korg kp3 in sync met ableton apc20
(6 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 25-12-2012 11:37 |
hallo allen bijn al hele geruime tijd bezig met live samples/loops enz.... ik krijg deze week me apc20 binnen (eindelijk ) en daarmee wil ik samples toevoegen aan me liveset. deze samples moeten dan op het zelfde tempo lopen als het gedraaide muziek. nu kan ik dat heel mooi doen door te tappen, maar had zoiets van...dat kan veel makkelijker en strakker. nu heb ik gelezen dat ik me korg kp3 kan verbinden met me pc door middel van midi en deze dan midi-clock signaal uit laat sturen zodat de pc (ableton dus) geheel automatisch continue het tempo aanhoud van de korg.(korg: master - apc20: slave) zijn er hier op forum personen die daar verstand van hebben? heb namelijk ook iets gelezen dat er een vertraging inzit, is dat waar? en kan ik deze kabel ervoor gebruiken ESI Midimate II? dan heb ik ook nog iets gelezen over een redsound micro bpmcounter?! is dit ook een mogenlijkheid om het hiervoor te gebruiken, of is het via midi (zoals bovenstaand verhaal) een betere oplossing? mvg ronnie ps. iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst en een happy new year... | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 29-12-2012 12:40 |
niemand die iets weet | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 8-1-2013 17:25 |
als eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar (jaa...kan nog wel ). dan is het zo....is er niemand die midi-clock gebruikt met ableton ? ik heb wel hoop via google/you-tube gelezen/gekeken maar weinig duidelijkheid in nederlands. bedoeling is dat ableton 100% gesynct word met korg kp3 of mixer. ableton moet dus slave worden! als goed is moet dit kunnen doormiddel van usb naar midi kabel/interface waarbij ik de usb in ableton steek en op slave zet, en de midi-kabel in de midi-out van me korg en die op master zetten. dan is het zo dat ik gelezen heb dat er een vertraging inzit, maar na versie 8.x.x. al verbeterd is en zelfs helemaal niet?! wie kan dit waarnemen voordat ik geld uitgeef voor jan doedel. apc20 is overigens in me bezit en kan dus van alles uitproberen zover het toelaat.... | |
PatrickvHaeftenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2011 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 123 | 8-1-2013 17:28 |
Ik heb er ook al aan gedacht om zoiets te doen alleen dan icm een djm700 en macbook met traktor. Het zou moeten werken. Als het goed is kan je een externe midiclock in ableton instellen. | |
PatrickvHaeftenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2011 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 123 | 8-1-2013 17:44 |
Misschien heb je hier wat aan? forums.pioneerdj.com/attachments/token/sr0ks6juruh0qzc/?name=DJM-800_Ableton_Live_MIDI_Clock_Sync_Guide.pdf | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 11-1-2013 16:18 |
dank patrick met jouw link + nog beetje googlen ben ik eruit gekomen. ik heb nu de korg kp3 als master midi-clock via usb aangesloten (veel zeggen dat het niet kan kp3 masterclock uitzenden, maar het kan wel), en de apc20 op slave gezet. kp3 pakt het signaal van de ingekomen audiosignaal en zend het midi-clocksignaal via de usb poort naar me pc waar ableton op staat. je zult zien dat hij het ingekomen signaal gaat syncen maarrrr werkt het dan..... nee niet helemaal, je zult moeten pielen aan de delay om hem precies op de beat mee te laten lopen! mij is het overigens nog niet gelukt omdat ik net het laaste tikkie niet kan geven. hij staat nu op -33.5ms maar moet denk op -33.7ms staan. dat kan dus niet omdat hij stapjes neemt van 0.5ms. daar hoop ik dus antwoord op te kunnen krijgen van iemand want heb al veel lopen pielen daarmee waardoor ik weer beetje gek van word | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 30-3-2013 19:47 |
hallo allen. zit nu al flinke poos te klooten om ableton 100% in sync te krijgen maar het wil maar niet lukken. ableton staat op slave en krijgt zijn midi-clock signaal binnen en reageerd daar ook op, echter is het probleem dat hij telkens van bpm waarde veranderd waardoor hij niet in sync blijft lopen. (hij houdt de waarde niet vast!). ik heb al hoop gelezen op internet dat ableton daar altijd al problemen mee heeft gehad, maar dit moet tog op een of andere manier op te lossen zijn. mijn vraag is daarom ook of hier iemand een oplossing voor weet zodat ik ableton 100% in sync kan laten lopen en dat on-eindig? groet ronnie | |