Gebruik van verschillende microfoons
(13 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 28-1-2012 17:01 |
Ik heb vroeger op school geleerd dat een SM57 en SM58 precies hetzelfde zijn op het plopfilter na. En ik weet uit ervaring ook dat dit zo is op een minieme verschil in klank na dan. Goede monitoren goede plaatsing goede microfoon en daarmee moet het kunnen.\ Ik denk eerder dat de monitoren of de monitor mix van TS hier voor problemen zorgt. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 28-1-2012 17:32 |
Daniel-sound schreef: Watt-Xtra schreef: verkeerde of geen eq op op monitorenIk zou eerder willen vragen; plaatsing? Dat is waar het immers misgaat. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 30-1-2012 13:44 |
big bang schreef: De SM57 kan een wat hogere geluidsdruk aan, de SM58 kun je op een gegeven moment wat "dichtschreeuwen".Hetzelfde geldt ook voor de beta 56a, 57a en 58a. Die hebben allen een identiek kapsel en een verschillende grille die de frequentiekarakteristiek enigszins beïnvloed. @TS: vertel eerst eens welke materialen je precies gebruikt en hoe je keten eruitziet (welke mixer, welke processing, welke versterkers enz.). In een goede setup heb je nooit last van feedback (of je moet HEEL extreme dingen gaan doen). Als maximale Gain Before Feedback je doel is, dan kan een juiste plaatsing van de monitoren t.o.v. je microfoons best een verschil maken, ik verwacht echter dat dit in jouw situatie niet direct het probleem veroorzaakt. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 30-1-2012 22:06 |
Beste AMX_Pete, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Ik stel dat de door mij genoemde types hetzelfde microfoonelement delen en dat enkel de grille voor de klankverschillen zorgt. Dit is namelijk ook precies wat Shure zelf op zijn website beweerd: SM57 vs SM58 en beta 57 vs beta 58. Dat de SM57 een hogere geluidsdruk aan kan, kan dus ook niet kloppen (want element en trafo zijn gelijk aan de 58), het bolletje van de 58 zorgt er zelfs voor dat de afstand tot het element wat groter is, waardoor juist de 58 in theorie een iets hogere geluidsdruk aan zou moeten kunnen (als je bij beide je lippen op de grille zou zetten zit je dus bij de 58 iets verder van het element vandaan waardoor de geluidsdruk op het element iets minder is). Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |