Forum > Licht

Led Moving heads

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
12-7-2012 16:07
Roy, Kijk zeker ook eens naar de Innocolor Beam van ADJ. Ook een erg leuke fixture voor het geld. Bevestiging met beugeltjes etc kun je weer oplossen met het lightbear slide systeem.

Lichtopbrengst van de Innocolors is in ieder voor het oog wat feller dan de Expression 5000 en dan hebben ze als leuk extratje nog witte leds.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
12-7-2012 16:43
Bedankt voor de tip Roel,

Ik zie zelf het voordeel van witte leds nog niet echt in, de kleurmixing lijkt me nog slechter dan het al is, en daarnaast verlies je veel uitput in het rood/groen/blauw(blijkt uit een test van Briteq, tot 30% verlies, goed waarneembaar met het blote oog).

Ik heb hem er bij gezet in het lijstje, maar hij valt bij de vergelijking met de Briteq eigenlijk meteen al af.

Roy
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-7-2012 17:54
chauvet heeft hetzelfde kopje als de showtec 5000, echter heeft deze kop net even iets andere lensjes waardoor de vlek veel egaler is dan de showtech.

Verder identiek, kwa output, dmx kanalen, snelheid enz!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-7-2012 12:42
Ik heb sinds afgelopen weekend ook een setje inno beams... van ADJ.

Wat mij meteen opvalt in vergelijking met de expression 5000, de Inno beam is veel!!!! stiller.

Afwerking en gebruiks gemak is van beide erg goed, behuizing mag je niet al teveel van verwachten voor het geld maar zeker acceptabel en ook nog eens netjes. Niet mega degelijk, maarja wat wil je he!

Licht opbrengst zal ik van de week eens vergelijken.. Maar de Inno beam lijkt toch meer licht te geven. Bundel is iets minder strak, dus meer strooilicht, maar op podia misschien wel wenselijk.. de expression is echt BEAM effect.

De toevoeging van witte leds is zeker wel een meerwaarde, strobo veel vetter, plus je kunt een aantal kleuren heel mooi inkleuren met de witte leds als toevoeging!

Al met al zijn beide koppen zeker bruikbaar, wil je een iets allrounder kopje, de inno beam in mijn ogen meer geschikt. Wil je echt effecten, de expression beamt heel ver! en geeft echt een strakke beam licht!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
15-7-2012 23:42
Ik zal morgen eens even zoeken heb wel wat fotos als het goed is van een set waar ik inno color beams in had zitten.
Nijst001Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2011
Laatste: 29-1-2016
Berichten: 19
14-8-2012 15:01
Wij beschikken over 4x Indigo 4500 en met een externe stichting in het cultureel centrum ook nog eens 6x
10 stuks in totaal dus. Ze bevallen super maar dan moet je wel goede DMX kabel gebruiken, anders gaan ze storen...
Na het carnavalsseizoen gaan we ook nog kijken voor die briteq BT-W36 kopjes. Tegen die tijd ga ik ze ook uitgebreid vergelijken met de chauvets. Ik heb me laten vertellen dat de Chauvets identiek hetzelfde zijn als de showtecs...
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
16-8-2012 11:10
Afgelopen weekend weer met innocolors gewerkt evenals Expressions, En dan is de kleurenmening van de Innocolors toch echt veel beter dan ven de Expressions.

Licht opbrengst lijkt ook hoger van de Inncolors maar heb ze helaas niet naast elkaar gebruikt dus daar kan ik geen uitsluitsel over geven.

Indien iemand foto's wilt hebben dan moet hij even een privebericht sturen.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
13-9-2012 12:56

roystraver schreef:

Bedankt voor de tip Roel,

Ik zie zelf het voordeel van witte leds nog niet echt in, de kleurmixing lijkt me nog slechter dan het al is, en daarnaast verlies je veel uitput in het rood/groen/blauw(blijkt uit een test van Briteq, tot 30% verlies, goed waarneembaar met het blote oog).

Ik heb hem er bij gezet in het lijstje, maar hij valt bij de vergelijking met de Briteq eigenlijk meteen al af.

Roy
Roy, ik zie dat je laatst de Briteq LED kopjes gebruikt hebt. Heb je deze op proef of heb je ze zelf aangeschaft? Wat zijn je ervaringen/bevindingen met deze kopjes? Heb je de kans gehad ze te vergelijken met de Martin MAC101? Wat gaf de doorslag voor de Briteqs te gaan?
Waar zit de cut op dit apparaat?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
13-9-2012 14:28
Wat me in londen opviel aan de Expression is hoe aartslelijk de kleurmenging op de grond wel niet is. De beam op zich is netjes, de inkijk wat minder, maar waar het licht neervalt heb je echt kartelranden met uitsterkers en een hotspots tussen al je kleuren.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
14-9-2012 09:18
Victor,
Ik heb de Briteq naast de BSL 101 (chinese import), ADJ inno color, en Showtec expression gehad.
De showtec viel meteen al af, op alle fronten.
De ADJ kwam goed mee met de briteq, ik vond alleen de briteq wat netter afgewerkt, en de ADJ heeft door de witte LED's wat minder output op het RGB.

De keuze briteq was vooral prijstechnisch, ook de erg goede ervaring en service bij Briteq speelden mee, een groot pluspunt is ook dat de kleurtemperatuur van de LED's in de hele serie gelijk gesteld word, je hebt dus geen onderling kleurverschil.
Wanneer je over een periode wil uitbreiden rusten ze deze heads uit met exact dezelfde kleur LED's.

Naast de MAC 101 heb ik ze nog niet gehad, de MAC's zijn voor mij prijstechnisch niet interessant.
Wel heb ik van horen zeggen dat er zeer weinig waarneembaar verschil is tussen de twee.

Mocht je ze eens willen vergelijken ben je van harte welkom wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)