Forum > Off-Zone

Bedrijfsnaam

(129 reacties. Pagina 2 van 13)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2013 18:56

Maliboomer schreef:

Ampera

Maar.. Doet dit niet teveel aan een auto van Slopel denken..
Nogal ja... darmaast zie ik niet veel relatie met je werkzaamheden, behalve dan dat je voor licht en geluid stroom nodig hebt. Als je nu mobiele stroomvoorzieningen verzorgde...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-11-2024
Berichten: 9490
22-1-2013 19:10
OVM Sales= Okko van Maaren Verkopen
Want dat doen we als main core: verkopen wink ;)
En het is slechts de grote overkoepeling.

De andere websites zijn wel wat meer lading dekkend:
Ringleidingspecialist.nl
vergadersysteemhuren.nl
discussiesysteemhuren.nl
pakeenmat.nl

En voor de disco:
Wie moeten we hebben?
Nou, gewoondeleukste happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-11-2024
Berichten: 9490
22-1-2013 19:12
Met ampera krijg je ook problemen met het acent ampèra
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2013 20:05

Tom schreef:

OVM Sales= Okko van Maaren Verkopen
Dat bedoel ik, totaal nietszeggend. Wat verkoop je dan? Of kan ik je inhuren om iets voor mij te verkopen? Of misschien zijn jullie wel een reclamebureau om mijn sales te verhogen? Of...
De andere websites zijn wel wat meer lading dekkend:
Ringleidingspecialist.nl
vergadersysteemhuren.nl
discussiesysteemhuren.nl
Dat lijkt er meer op
En voor de disco:
Wie moeten we hebben?
Nou, gewoondeleukste happy :)
Die vind ik dat weer iets minder sterk. Gewoon de leukste wat? De leukste man? De leukste clown?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-11-2024
Berichten: 9490
22-1-2013 22:21
wij verkopen vrijwel alles, net nog een Honda Civic.
En we zijn ook vaak leuk wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2013 22:26
razz :p

Maar goed, je snapt wat ik bedoel.

Maar zoals ik al eerder zei ben je niet de enige met een nietszeggende bedrijfsnaam, bedrijven als Zalando, Bol.com, V&D, Philips, McDonalds enzovoorts enzovoorts zijn perfecte voorbeelden van nietszeggende bedrijfsnamen die een enorme merkwaarde hebben weten te creeren. Het kost alleen (flink) wat extra moeite en marketingbudget.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-1-2013 10:37
Het kiezen van je naam,
Het kiezen van je huisstijl,
het aanmaken van je algemene voorwaarden..

Dit is ten eerste allemaal erg persoonlijk.
Erg afhankelijk van jou manier van positioneren.

Neem het voorbeeld: www.gewoondeleukste.nl
Zonder iets over het bedrijf te weten (afgezien van licht/geluid gerelateerd) heb ik het volgende beeld erbij:
Goedkoop, Vrolijke kleurtjes, standaard, simpel
Voor de goede orde; dit is niet goed of slecht! Het is een keuze

Dus wat ga jij je klanten of opdrachtgever verkopen (wat heb je eigenlijk klanten of opdrachtgevers?)
Waarom moeten opdrachtgevers voor jou kiezen? (locatie gebonden? Extra Service?, Totaal Product? wat maakt jou uniek.)

Je wil iets met je eigen naam, wederom een keuze die positief en negatief kan zijn. Afhankelijk van jou waarde als bedrijf.

Nog een voorbeeld.
Ik ben begonnen als LJ-Martin.
Ik koos voor mijn eigen naam. De naam die je bij de geboorte krijgt en in princiepe tot de dood behoud. Als je hiervoor kiest kiest een klant.opdrachtgever niet voor het bedrijf, maar voor jou als persoon. Jij hebt als persoon een (gun) factor gecreeerd waardoor je gehuurd word.
Heb deze toch veranderd naar Show-Night om zo iets meer professionaliteit uit te stralen. Niet meer het jongetje op de hoek met een paar lampjes en een geluidsetje. Nee, een bedrijf waar je op kunt vertrouwen dat jij als opdrachtgever behandeld word etc..

De naamkeuze is enorm belangrijk, en tegelijkertijd eigenlijk volledig onzin.
Er zijn vele marketeers, ondernemers groot geworden met (zoals eerder genoemd) namen die nergens op slaan. Geen betrekking hebben op de bedrijfs activiteiten, op welke wijze dan ook.

Als jij een goed gevoel hebt bij een naam, zit het meestal wel goed.
Stel je voor. Je hebt een vrachtwagen, een bedrijfshirtje etc aan waar die naam op staat voel je je dan prettig als je bij je klant/opdrachtgever aan komt. Zo ja, dan is het een goede naam. Als je de naam of logo wil verbergen dan niet. ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-1-2013 11:17
Inderdaad, als je je eigen naam gebruikt huren mensen je in omdat ze jou persoonlijk willen hebben. Voor mij werkt dat niet aangezien ik ook andere mensen inzet.

Ik denk dat het gebruiken van je eigen naam voor een bedrijf vooral werkt als je enigszins bekend bent. Zo zie je regelmatig B artiesten of mensen die vroeger eens op TV zijn geweest die hun eigen naam gebruiken in combinatie met "media" of "entertainment". Maar die mensen hebben dus al een bepaalde merkwaarde rond hun naam gecreerd.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-11-2024
Berichten: 9490
23-1-2013 11:58
Een eigen naam kan heel leuk werken, als je het maar zo kan spelen dat je niet altijd in persoon aanwezig hoeft te zijn.
Het voorbeeld van LJ Martin, dat gaat idd als je groter groeit problemen geven, omdat ze dan wel echt "Martin" verwachten omdat de letters lj erbij meer op één persoon wijzen.

Maar als je bijvoorbeeld Martin zou doen, dan kan het weer heel leuk werken, want dan huur je Martin.....
Net zoiets als dat een kroeg heet: "even hiernaast".

Maar een naam brengt ook een gevaar: als het fout gaat is die naam daar voor altijd mee verbonden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
Berichten: 1235
23-1-2013 12:06
Een naam moet ook makkelijk te onthouden zijn en zich onderscheiden van andere namen. Als je de zoveelste XXX events bent, mjah, da's een van de vele.
Naam moet je ook maken denk ik. Je kunt nog zo'n sterke naam hebben, als je niks presteert zal ze niet lang blijven hangen. Herkenbaar en sterk logo is ook wel fijn, hoe meer herkenningspunten hoe beter. En uiteindelijk is marketing ook niet onbelangrijk. Reclame, op veel plekken aanwezig zijn (networking). Op de een of andere manier hebben veel mensen de indruk dat een firma of "naam" wel in orde is als ze ze overal tegenkomen.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)