Forum > Geluid

[Advies] Speakers + versterker

(63 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
10-7-2013 23:28

Tom schreef:

je wilt een limiter.....
daar heb je veel soorten in.
Als je het jezelf makkelijk wilt maken en ook een beetje toekomst gericht wilt zijn voor je op de rit staande uitbreidingen, zou ik je een Behringer 2496 aanraden.
Dan heb je compressor, crossover, equalizer en limiter allemaal in een doosjes voor een zeer betaalbare prijs.
En kun je het maximum uit je systeem halen met aparte instellingen voor buiten en binnen opstellingen.

Zo maar even ter vergelijk:
Voor een buiten optreden van de zelfde grootte heb je al snel twee keer zoveel geluid nodig dan voor een binnen optreden om de zelfde geluidbeleving te halen.
Zou ik puur voor mezelf kunnen beslissen, dan zou ik mee gaan in je verhaal. Ik heb hier echter met een groep jongens en een beperkt budget te maken, waardoor ik in dit geval denk ik toch zal moeten kiezen voor een goedkopere variant als de CX-3400.
Ik wil zelf altijd graag het beste, waardoor ik geneigd ben van het budget af te wijken :P. Ik zal in dit geval compromissen moeten maken en dan is een 2496 toch iets te hoog gegrepen, al snap ik je punt voor latere uitbreiding volkomen.

Fridge schreef:

chaos, aangezien niemand echt reageert op het MIDI verhaal deel ik mijn ervaring maar. Ik werk zelf met traktor Pro en 2x denon SC2000. Dat is dus in de situatie dat je graag met een extern mengpaneel werkt, want de SC2000 controllt alleen de players in traktor. Mijn ervaring: werkt als een trein! Super tevreden over.
Kijk, dat is fijn :). Ben blij dat je tevreden bent met je setje!, waar wij naar op zoek zijn is echter een digitale dj controller. dus waarbij alles in één zit. in mijn startpost vroeg ik of hiernaast ook nog een gewoon mengpaneel nodig is of dat een digitale dj controller afdoende is, sorry voor de verwarring ;). Ik ben al wat gaan struinen en onder andere de Traktor S2 & Reloop Jockey 2 Interface Edition zagen er zeer leuk uit, een ingebouwde geluidskaart is overigens ook wel een vereiste. Iemand die me hier misschien wat meer over kan vertellen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2013 09:03
Edit Mod: Dré: Links naar andere webshops worden niet echt gewaardeerd...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-7-2013 09:47
de cx 3400 heeft wel een limiter, maar die is niet echt prettig in het gehoor.
Als het puur voor limiting is, zou ik in dat geval eerder kiezen voor een Behringer mdx2600.

Hiermee kun je de indruk wekken dat het geluid nog wat harder klinkt, en de limmiter functie is wat beter instelbaar dmv de compressor, en aan het einde heb je ook een poortwachter limmiter. (zelfde als de cx3400)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
11-7-2013 11:22

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: Links naar andere webshops worden niet echt gewaardeerd...
Sorry, is in jullie shop niet meer te verkrijgen dus vandaar. Maar snap het volkomen ;)

Tom schreef:

de cx 3400 heeft wel een limiter, maar die is niet echt prettig in het gehoor.
Als het puur voor limiting is, zou ik in dat geval eerder kiezen voor een Behringer mdx2600.

Hiermee kun je de indruk wekken dat het geluid nog wat harder klinkt, en de limmiter functie is wat beter instelbaar dmv de compressor, en aan het einde heb je ook een poortwachter limmiter. (zelfde als de cx3400)
Het is inderdaad de bedoeling deze puur als limiter te gaan gebruiken, daarom denk ik (ook prijs technisch gezien) dat dit dan een betere keuze zal zijn. Bedankt!, heb hem toegevoegd aan mijn lijstje :)
Op het moment bestaande uit:

2 x Dap x-15
1 x Dap Palladium P-2000
1 x Behringer MDX-2600

Op of aanmerkingen over mijn huidige lijstje mag natuurlijk ook altijd, er is nog niets definitief!

Nu eigenlijk alleen nog een mooie Digitale MIDI/DJ controller met ingebouwde geluidskaart. Zat te denken aan een Numark mixtrack pro of Reloop digital Jockey 2 IE

Terug naar forum Reageer (zonder quote)