Forum > Geluid

Modulair klanksysteem

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
2-2-2014 12:38
L'acoustics zou ik graag nog een demo van krijgen. Deze vraag ik zeker na. Wel is 36 kg voor 1 topkast ook niet echt weinig te noemen. Maar misschien moet ik dat dan maar voor goed bijnemen.
Gisteren ben ik samen met een collega gaan luisteren naar twee sets van TW Audio. Had deze al eens eerder gehoord, maar het verbaasde me toch opnieuw.
Set 1 dat we beluisterd hebben was 18 inch sub met 10 inch top, 1,4 inch driver voor het hoog. Aangestuurd op een powersoft versterker.
Volle klank, hoog en mid zeker gedefinieerd, misschien wel beter met een 12 inch topkast, maar deze was niet voorradig om te luisteren.
Set 2 was een dubbel 15 inch sub, met 2 line array 'vera10' topkasten. De sub ging niet zo diep als de enkel 18 inch, maar het mid en hoog waren toch merkbaar een stuk beter. Ook aangestuurd op een powersoft versterker. De verdeler liet me wel weten dat het beter klinkt met twee subs per kant.

Moest dit een bekender merk zijn, was mijn keuze al lang gemaakt. Maar ik heb TW audio nog nergens tegengekomen in verhuur. Ook al klinkt het super… .
Met 16 kg voor een topkastje, is dit toch al iets anders dan de Arc Wide van L'Acoustics.
Welliswaar heeft TW audio maar een 10 inch, de Arc een 12 inch en de vrx ook 12 inch
Ik ben altijd al een JBL fan geweest, maar wat ik gisteren gehoord heb, daar kan een VRX systeem toch nog niet aan tippen.
Niettegenstaande dat VRX zijn strepen al verdiend heeft, frequent op de markt te vinden is, en makkelijk bij te huren…

Iemand ervaringen met DB Technologies ?
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
2-2-2014 18:16
Volgens de gegevens van l'acoustics is de ARCS Wide wel enkelvoudig per kant in te zetten.
Ik heb dit gehoord in een demo in Amersfoort een keer, en ik was daar wel van onder de indruk.
Persoonlijk vindt ik het alleen geen gezicht zo'n topje op een paaltje te zien liggen: lijkt een beetje op Wallee uit die tekenfilm.
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
MalcolmStandaard Lid
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
2-2-2014 18:23
L'Ac Arcs Wide is een leuke kast, vanaf 1 per kant te gebruiken en makkelijk uit breiden. Qua klank hetzelfde als alle nieuwe producten van L'Ac en op verschillende plaatsen te huren (oa Aed, Rentall en lokale kleinere verhuurders)

Het is ook nog vrij betaalbaar, enkel is de La8 (beste keuze ivm crossrental) een vrij dure amp als je het vergelijkt met JBL of Tw Audio

TW is wel leuk materiaal, maar het probleem is dat je vaak de enige in de buurt bent die het heeft en dus erg lastig bij kunt huren.
Making air move..
Peter VanhoveStandaard Lid
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
3-2-2014 11:37
De verdeler liet me wel weten dat het beter klinkt met twee subs per kant.
Correctie, de verdeler zei dat de ideale combinatie voor uw gebruik 2 subs op 3 tops waren.
Moest dit een bekender merk zijn, was mijn keuze al lang gemaakt. Maar ik heb TW audio nog nergens tegengekomen in verhuur. Ook al klinkt het super… .
Met 16 kg voor een topkastje, is dit toch al iets anders dan de Arc Wide van L'Acoustics.
Welliswaar heeft TW audio maar een 10 inch, de Arc een 12 inch en de vrx ook 12 inch
Ik ben altijd al een JBL fan geweest, maar wat ik gisteren gehoord heb, daar kan een VRX systeem toch nog niet aan tippen.
Niettegenstaande dat VRX zijn strepen al verdiend heeft, frequent op de markt te vinden is, en makkelijk bij te huren…
Het is maar wat je bekend noemt, in Duitsland is TW AUDiO nu al de grote nr2, het is maar een kwestie van tijd voor het hier bij ons (in België althans) ook zover komt. Je kan uiteraard niet verwachten van een merk dat dit jaar nog zijn 10e verjaardag moet vieren, dat zij even bekend zijn als merken die 40 of meer jaren bestaan, en die bekend geworden zijn, omdat er toen een veel beperkter aanbod aan merken was.
Als iedereen zo denkt, dan heeft geen enkel recent merk ooit de kans om bekend te worden, terwijl het net die merken zijn die meer innoveren, omdat ze zich nog moeten bewijzen.

In een straal van 40 km rond de topicstarter zijn woonplaats zijn nu bijna 300 TW AUDiO kasten te vinden om bij te huren, en dit aantal stijgt bijna dagelijks.
Sterker nog, wij als TW AUDiO importeur hebben naast het verdelen van dit merk ook een RENTAL POOL in het leven geroepen, waarin we alle gebruikers (die dat willen) verenigen. Bijhuren in grote getallen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Een mooi voorbeeld hiervan was een "kleinere" gebruiker die een groot contract binnen had om in Vorst Nationaal (toch wel een behoorlijk uit de kluiten gewassen zaal in Brussel) een evenement van geluid en licht te voorzien. De RENTAL POOL is bijgesprongen daar waar nodig om dit evenement mogelijk te maken.
Elke TW AUDiO gebruiker is naast eigenaar van zijn eigen materiaal, ook onrechtstreeks mede-eigenaar van het grote verhuurpakket, nooit nadenken, kan ik de klus wel aan, heb ik genoeg materiaal, maar gewoon een belletje, en zowel materiaal als mensen om dit in goede banen te leiden, zijn beschikbaar.
Ik ken weinig merken die dit vanuit de importeur, en constructeur zelf in handen nemen.
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
3-2-2014 12:28
Puur uit interesse, waar zitten jullie en is een demo misschien mogelijk?

*edit: Niet goed gekeken, Deinze...

wink ;)
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
3-2-2014 12:48
Zo'n rental pool heb ik al van verschillende merken gehoord, en dat werkt tot het een druk seizoen is. Want eenmaal iedereen zijn materiaal nodig heeft, mag je de pool om materiaal vragen zoveel je wilt, eigen verhuur primeert elke keer.
Het concept is uiteraard prima en het materiaal van TW Audio al even goed, maar het is naar mijn ervaring zeker geen materiaalgarantie.

Het enige wat mij stoort aan het sub-top stacken van echte line array kastjes is hetzelfde voor die VERA als voor bv GEO-S12 (die ik klankmatig nog een stuk beter vind, het enige wat mij sinds de GEO zo size/output van men sokken heeft geblazen is de ViRAY van CODA). Je zit steeds te kloten met een geassembleerd frame + kasten op een paaltje te duwen. Logisch ook, want een line array is totaal niet bedoeld om te gaan sub-top stacken.
In al die setjes heeft GEO-S12 nog 1 groot voordeel: er is een 10°V en een 30°V variant beschikbaar. Dat maakt dat je met 2 kasten wél een brede coverage kan geven waar je met andere systemen al meteen naar 4 kasten moet grijpen.
DJ BartjeStandaard Lid
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 29-10-2024
3-2-2014 14:05
Ik zou eerst is kijken wat er in je buurt makkelijk bij te huren is?
Aangezien je een systeem zoekt wat makkelijk uit te breiden is lijkt me dat toch wel echt een pré.
Ook moet je kijken welk merk een geaccepteerd merk is voor je toepassingen.
Als je live dingen gaat doen, gaan ze toch echt vragen naar een A-merk... (en DJ's durven dit tegenwoordig ook wel te vragen shut up :X )

Ik heb volgens mij D&B Audiotechnik nog niet voorbij zien komen, had je hier al naar gekeken?
Is namelijk in mijn inziens een van de betere (kleinere) systemen nu. (dan kijk ik naar de Q-reeks, J-reeks is namelijk niet echt meer klein te noemen maar voor jou volgens mij niet voor toepassing)

Met een 1 Q-Sub en 1 Q7 top op 1 D12 per kant heb je een compact en kwalitatief setje wat makkelijk uitbreidbaar is en makkelijk bij te huren is in België.
Voordeel is ook dat je 5 jaar garantie krijgt op alle producten van D&B.
Nadeel is dan wel dat het niet het goedkoopste setje is.

De importeur in België is AMPTEC mocht je geïnteresseerd zijn wink ;) .

Peter VanhoveStandaard Lid
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
3-2-2014 15:28
Zo'n rental pool heb ik al van verschillende merken gehoord, en dat werkt tot het een druk seizoen is. Want eenmaal iedereen zijn materiaal nodig heeft, mag je de pool om materiaal vragen zoveel je wilt, eigen verhuur primeert elke keer.
Het concept is uiteraard prima en het materiaal van TW Audio al even goed, maar het is naar mijn ervaring zeker geen materiaalgarantie.
Ook als er geen Rental Pool zou zijn (van eender welk merk) blijft het drukke seizoen voor iedereen druk, en worden de systemen overal veel ingezet, met soms schaarste tot gevolg, dit is niet merkgebonden.
Het enige wat mij stoort aan het sub-top stacken van echte line array kastjes is hetzelfde voor die VERA als voor bv GEO-S12 (die ik klankmatig nog een stuk beter vind, het enige wat mij sinds de GEO zo size/output van men sokken heeft geblazen is de ViRAY van CODA). Je zit steeds te kloten met een geassembleerd frame + kasten op een paaltje te duwen. Logisch ook, want een line array is totaal niet bedoeld om te gaan sub-top stacken.
In al die setjes heeft GEO-S12 nog 1 groot voordeel: er is een 10°V en een 30°V variant beschikbaar. Dat maakt dat je met 2 kasten wél een brede coverage kan geven waar je met andere systemen al meteen naar 4 kasten moet grijpen.
Er is geen echt andere oplossing natuurlijk, iedereen weet dat 2 line array kastjes op elkaar GEEN line array maken, maar het wordt toch veel gedaan, waarom, omdat het best kan.

2 varianten van één kast (10° en 30°) kan handig zijn, maar is meteen ook een zeer grote nadeel, je moet meer investeren om beide soorten kasten te hebben, en beweren dat een GEO-S12 veel beter is, is uiteraard ook maar één mening, een ander zie dit misschien wel net andersom.

Zowel Vera10 als Geo-S12 vergelijken met de bijna 2x duurdere ViRAY is ook wat krom, vergelijk die dan aub met een Vera36 die 2,6cm breder is dan ViRAY, en 6 speakers in deze compacte behuizing heeft (2x10", 2x8" en 2x1,4").
BomdesStandaard Lid
3-2-2014 17:53
Dat eerste ben ik zeker akkoord mee, maar ook zonder een rental pool ga je van nature uit samenwerken met collega's met hetzelfde systeem. Daarnaast bied een rental pool ook geen bescherming tegen prijsverpesters. Het zou voor mij al zeker geen argument zijn om een merk te kiezen. Ik ben er zeker van dat TW Audio puur klankmatig al meer dan genoeg kan overtuigen hiervoor.

De ViRAY is idd een maat groter, ik wou hier ook geen rechte vergelijking maken. Het was voor mij echter wel een kast die een serieuze indruk naliet qua klank, formaat en output.

De GEO-S12 is voor mij nog steeds een zeer impressionante kast op alle vlakken, en de 30° kast vind ik juist een groot voordeel. Voor sub-top stacks heb je al een mooie spread met 2 kasten en bij line arrays kan je al prima gaan inzetten met 3-4 kasten voor grotere oppervlakten omdat je 30° kast een brede fill geeft vooraan.
Zeker nu de mogelijkheid er is om de nieuwe LS18 sub mee te vliegen is het een erg compleet systeem voor zijn formaat. Je begint met LS18 + PS15 (@PVG: Nexo moet in al die jaren nog een 12" maken ;) ) en naar de toekomst toe kan je prima uitbreiden met GEO-S12 toppen voor het grotere werk en meer LS18 subs of eventueel RS18/STM S118 subs.
De STM is overigens een toonbeeld van modulariteit, een 3-weg stackje hiervan is al een kanon aan output. Voor de kleinere toepassingen van de TS zal het echter gewoon te prijzig zijn om in te zetten en dus geen ideale optie.

Daarnaast is en blijft Nexo een merk dat enorm waardevast is gebleken in het verleden en het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen voor de toekomst. Iets wat bij vele merken anders ligt (dit bedoel ik niet rechstreeks naar TW Audio, maar bij mijn eigen JBL materiaal zie ik deze evolutie jammer genoeg wel). Op het einde van de rit een zeker niet te onderschatten factor.
BomdesStandaard Lid
3-2-2014 18:22
Een vraag die ik mij nu stel die nog niet beantwoord is: voor hoeveel personen wil je maximaal je set kunnen inzetten?

Eenmaal je loslaat van sub-top stacks en je begeeft naar echte line arrays met stackframes is het namelijk veel minder handig om je set met 1 persoon te gaan plaatsen. Dat was voor ons dé doorslag om toch voor VRX te kiezen ipv een ander systeem.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)