Forum > Geluid

setup geluidset

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
LachbekmelvinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2008
Laatste: 11-6-2013
Berichten: 25
12-4-2013 19:15
Oke bruiloft gehad en van die storing niks meer gemerkt dus dat is jammer. maar ik vernam wel dat me versterker voor het laag het behoorlijk zwaar had in vergelijking met die van de tops. Nu wil ik daar dus wat aan doen maar wat is wijsheid? Mijn subwoofers zijn 600 rms per stuk maar wil ze van de zomer vervangen voor een betere serie van wharfedale oftewel de delta18b , deze zijn 800 rms. Ik heb afgelopen zomer een dynacord versterker gekocht en dat bevalt me erg goed! vooral omdat deze voor het gevoel meer vermogen heeft als de masteraudio en ook beter klinkt. Is het verstandiger om nog een sl1200 aan te schaffen (heb er al 1 van) en dan gebrugd op de subs aan te sluiten en dan de masteraudio op de tops of om een sl2400 aan te schaffen en het max. vermogen niet te benutten?
ManymoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2014
Laatste: 13-4-2016
Berichten: 26
11-11-2014 01:20
Ik zat net door wat oudere topics op het forum te bladeren en het probleem wat je hier beschrijft klinkt mij meteen in de oren als een geval van tegenfase in je subs.

Ik heb dit zelf gehad met een versterker in bridge mode waar ik de uitgangen verkeerd op aangesloten had. Bij versterkers die ik kon werd output 1 automatisch door een groot relais gebruikt als de output voor de bridge modus. Bij de oudere versterker die ik gebruikte was dit echter niet zo.

Als de versterker in brug stond moet je de + uit channel 1 op de plus van je luidsprekerkabel aansluiten, en de + van channel 2 op de min van je luidsprekerkabel. (Ik heb het hier natuurlijk over mijn specifieke geval! Hoeft niet altijd zo te zijn)

Als ik dat niet deed stonden mijn subs dus in tegenfase. Het geluid heft zichzelf dan op door de tegengestelde golven. Echter op een grote afstand konden bepaalde lage frequenties zich er dan juist weer keihard doorheen drukken(waarschijnlijk door de omgeving).

Zoals al eerder genoemd kan het ook aan je kabels liggen, mocht + en - ergens zijn omgedraaid.

Het is in ieder geval goed om je gebruiksaanwijzing van de versterker en je kabels even na te kijken, als je inderdaad last hebt van tegenfase scheelt dit heel veel aan vermogen en klank.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-11-2014 09:23
Dit topic is dik anderhalf jaar oud. De vraagsteller is ook al bijna zo lang niet meer langs geweest. Maar wellicht hebben anderen er nog wat aan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)