laser lightmaxx pegasus 1watt
(5 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
GUNTHERStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 18-7-2011 Laatste: 8-10-2012 Berichten: 2 | 14-6-2012 23:05 |
graag zou ik wat advies hebben over deze laser van lightmaxx. Heeft iemand daar ervaring mee? deze zou 1watt sterk zijn en is een kleurenlaser. Is het mogelijk om via dmx mooie shows te maken? of is dit alleen haalbaar via Ilda? Bedoeling is toch om er party's mee te doen voor 500 personen. | |
Think twice | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 15-6-2012 08:51 |
echt mooie shows maak je idd enkel met ILDA. Met DMX zit je nog steeds vast aan builtin patterns, en veel belangrijker: je hebt helemaal geen controle over de intensiteit als je gaat audience scannen. | |
GUNTHERStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 18-7-2011 Laatste: 8-10-2012 Berichten: 2 | 15-6-2012 17:51 |
Bedankt voor het antwoord. Met de lighmaxx pegasus heb je geen ervaring? want deze kost amper 900 euro. In vergelijking met andere merken is dit zeer goedkoop. Nochtans heeft deze volgens de statistieken de volgende sterkte 400mW blau Laser @ 450nm, 150mW grün Laser @ 532nm, 500mW rot Laser @ 650nm Normaal gezien moet je daar toch al iets mee kunnen doen voor 500 personen? | |
Think twice | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 15-6-2012 22:47 |
De specs zien er wel goed uit, en voor 900EUR heb je hem zelfs met Mamba ILDA soft en interface bij. Of die interface veel waard zal zijn is wel de vraag natuurlijk, maar voor mee te beginnen zal het zeker een leuke bak zijn. 30k galvo's is al niet slecht en daar kan je best leuke shows mee draaien. voor 500 man, ja dat zal wel lukken, maar niet als je ook nog ander licht erbij wilt aan zetten. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 16-6-2012 08:10 |
Punt is wel dat er over de galvosnelheid net zo hard wordt gejokt als over het vermogen van de lasers. Bovendien wordt de zichtbaarheid van de laser -behalve door het vermogen- net zo goed bepaald door de straaldiameter en de divergentie en moeten die beide voor alle kleurunits op elkaar zijn afgestemd. En juist dat alles is in deze prijsklasse vaak (laten we het vriendelijk zeggen) teleurstellend. Vergelijk het maar met een auto met een dikke v8 van 400 pk. Je verwacht dat'ie hard kan, maar als de versnellingsbak niet goed op de motor is afgestemd en de stroomlijn is slecht dan wordt het toch niks. Kortom: ga in dit prijssegment niet af op de specs want die kloppen toch niet. Vraag een demo en hou je verwachtingen realistisch. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Paulus0013Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-12-2003 Laatste: 8-8-2017 Berichten: 111 | 4-7-2012 19:24 |
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan wat Victor al aangeeft. Vooral het rood kent veel verlies op de spiegels. Vaak zijn dit ook nog eens dikke beams. Meer dan 50% verlies op de optiek is dan niet vreemd. Ik heb ook een RGB laser met iets meer dan 1W rood op 650nm op de diode. De beam is erg dik en in de meest ongunstige hoek houdt de laser slechts 30% van zijn vermogen over buiten de unit! Nou jippie, leuk die specs van de diodes, maar totaal nutteloos op die manier. Daarnaast kan ik je zo al vertellen dat het blauw op die golflengte en dat vermogen ook weinig voor zal stellen. Leuk voor erbij of om wat bij te mengen, maar meer ook echt niet. Zelf ga ik altijd uit van het groen, dat is nog het meest zichtbaar bij RGB laser. Of eigenlijk is dit ook geen RGB laser met blauw op die golflengte. Dus ik zou deze laser raten als ongeveer gelijk aan 200mW puur groen. Kortom geschikt voor de kleinere ruimten en niet meer dan dat, kwa vermogen dan. Ow en natuurlijk alle waar naar z'n geld. Verwacht hiermee niet de meest geweldige performance. Leuk voor erbij, totaal niet geschikt voor het echte werk. | |
pom pom |