Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 201 van 219)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
30-8-2012 09:45

Tom schreef:

en in deze tijd inderdaad klanten verliezen.
En juist daarom word een hoop overbodige elektronica in de wagen gestopt en kunnen de meeste herstellingen enkel met speciaal materiaal dat enkel de dealers ter beschikking hebben.
De pas overleden Armstrong had 50 jaar geleden minder elektronica aan boord om naar de maan en terug te vliegen dan men tegenwoordig in een auto stopt,gelukkig anders was hij nooit teruggekeerd. wink ;)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 8-11-2024
30-8-2012 12:25

Tom schreef:

Dan kost hij voor zijn baas ongeveer het dubbele
Kostprijs is minimaal het dubbele van het bruto salaris!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
30-8-2012 12:42
Mijn merkgarage rekent iets meer dan 100 euro per uur aan werkuren shocked 8O
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-11-2024
30-8-2012 15:18

Frank76 schreef:

Kostprijs is minimaal het dubbele van het bruto salaris!
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel de persoon verdient.
De meesten monteurs zullen niet eens aan tien euro netto komen per uur,
eerder ongeveer 8 à 9 euro.(=1400 per maand netto)
Als je daar de inkomstenbelasting en andere toeslagen op los laat, dan is het niet het dubbele van bruto voor de baas.
Het word wat anders natuurlijk als er allerlei bonussen, en pensioen en ander moois bij komt.

Maar dan blijven we altijd nog een heel eind onder de 80 euro per uur die er tegenwoordig brekend word.
De baas verdient niet alleen aan de uren, maar ook nog aan de materialen sneaky :V

Daar komt ook nog eens bij dat het zogenaamde zoeken naar de oorzaak zeer afhankelijk is van de ervaring en vingerspitsgevoel van de monteur. Ook komt er blijkbaar nog wel eens wat "geluk" bij kijken als ik af en toe lees op autoforums wat er aan gerommeld word. Vooral met motormanagement problemen die tegenwoordig veelvuldig voorkomen.
En dan zien we ook vaak zeer laag betaalde leerlingen en "gratis" stage lopers allerlei standaard werk doen waar jij gewoon de volle mep voor betaald.....
Ik heb ooit eens een rekening gehad van 125 euro voor het vastplakken van de binnen spiegel.
De "leerling" wist niet precies hoe het moest, de spiegel viel er twee keer af nadat hij hem "vakkundig" opgeplakt had, en de derde keer kwam er maar eens een echte monteur, die ook zijn uren kaart eerst door de automaat haalde, de spiegel opplakken. Uiteraard heb ik gereclameerd, maar je zal ze te kost geven die de auto komen halen, en de rekening gewoon betalen.

Nee, ik heb geen medelijden met de gemiddelde garage.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 8-11-2024
30-8-2012 15:30

Tom schreef:

Ik ook zeker niet, maar vooral omdat het vaak oncontroleerbaar is en ze veelal de boel belazeren.
Dat uurloon zit echt niet zoveel winst in als je denkt. Er zijn meer dan genoeg kosten die je zo even niet noemt.
De monteur heeft immers gereedschap, een werkplaats etc. nodig.
Bij mijn vorige werkgever was mijn kostprijs dik 90 euro, maar mijn loon toch echt vele malen lager...

Wat ik wel zie bij autobedrijven:
- Bijvullen ruitensproeiervloeistof in een bomvol reservoir (behoorlijke discussie over 3,50)
- roetmeting op factuur bij een benzine auto ?????
- klein materiaal ??
noem zo nog maar meer op!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjgysStandaard Lid
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
7-9-2012 21:59

Frank76 schreef:

Tom schreef:

Ik ook zeker niet, maar vooral omdat het vaak oncontroleerbaar is en ze veelal de boel belazeren.
Dat uurloon zit echt niet zoveel winst in als je denkt. Er zijn meer dan genoeg kosten die je zo even niet noemt.
De monteur heeft immers gereedschap, een werkplaats etc. nodig.
Bij mijn vorige werkgever was mijn kostprijs dik 90 euro, maar mijn loon toch echt vele malen lager...

Wat ik wel zie bij autobedrijven:
- Bijvullen ruitensproeiervloeistof in een bomvol reservoir (behoorlijke discussie over 3,50)
- roetmeting op factuur bij een benzine auto ?????
- klein materiaal ??
noem zo nog maar meer op!
Klein materiaal Kan,
dit zet ik ook op de bon als elektricien als ik iets opgehangen heb en daar voor heb moeten
boren en schroeven met pluggen heb gebruikt.
dit word dan meestal als klein materiaal gefactureerd wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-11-2024
7-9-2012 22:02
Hoe groter de klus, hoe meer artikelen ik onder klein materiaal laat vallen.
En op kleine klusjes specificeer ik de gebruikte kabels;
op grotere klussen zet ik: bekabeling = zoveel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
12-9-2012 13:06

bomdes schreef:

Het zogezegde "klein materieel" :')

Eergisteren nog een rekening gezien van mijn schoonvader, had pakweg 3000km geleden een groot onderhoud met distririem laten doen van bijna 900EUR. Wagen gaf een weekje geleden af en toe de melding "koelvloeistof niveau laag". Gaat ermee naar de garage, daar hebben ze 200ml bijgevuld... en mooi 1L aangerekend en 1/4 werkuur.
Hij had natuurlijk ook zelf kunnen doen, werd immers precies aangegeven wat er aan de hand was...
vaj-ta-lie-tie
SoundpowerStandaard Lid
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 6-11-2024
12-9-2012 15:34
Maar als je dan een paar maanden terug een pak geld hebt uitgegeven daar mag je toch wel verwachten dat ze niet moeilijk gaan doen over een scheutje koelvloeistof van een paar kwartjes...
Dit soort dingen kost gewoon klanten, als je soms wat weggeeft komen ze zeker weer terug voor de volgende beurt/banden/enz...
Ik reken ook gewoon standaard een beetje kleinmateriaal op mijn bonnetjes, maar mijn vaste klanten hoeven dan dit soort gevalletjes echt niet te betalen...
(en meestal krijg je dan toch een fooi voor de moeite)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Nijst001Standaard Lid
Sinds: 29-5-2011
Laatste: 29-1-2016
12-9-2012 19:03

djgys schreef:

Klein materiaal Kan,
dit zet ik ook op de bon als elektricien als ik iets opgehangen heb en daar voor heb moeten

boren en schroeven met pluggen heb gebruikt.
dit word dan meestal als klein materiaal gefactureerd wink ;)
Wij noemen dit gewoon bevestigingsmaterialen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)