Forum > Licht

verlichting voor trouwfeest

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
AzerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 9-5-2012
Berichten: 1
6-5-2012 12:41
Binnenkort is er een trouwfeest met licht en geluid in een zaal van 120m²(10mx12m),
alle soorten muziekstijl.
Op youtube heb ik al verschillende filmpjes bekeken maar weet niet welke lichteffecten mooi bij elkaar passen.

Welke van onderstaande lichteffecten zou ik best nemen?(enkel uit deze lijst kiezen)
Fourbar
Mini Moonflower
Color Moon
Samba
Wildmoon
Twinkle
Breaker
Rolling Ball

alvast bedankt voor de hulp
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
6-5-2012 13:15
Heb je een basis licht set die je aan wilt vullen met wat effecten, of wil je alleen 1 of meerdere van deze effecten gebruiken?

[en welkom op het forum]
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2012 15:14
2 fourbars (ik ga ervan uit dat je daarmee een balk met 4 parren bedoelt) en een moonflower effectje is meer dan genoeg voor zo'n kleine zaal.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 160
6-5-2012 15:22
misschien even overleggen met het bruidspaar. Zou het op mijn eigen bruiloft buitengewoon irritant vinden om de hele tijd allerlei geknipper, stroboscopen, etc. te zien.

heb een keer een bruiloft meegemaakt die aan het eind behoorlijk verknald werd doordat ladderzatte gasten zonodig ook eens DJ wilde spelen. Kortom, was een grote puinzooi! Was op mijn bruiloft niet gebeurd. had persoonlijk de stekker er uitgetrokken.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
6-5-2012 15:25
Op een trouwfeest moet je niet echt veel lichteffecten hebben want dat vragen de gasten niet op een bruiloft, al gebruik ik zelf heel wat effecten op een bruiloft laugh :D meestal is de zaal ook niet gedimd waardoor je effecten niet goed te zien zijn.
Ikzelf gebruik 8 ledpar 64, 2 winner scanners van JB, 2 American DJ Jelly Jewel LED moonflower, spiegelbollen indien de zaal het toelaat en 4 spheria draaibollen die het effect van een spiegelbol hebben die plaats ik op rechtstaande truss van 1m, rookdoos gaat ook mee. Zorg dat er niet al teveel geknipper is dat hoeven ze niet op een bruiloft, gebruik lichten die niet storen.

Gasten komen als ze zat zijn soms eens vragen of ze mogen draaien, ik laat niemand achter mijn booth, tot tegen de booth en verder komen ze niet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
6-5-2012 18:47
Hoeveel bruiloften heb je al gedaan? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
6-5-2012 19:24
Dat vroeg ik me nou ook af.

Ik zou beginnen met 2 x T-4 met controller als basisverlichting. Kan je met een background zeer subtiel en langzaam laten faden.
Voor de effecten een paar wapperlampjes. Die alleen gebruiken als ze langzaam kunnen wapperen of als de muziek het toestaat dat het sneller wappert en knippert.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
6-5-2012 21:08
Ik reageer niet vaak op dit forum, maar hier wil ik toch even op reageren.
Ik ben onlangs zelf getrouwd en wij hadden best veel lichtengeluid op de bruiloft.
Ik zal eveneens lijstje noemen:
16x expression 5000
6x showtec explorer pro
16x Led par 64
Spiegelbol van een meter.
Sterrendoek van 6x3
Laser van laserworld fulltime color
35 m² led dansvloer

Nexo geoS geluidsset
4xtop
4xsub
Pionier djset (djm900 en 2x cdj 2000)

Misschien voor sommigen wat veel, maar voor ons was het super.
Ik denk dat je zoiets in goed overleg met het bruidspaar moet doen.
De een wil niks de ander wil extreem.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2012 21:22
haha verschil moet er zijn he... maar als je dat in een zaal van 12 x 10 meter gaat zetten heb je toch een klein probleem, dan passen er namelijk geen mensen meer in wink ;)

Wij bieden verschillende sets aan : een basissetje met alleen 4 of 8 LED parren maar ook uitgebreidere sets met bewegend licht e.d.

In deze tijd hebben veel mensen echter niet al teveel budget en kiezen dus vaker voor een kleiner feestje dat in zijn geheel minder kost dan wat jij aan licht en geluid hebt uitgegeven.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
6-5-2012 22:02

Frank76 schreef:

Dat vroeg ik me nou ook af.

Ik zou beginnen met 2 x T-4 met controller als basisverlichting. Kan je met een background zeer subtiel en langzaam laten faden.
Voor de effecten een paar wapperlampjes. Die alleen gebruiken als ze langzaam kunnen wapperen of als de muziek het toestaat dat het sneller wappert en knippert.
Ik sluit me hier bij aan: de meeste bruidsparen willen een feest met goed eten, lekker drinken en de beste muziek.
Dat alles met een dj die zijn vak verstaat, dus op zijn tijd aan de mic, maar ook weer niet te overheersend.
En het licht moet niet de overhand krijgen door een "flikkersjoow"
Ook irritant: parren die de hele avond recht op je bakkes staan.....
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)