Forum > Geluid

Speakers aanschaffen 3000 euro

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Ronnievos1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2012
Laatste: 1-8-2019
Berichten: 19
5-9-2012 16:47
Ik heb wat gevonden wat mij wel aansprak de Eaw VRS18 sub en Eaw VR21 top.

Is tweedehands maar is wel een leuk setje dacht ik.

Dus ik ben der wel uit. bedankt iedereen voor het meedenken.
Vos Licht en Geluid
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-9-2012 19:38

knorrepot schreef:

bomdes schreef:

Op een PS10TD zit een "sub on" switch. Deze schakelt als het ware tussen wideband en crossover.

2x PS10 met een LS600 of een LS1200 en TD kan je 2e hands wel voor een mooie prijs vinden. Hang daar een paar Synq 3K6'en of DAP Stage AMPS achter en je hebt voor een redelijk budget een prima set. En dan meteen ook een set die zijn waarde gewoon blijft behouden.
Camco of NXAMP kan je later nog steeds inslaan, maar voor een PS-set is het imho een beetje overkill.
Nou.. dat verschil tussen een sync of een camco ga je zeker wel merken! Dan nog liever een Crown MA ofzo op de toppen!

PS bedankt voor het verlossende antwoord bomdes wink ;)
Twijfel zelf nog tussen een nieuwe PS10R2 of een oude ps 10 te kopen.. shut up :X
Ja merken ga je het zeker doen, maar een oude MA5002 kost ook nog een pak geld en is eerlijk gezegd ook niet meer de wonderamp die hij was. PS/LS houd van vermogen, daar moet je geen 500W bakje op neerzetten.

Als je het geld voor nieuwe PS10R2 hebt, doen. Het rendement is toch een stuk hoger, maar hou er wel rekening mee dat je ook de nieuwe TD (of NX242/NXAMP) moet aanschaffen.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
5-9-2012 22:25

bomdes schreef:

knorrepot schreef:

bomdes schreef:

Op een PS10TD zit een "sub on" switch. Deze schakelt als het ware tussen wideband en crossover.

2x PS10 met een LS600 of een LS1200 en TD kan je 2e hands wel voor een mooie prijs vinden. Hang daar een paar Synq 3K6'en of DAP Stage AMPS achter en je hebt voor een redelijk budget een prima set. En dan meteen ook een set die zijn waarde gewoon blijft behouden.
Camco of NXAMP kan je later nog steeds inslaan, maar voor een PS-set is het imho een beetje overkill.
Nou.. dat verschil tussen een sync of een camco ga je zeker wel merken! Dan nog liever een Crown MA ofzo op de toppen!

PS bedankt voor het verlossende antwoord bomdes wink ;)
Twijfel zelf nog tussen een nieuwe PS10R2 of een oude ps 10 te kopen.. shut up :X
Ja merken ga je het zeker doen, maar een oude MA5002 kost ook nog een pak geld en is eerlijk gezegd ook niet meer de wonderamp die hij was. PS/LS houd van vermogen, daar moet je geen 500W bakje op neerzetten.

Als je het geld voor nieuwe PS10R2 hebt, doen. Het rendement is toch een stuk hoger, maar hou er wel rekening mee dat je ook de nieuwe TD (of NX242/NXAMP) moet aanschaffen.
Ja dat snap ik.. de baas heeft de nieuwe R2 van de ps10 en ps15.. de ps10R2 is echt wel een lekker kastje! Een stuk helderder en meer dynamiek dan de oude. Alleen daar komt nog weer zn kleine 1k bij voor de nieuwe TD controller.. dan draaien ze op xti.. moet eigenlijk ook een vortex 4 op dan.. (zucht) rustig blijven sparen dan maar, binnenkort met Bert eens overleggen wat hij nog kan doen
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-9-2012 08:59
op XTI kan je geen Nexo draaien. XTI zit met interne processing die extra delaypath toevoegt waardoor je sensing op de TD/NX processor niet meer klopt. Had zelf een voorstel klaarliggen voor een danscafé op basis van XTI6002/PS10R2/LS600 tot ze in Diest even aan de alarmbel trokken :)
In die reeks moet je (top of my hat) de CTS gebruiken, maar die leveren voor LS600 niet genoeg vermogen eigenlijk.

Camco is op zich niet essentieel hoor, een héél goed alternatief is de Crown Macro-Tech.I . Deze zijn in se gebouwd door Crown voor op Nexo te draaien (of andere senseline systemen) omdat het met een I-Tech niet kon. Maar toen kwam nexo met de NXAMP, waardoor de MAi's niet te slijten zijn. Heb er zelf zo 3 gekocht (MAi 9000) voor onze VRX setup in combo met een Soundweb 9088 ipv I-Techt te nemen, wat uiteindelijk een mooiere klank heeft opgeleverd.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
6-9-2012 10:59

bomdes schreef:

op XTI kan je geen Nexo draaien. XTI zit met interne processing die extra delaypath toevoegt waardoor je sensing op de TD/NX processor niet meer klopt. Had zelf een voorstel klaarliggen voor een danscafé op basis van XTI6002/PS10R2/LS600 tot ze in Diest even aan de alarmbel trokken :)
In die reeks moet je (top of my hat) de CTS gebruiken, maar die leveren voor LS600 niet genoeg vermogen eigenlijk.

Camco is op zich niet essentieel hoor, een héél goed alternatief is de Crown Macro-Tech.I . Deze zijn in se gebouwd door Crown voor op Nexo te draaien (of andere senseline systemen) omdat het met een I-Tech niet kon. Maar toen kwam nexo met de NXAMP, waardoor de MAi's niet te slijten zijn. Heb er zelf zo 3 gekocht (MAi 9000) voor onze VRX setup in combo met een Soundweb 9088 ipv I-Techt te nemen, wat uiteindelijk een mooiere klank heeft opgeleverd.
Ook dat nog, moet ik ook nog nieuwe amps kopen.. hmm.. Naja het zal zo zijn.
Klopt Camco is niet essentieel, maar omdat IR Camco verkoopt word dit het meest er voor gebruikt. Na mijn mening klinkt deze ook het best (persoonlijk lekkerder dan een NX amp)

Toch appart want ons Electrovoice Deltamax systeem werk ook met de orginele processors met sence lijnen, op het hoog heb ik een XIT 2002 draaien met de ''dsp off'' de sencelijnen geven geen problemen!
Maar de TD controller gaf dus wel problemen met de XTI in de praktijk?
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-9-2012 11:31
Laat ons het zo stellen: Nexo raad het ten stelligste af. Hun manier van processing is nogal vrij complex en uitgebereid, en hangt puur af van die senselines. In den beginne hebben er meerdere mensen geprobeerd van PS15 bv te draaien op I-Tech, knalden er allemaal door omdat de processing een delay path oplegt dat de controller niet verwacht. Ookal zet je DSP off, hij gaat nog steeds door het DSP pad.

Ik zou persoonlijk niet meer investeren in Camco/PS10TD of NX242. Enkel de NXAMP krijgt nog support, en de mogelijkheden die je ermee krijgt zijn veel groter. Daarnaast kan je ook prima je amprack dan gebruiken voor andere NEXO-sets, terwijl je met een PS10TD + Vortex wrs evenveel uitgeeft als een NXAMP4x4 maar je enkel je PS10 set kan aansturen.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
6-9-2012 12:45
Klopt.. maar ik praat dan ook over een eigen prive setje.. niet over een set die wekelijks weg gaat en univiseel moet zijn..
Ik zie nog wel weer even.. als ik ook de amps nog moet vervangen.. (zucht..)

Voor de ps10R2 word trouwens de NX 1x4 geadviseerd volgens de papieren..

Of toch voor de ''oude'' ps10 gaan, het is niet makkelijk laugh :D
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-9-2012 16:07
Als je er enkel PS10's mee wilt sturen, kan je prima een NX4x1 bridgen ja. Anders, 4x4. Het verschil in redendement is op zen zachtst gezegt merkbaar :)

Das natuurlijk wel de "downside" van Nexo he, magnifiek spul maar hard voor de portemonnee bij aanschaf.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
7-9-2012 10:54

bomdes schreef:

Als je er enkel PS10's mee wilt sturen, kan je prima een NX4x1 bridgen ja. Anders, 4x4. Het verschil in redendement is op zen zachtst gezegt merkbaar :)

Das natuurlijk wel de "downside" van Nexo he, magnifiek spul maar hard voor de portemonnee bij aanschaf.
[
/quote]

Dat is het enige grote nadeel! laugh :D
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-9-2012 15:12
Bwa ja en nee, als ik zie wat een 10 jaar oude PS15 nu nog gaat... good luck met ergens anders zo'n restwaarde te halen :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)