Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 54 van 64)
Moderator(s): Dré
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
17-12-2012 14:12

Sgrovert schreef:

Na lange tijd alleen maar in dit topic meegelezen te hebben, word het nu toch een keer tijd om ook mijn eigen site te plaatsen.
De afgelopen maanden heb ik hard aan een nieuw design design gewerkt wat momenteel voor 80% af. Vooral het artwork moet nog in hogere kwaliteit gegenereerd worden en naar de headings van de tekst moet ook nog eens goed gekeken worden. Ook ben ik nog niet helemaal tevreden met het menu.

Bij deze presenteer ik de website van Lost in Music
Ik ben benieuwd naar tips en verbeterpunten.
Al bij al vind ik het een zeer aangename site.

Enkele opmerkingen/tips:
  • Je linkje "Event Techniek" onder Foto's doet het niet.
  • Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Italic lettertypes op websites
  • In de footer: plaats "Faq" volledig in hoofdletters
  • Op de FAQ-pagina: leeg menukader links
  • Zet je zoekbalk ergens anders en geef de button een andere layout (best alle buttons... die standaard grijze buttons [windhoos] vind ik maar niets)
  • Zet je titel helemaal bovenaan (eigenlijk de hele layout) wat lager (margin/padding)
  • Tussen het menu en de 3 kaders is teveel open ruimte vind ik, dit heeft te maken door submenu's zoals bij verhuur vermoed ik. Beter is misschien als er gehooverd word over verhuur, er een menu naar beneden schuift adhv j@vascript.
  • Aangeraden om een captcha op je contactform te zetten tegen spambots oid
Buiten deze kleine puntjes is het een zeer leuke site. Ook ben ik benieuwd of je een CMS achter je site hebt draaien?
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
17-12-2012 14:56
2 x bewerkt. Laatst door Greendiek op 17-12-2012 15:02
Nette site.

Alleen bij het aanklikken van de foto's krijg ik de vergrote versie van de foto te zien in een voor de rest witte pagina (zowel vanaf het hoofdscherm als de fotopagina). Misschien een idee om de vergrote foto of als pop up neer te zetten, of misschien het vergrootgedeelte van de foto's weglaten (de foto niet meer klikbaar maken)? Nu moet ik de "pagina terug" knop links boven in gebruiken om weer op je website terug te komen. Ook werkt je kopje Evenement techniek (onder de fotopagina) niet.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
17-12-2012 14:58
Ik vind 'm nogal rommelig overkomen. Dat heeft vooral te maken met de header; jullie logo links, dan de naam nog een keer bovenin (waarschijnlijk omdat het logo niet voldoende opvalt door het totaal overbodige vlam effect), daaronder een menu, dan nog een soort menu, en owja, als er meerdere onderdelen zijn komt er nog maar een menu bij om het helemaal onoverzichtelijk te maken...

Daarnaast vind ik de manier waarop de teksten in de tekstvlakken staan ook vrij rommelig. Steeds verschillende breedtes omdat de tekst tussen, naast en onder foto's gepropt moet worden, en bovendien steeds verschillende witruimtes tussen de letters, dan weer 1 woord op een hele regel enzovoorts.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjboboStandaard Lid
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
17-12-2012 15:30
Ook wij hebben een nieuwe sitewww.dkblichtengeluid.nl
Begint al aardig wat vorm te krijgen. Er moeten nog diverse teksten bij/aangepast worden. En ook de keuzes bij bijvoorbeeld bruiloften/diskjockeys.

Tips en of aanmerkingen?
Allround disckjockey gezocht!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
17-12-2012 18:33
Nette, moderne website. Ik zou alleen in het menu wat padding boven en onder toevoegen (dus eigenlijk een "witregel" onder contact en eventueel ook boven home) en het logo (of de hele header) laten linken naar de homepage. Daarnaast zou ik in het menu de geselecteerde pagina een ander kleurtje geven, zeg maar een wat duidelijkere "u bent hier" indicatie.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj melvinStandaard Lid
Sinds: 17-1-2013
Laatste: 16-2-2014
17-1-2013 16:18
net 2 weken online voor licht en geluid omg eindhoven of alleen een alround dj www.amusement-eindhoven.nl
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
17-1-2013 18:06
Goed:
- Frisse kleuren
- Foto's
- Telefoonnummer goed zichtbaar

Minder goed:
- Geen e-mail adres te vinden
- Geen contactgegevens behalve telefoonnummer (een hoop mensen sturen liever een e-mail)
- Karige informatie; bijvoorbeeld geen prijzen te vinden
- En waarom, in vredes naam, ActiveX?!? Dat word alleen gebruikt door een prehistorische webbrowser? Nu ziet de site er niet uit in een andere browser...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
ThomasdjStandaard Lid
Sinds: 19-7-2009
Laatste: 28-9-2016
17-1-2013 22:22
Design is redelijk, alleen niet helemaal afgerond (heb ik het gevoel). De header en het menu zijn mooi, alleen de footer past daar dan weer niet bij. Daarnaast zou ik de tekst wat marge geven links, het staat nu erg dicht op de rand. Ook staat er nog een keer jullie naam over de header op alle pagina's behalve home, en mis ik inderdaad wat informatie.
In de basis een prima site, met een mooi fris kleurenschema, echter moet er nog wel het een en het ander worden afgewerkt en informatie worden toegevoegd. Ohja nog even een zeurpuntje, je site staat niet mooi in het midden van het scherm, bij mij te veel naar links.
Ik hoop dat je dit ziet als hulp, en er ook wat mee gaat doen.

Ik heb onlangs ook een nieuwe site online gezet, en hoop dat jullie daar eens wat feedback op willen geven. Op die manier hoop ik nog wat te kunnen verbeteren, alvast bedankt!
www.kemusic.nl
SgrovertStandaard Lid
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
10-3-2013 17:47
Het heeft een tijdje geduurd, maar afgelopen tijd ben ik hard bezig geweest om onze website verder af te bouwen. "dfreak", "Greendiek" en "YourLiVe" erg bedankt voor jullie input. Ik heb afgelopen maanden er flink over nagedacht en gekeken hoe ik alle door jullie aangedragen punten kon verbeteren.

In het kort de verbeterpunten :
  • Linkje gefixed
  • FAQ in hoofdletters geplaatst
  • Lege menu kaders gevuld
  • Naam bovenaan laten vervallen. Dit om meer ruimte voor het menu te maken, waardoor het allemaal wat ruimer van opzet is
  • Layout van de content meer gelijk getrokken, door alle tekst aan de linkerkant te plaatsen. Daarnaast betere headings geplaatst om de leesbaarheid van de tekst te verbeteren.
Echter zijn er nog wat zaken waar ik graag advies over zou horen.
  • Het uiterlijk van het zoekveld en knop is aangepast, al ben daar nog niet helemaal tevreden over. Heeft iemand ideeën hoe dit verder te verbeteren zou zijn?
  • De uitvergroot mogelijkheid van de afbeeldingen word nu in een nieuw venster geopend. Echter vind ik dit ook geen ideale optie, daar in een browser als chrome, de pop up als nieuwe tab geopend word. Voorheen kon met de back button van de muis terug naar de orginele pagina geklikt worden, terwijl gebruikers nu gedwongen worden een venster te sluiten.
Naast layout advies ben ik ook benieuwd wat mensen van de zoekfunctie vinden. Er moeten nog wat kleine tweaks aan het algoritme gebeuren, maar ik ben vooral benieuwd of er geen gekke dingen gebeuren.

Nog even een paar puntjes toelichten:

dfreak schreef:

• Tussen het menu en de 3 kaders is teveel open ruimte vind ik, dit heeft te maken door submenu's zoals bij verhuur vermoed ik.
    Beter is misschien als er gehooverd word over verhuur, er een menu naar beneden schuift adhv j@vascript.
Er zijn 2 grote nadelen aan J@vascript menu's, de gebruiker heeft totaal geen idee waar hij op de site is, wanneer hij niet via de home page binnenkomt. In de 2e menu regel staan de links behorende bij de huidige pagina bij elkaar. Ik denk dat een gebruiker op die manier sneller kan vinden wat hij zoekt. Daarbij vraag ik me af in hoeverre J@vascript menu's smart phone gebruiker vriendelijke zijn. De laatste jaren blijkt een aanzienlijk deel van de bezoekers een smartphone te gebruiken. Ik weet niet hoe makkelijk iedereen een link in een menu waar je moet hoveren aanklikt.
Buiten deze kleine puntjes is het een zeer leuke site. Ook ben ik benieuwd of je een CMS achter je site hebt draaien?
Ja. Vijf jaar geleden heb ik gekeken naar welk CMS is wilde gaan gebruiken en uiteindelijk voldeed geen enkel CMS aan de wensen welke ik stelde. Als eis had ik : "snelheid", "vrij te kiezen URL voor elke pagina", "valid HTML" , "makkelijk in gebruik". Uiteindelijk bleken de meeste CMSen of veel te uitgebreid, of veel te langzaam. Ik ben toen begonnen om een eigen systeem te schrijven wat voornamelijk bij sites tot een pagina of 30 makkelijk in gebruik is. Mocht je het leuk vinden kan ik wel een paar screens van het backend plaatsen.
  • Aangeraden om een captcha op je contactform te zetten tegen spambots oid
Dit is iets wat je heel vaak ziet, maar naar mijn mening meestal vaak totaal overbodig is. De spambots die er zijn richten zich voornamelijk op het posten van spam op fora of andere openbare plekken op internet. In praktijk richten spambots zich op bekende CMS systemen waarvan de interface bekend is. Door kennis van de interface weten ze hoe de formulieren werken en verspreiden ze spam. Er zijn echter maar heel weinig bots die een willekeurige pagina analyseren en hun spam via een gevonden formulier proberen te verspreiden. Dit is namelijk veel lastiger om te maken en veel minder effectief dan alleen formulieren met een bekende opmaak in te vullen.
In mijn logs zie ik regelmatig bots langskomen welke opzoek zijn naar kwetsbaarheden in veel gebruikte systemen zoals phpmyadmin, phpBB of Joomla. Het is echter hoogst zelden dat een bot een van de formulieren probeert in te vullen. Al zou dat laatste misschien ook aan de nietszeggende naamgeving van de invoervelden kunnen liggen.

Ik ben benieuwd welke punten nog voor verbetering vatbaar zijn.
Lost in Music
RechartStandaard Lid
Sinds: 11-4-2008
Laatste: 19-3-2015
12-3-2013 17:05
Hee!

Hierbij een linkje van onze website!

www.soundmate.nl

Gr. Richard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)