Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 204 van 219)Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 18-9-2012 11:22 |
Tom schreef: bij VW wordt niet de netto tijd berekend,er wordt een standaard tarief berekend voor elke actie en reparatie, dus voor het vervangen van de waterpomp. Het systeem is belachelijk, maar de laatste keer dat ik daar was ging het nog steeds zo. Wellicht is dit allemaal per dealer verschillend en ik kan me voorstellen, dat een kleinere dealer zoals die van mij iets coulanter omspringt met de service dan een grote stedelijke vw dealer met meer dan 20 bruggen. Ik heb ook jaren bij een universele garage gelopen en onze movano is nog steeds in onderhoud bij een universele garage, maar als je echt groot onderhoud hebt, dan is een dealer vaak net zo duur omdat ze de klus in minder tijd weten te klaren. Bij mijn VW dealer kan ik ook gewoon een beetje 'pangelen'. Bijvoorbeeld trekhaak onder de caddy (2006); moest 670 euro kosten. Ben op 600 euro uitgekomen; de universele garage zag er geen gat in, kostte teveel tijd ivm inlezen canbus en trekken kabels etc. Bij de dealer was het 3 uur werk. Heb trouwens geen aandelen VW haha | |
I am a TimeDriver! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 18-9-2012 11:44 |
ideedeluxe schreef: ...maar als je echt groot onderhoud hebt, dan is een dealer vaak net zo duur omdat ze de klus in minder tijd weten te klaren...Daarnaast kijkt de dealer vaak ook wat verder dan alleen het probleem waar je voor komt, en geeft dus bijvoorbeeld ook uit zichzelf aan dat de remschijven echt aan vervanging toe zijn. Dat doet hij natuurlijk vooral omdat hij dan meer kan verdienen (en inderdaad, de dealer is ontzettend duur) maar ik vind het toch wel prettig dat ik zeker weet dat de auto goed onderhouden wordt. Ik rijd er toch 30.000 kilometer per jaar mee dus hij moet wel betrouwbaar zijn. Die dealer werkt natuurlijk wekelijks met dit soort bussen en weet dus ook waar hij bij een bepaalde kilometerstand wat extra aandacht aan moet schenken, terwijl de universele garage misschien 10 bussen per jaar ziet. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 18-9-2012 16:06 |
YourLiVe schreef: Dat is mijn ervaring ook. Bovendien weet de dealer het probleem ook gewoon in 1 keer te verhelpen. Ik ben met onze personenauto al 3 keer voor hetzelfde probleem bij de universele garage geweest en dat probleem is nog steeds niet verholpen. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 18-9-2012 20:43 |
In Noor Holland zit Martin Schilder. (VW/Audi/Seat/Skoda) Een van de grootste auto dealers van Nederland. In Alkmaar is er een separate garage waar ze niets anders doen dan Caddy's, Transporters en LT's We hebben het daar niet over tien bussen per week, maar ik schat voorzichtig: 15 per dag..... Ze hebben daar 6 bruggen en nog wat losse werkplekken. En als het echt druk is, kunnen ze ook naar de gewone garage 10 meter verder uitwijken met tientallen bruggen. Schade hebben ze weer een andere huge locatie voor. Er is daar ook een separate showroom voor het bedrijfsgebeuren. Mijn ervaring van 20 jaar is wel dat je daar over het algemeen bij aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto de beste inruilprijs krijgt voor je oude auto, en ook best wel nette deals kan maken voor het geen je moet bijleggen. Maar ja, al dat moois moet ergens van betaald worden, en dat doen ze daar van het onderhoud en de reparaties. Een werkplaatsuur kostte daar 8 jaar geleden al iets van 80 euro Ik weet niet wat het nu kost. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 19-9-2012 10:09 |
Het blijkt maar weer, dat de ene dealer de andere niet is. Ook hier is zelfs de ene vestiging anders dan de andere, voor onderhoud ga ik naar een andere vestiging, dan voor een nieuwe of gebruikte auto. Dat heeft puur te maken met hoe ik de mensen er ervaar. Overigens zijn de werkplaatstarieven hier nog iets lager; circa 65 euro/uur ex btw. | |
I am a TimeDriver! | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 19-9-2012 15:17 |
ideedeluxe schreef: Het blijkt maar weer, dat de ene dealer de andere niet is. Ook hier is zelfs de ene vestiging anders dan de andere, voor onderhoud ga ik naar een andere vestiging, dan voor een nieuwe of gebruikte auto. Dat heeft puur te maken met hoe ik de mensen er ervaar.Overigens zijn de werkplaatstarieven hier nog iets lager; circa 65 euro/uur ex btw. Met alle respect.. maar ik ken heel wat jongens/ meiden die toch echt een aantal jaren langer hebben doorgeleerd en waarvoor de baas ook nog geen 65 euro per uur rekent! Moet ik eens doen, 65 euro per uur op mn factuur zetten, hou geen klant over! Nederland is helemaal krankzinnig geworden! Alles wordt duurder.. iedereen heeft het zo slecht en o wat heeft iedereen het moeilijk om rond te komen, zowel prive als in alle instellingen/ overheden enz! Ik ben erg blij dat het hier dan enigsinds meevalt met de uurtarieven van de garages... 65 euro per uur... dat kan toch geen normaal mens opbrengen? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 19-9-2012 15:42 |
Mijn vrouw leest echte "vrouwenbladen" en daar staat ook een rubriek "rondkomen" in. Daar rijden de mensen auto voor maar 200 euro per maand... Hoe ze dat doen is mij een grote vraag. En niet 1 keer, maar nu al een blad of 3 achtereen. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 694 | 19-9-2012 19:44 |
Ach, mijn oldtimer-priveautootje kost me zeker geen 200,- per maand, met echt alles meegerekend! De 1000 liter benzine per jaar is de grootste kostenpost, afschrijving van de aanschafwaarde(500,-) 4 jaar geleden is nihil... Rij toch zo`n 12.000 km ermee per jaar, maar `t onderhoud doe ik dan wel zelf. (en dat is bij zo`n oud VWtje voor (bijna) iedereen eenvoudig te doen, als je een paar sleutels,schroevendraaiers en een hamer hebt kom je een heel eind!) APKtje hoeft maar eens in de 2 jaar(en kost mij natuurlijk niks, ben zelf ook keurmeester) Uitlaat kostte me 115,- compleet van voor tot achter 3 jaar terug, distributieriem en spanrol 2 tientjes vorig jaar september, voorremblokken 28,- 3 weken terug, en ik moet voor de winter nog 2 nieuwe voorbandjes die ik er bij een autosloperij voor 4 tientjes op laat zetten. Ik zorg dat mijn auto 100% velig en betrouwbaar is, ook onderhoud is perfect voor elkaar, elke 15000 km vervang ik olie+alle filters en bougies enzo (totaal +/-50,-) Verzekering kost een eurootje of 75,- in het jaar, wegenbelasting is nvt(oldtimer) Dat ik dan geen CV, ABS, airco, electrische ramen, airbags en dat soort dingen heb stoor ik me niet erg aan, dat heeft mijn Transporter tenslotte ook niet... en die paar roestplekjes en andere gebruikssporen kan ik ook prima mee leven. Ik zit evengoed lekker warm en droog als het regent, en ik rijd voor een prikkie probleemloos heel Nederland door(letterlijk!) Leen hem trouwens ook geregeld uit aan een aantal dames van wie ik hun auto`s in onderhoud heb, en ze willen hem meestal houden | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 19-9-2012 20:17 |
En zo zijn we weer bij het begin waar ik zei dat de computer enkel in de auto zit omdat je al deze dingen niet zelf meer zou kunnen doen.Je moet wel naar een dure garage. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 19-9-2012 20:21 |
De onderdelen zijn vaak de kosten ook niet, de uren zorgen voor de belachelijk hoge rekeningen. Maar ik heb ook wel eens een offerte aangevraagd voor een behoorlijk prijzige reparatie bij een universele garage en die kwam niet zo heel veel goedkoper uit dan bij de dealer. De uurprijs daar was maar de helft maar hij dacht er gewoon 2 keer zoveel uren voor nodig te hebben. Dan laat ik het toch liever bij de dealer doen... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com |