Forum > Geluid

DAP K115a clipt snel?

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 276
9-9-2011 20:07
Heb eens even gekeken wat er allemaal achter op die K-115A zit. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de mic/line schakelaar de boosdoener is. Als de schakelaar op mic staat heb je inderdaad al snel dat de speakers gaan clippen, te veel signaal.
Ik ga er van uit dat wanneer de speakers clippen er ook een dito volume wordt geproduceerd, lees erg hard.

Test eens door je mengpaneel wat zachter te zetten dat de speakers net niet clippen en duw dan de schakelaar tussen de 2 draaiknopjes eens in. Als je in 1 keer veel minder geluid uit je speakers krijgt stond de schakelaar op mic. Gaat de speaker harder spelen stond hij op line, goed dus. Hij moet op line staan als je de speakers aanstuurd met een mengpaneel.

Succes!

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
10-9-2011 02:25

markje111 schreef:

Snap er nog steeds weinig fijn en hoop toch dat iemand mij kan helpen.
Als de K115 clippen en dus het rode ledje iets oplicht dan spellen de de versterkers op hun max, of dat nou een Mic ingangsstand of de volume knop op welke stand dan ook.

Het moet wel een zeer luid geluid geven als de rode leds oplichten, met meer bas zullen de leds wat eerder laten oplichten.

Het is niet de bedoeling dat er flinken bastonen geproduceerd proberen te worden, dat gaat niet lukken en knippperen de rode clipleds je om de oren.

15 inch betekend niet altijd zware sub bas, dit zijn top speakers en geen subs.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Markje111Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2011
Laatste: 4-4-2012
Berichten: 10
20-9-2011 13:31
Hallo,

Over de instelling op mijn mengpaneel ben ik nu uit.

Nu nog een vraag ik 2 speaker op 1 uitgangskanaal van mijn mengpaneel. Nu heb ik het volgende probleem dat de doorgeluste speaker veel eerder clipt dan de speaker die direct aan het mengpaneel zit. Waar kan dit aan liggen heb de instellingen van de speakers exact hetzelfde staan. Als ik de speaker omdaai is het het zelfde dat de doorgeluste veel sneller clipt. Kan iemand mij helpen.

alvast bedankt

mvg
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
20-9-2011 15:02
Klinkt alsof de interne gain van de versterkers anders is ingeregeld.

Heb je ze alle 4 tegelijkertijd gekocht of komen ze uit verschillende partijen?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Markje111Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2011
Laatste: 4-4-2012
Berichten: 10
20-9-2011 18:42
Alle 4 de speakers zijn in 1 koop gedaan!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
20-9-2011 19:47
Ah, ik lees nu dat het probleem na omwisselen bij de 2e luidspreker in de keten blijft.
Heb je gecontroleerd of de doorlus op de luidspreker 1:1 is? Kan het zijn dat de doorlus een zwakker signaal uitstuurt?

Heb je de kabels gecontroleerd? Toevallig niet één kabel gebalanceerd en de andere ongebalanceerd?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)