook dat kun je in je voordeel gebruiken...)
Ook hier kan úw reclame staan!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
20-1-2015 17:29
Even voor alle duidelijkheid; er is nog geen officieel contract, alleen een hele stapel mailtjes en we hebben dus ook al een pilot show gedaan. We zijn nu de branding en dergelijke aan het afstemmen.

We voeren op dit moment ook al een andere (kleinere) opdracht voor datzelfde bureau uit dus het is wel serieus allemaal, maar er is dus nog niets ondertekend ofzo (behalve dan het contractje voor die pilot show).

Daarom ben ik ook bang dat ze gaan lopen als ik nu extra kosten ga berekenen en wil ik graag advies van bedrijven die eerder met dit bijltje hebben gehakt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dimi_vStandaard Lid
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
20-1-2015 20:48
en dan komen ze waarschijnlijk uiteindelijk na lang zoeken (veel tijd hebben ze niet als ik je verhaal lees) weer op hangende pootjes bij jou terecht want ieder bedrijf(je) zal met hetzelfde probleem zitten.

Het is gewoon een onfatsoenlijke eis gezien de omstandigheden waarin ze jou voorgehouden hebben zaken te willen doen. Je moet je afvragen of je deze klus wel wìl hebben als ze jou onder druk zetten en je er geen pepernoot aan over houdt. Gebruik je energie dan voor leuke bruidsparen die echt blij zijn met jouw inzet en goede DJ's en shows. Met fatsoenlijke marge. Dan maar geen fancy merk op je website als partner.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
20-1-2015 22:13
extra eis, extra prijs.

Uitleggen dat een mooi geval meestal niet heel slim is (dom blondje) wink ;)

En dat een <=20 jarige niet altijd het verantwoordingsbesef heeft wat bij een pro klus hoort.
Het is ook niet eerlijk om het volle gewicht op zo'n jonge knul te leggen.

Hoeveel ervaring kan een 20 jarige nu echt hebben?
Pas als ze 18 zijn mogen ze 's avonds laat legaal werken....

2 man klus dus.
Lelijke ervaren ouwe rot meesturen met jonge goedkope adonis met weinig ervaring (dus goedkoop).
De ouwe rot kan dan ook een beetje sturen in de muziek als het nodig is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
21-1-2015 00:43
ouwe adonis reeds gevonden laugh :D

Er is al genoeg gezegd en ik ben het eens met de rest.
Gewoon open kaart spelen en zeggen dat dit niet kan op deze manier.
En geloof het maar rustig, dit weten ze zelf ook heel goed!!!
Ze zijn je gewoon aan het testen als je ht mij vraagt! sad :(
Alles komt goed....
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
21-1-2015 06:06
Eerlijk gezegd ken ik maar heel weinig "goed uitziende" 20 jarige dj's. Ze zijn mijns inziens een beetje op zoek naar witte raven.
Als dat een van hun eisen is en ze blijven daar aan vasthouden zou ik bedanken voor de eer. Als je straks niet naar tevredenheid presteert zou het me niet verbazen dat ze zomaar ineens met een schadeclaim afkomen, of in het beste geval je facturen niet meer (volledig) betalen. Toch maar even goed opletten dus...
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
21-1-2015 10:51
Wat zijn jullie toch allemaal negatief over mijn klant razz :p

Ik heb echt niet het idee dat ze mij op de proef stellen of proberen uit te knijpen, volgens mij hebben ze totaal geen ervaring met dj's en hebben ze het idee dat hun eis de normaalste zaak van de wereld is.

Ik heb ze zojuist een mail gestuurd dat dit niet het geval is en dat het mij zo'n 200 euro extra per show gaat kosten als ze dat perse willen, die uiteraard gewoon doorberekend moeten worden... ben erg benieuwd naar hun reactie.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 22-11-2024
21-1-2015 11:07
Persoonlijk had ik even gebeld, komt wat vriendelijker over. Ben wel heel benieuwd! Ik lees in spanning mee.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
21-1-2015 11:14
Ik heb een heel vriendelijke mail gestuurd hoor, waarbij ik heel eerlijk en open heb uitgelegd hoe het zit en dat het gewoon geen haalbare kaart is voor die prijs. Maar ik bel ze straks ook nog wel even.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)