Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 175 van 219)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
24-8-2011 11:06
Als je echt veel met je bus op de baan bent is chiptunen naar mijn mening een goede investering. Het is een volledig in te brengen onkost dus eigenlijk gratis, maar het verbruik van je bus gaat er echt merkbaar mee omlaag.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-8-2011 13:10

dexter schreef:

Voorbeeld 1 van mn auto's draait bij 120 3500 toeren verbruik 1:16
mn andere auto draait bij 120 3000 toeren verbruik 1:14.
Mn broertje zijn zijn Fiat Ducato draait in de 6 2500 toeren bij 120
verbruik 1:11 als ik het goed heb.
In principe zegt dat niet zoveel over het verbruik, dat heeft ook oa met de
koppel en vermogens curve te maken, en kwa geluid ligt het er net aan hoe het met
de geluids en vooral contact demping van de desbetreffende auto is gesteld.
Zoals ik al aangaf, vooral het grauwer worden van de moter bij hogere toerentallen is gewoon irritant.
De extra herrie die hierdoor wordt geproduceert bevordert niet de comfort.. Dus langere afstanden op de snelweg wordt dan al snel vervelend.
Verbruik heeft er niets mee te maken, dat is vooral je rechtervoet die dat bepaalt.
Zo rij ik met zowel mijn master als met de Iveco bakwagen een pak antal km''s minder dan een collega van mij.
Haalt hij met de renault bv 1op 15 tot bijna 1op16.. rij ik gemiddeld max 10 km met een litertje diesel!

Bombes, chiptunen is echt een aanrader, kan idd een pak schelen in de brandstofkosten, maar wel geheel afhankelijk van weer die rechtervoet... Zo heb ik mn Master ook gechipt... maar nu lust ie wel aardig bandjes laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
24-8-2011 15:39
wij gaan het doen met onze ducato doen omdat we er ook een grote aanhanger mee gaan trekken, en dan zou het in de bergop al wat zwaar kunnen worden.

let wel: laat het bij een goede tuner doen en niet bij harry-peekee die voor 250EUR een standaard mapje erin zet.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
25-8-2011 08:36
Last van lawaai? Neem dan vooral geen caddy! Mijn caddy SDI (2006) heeft op de snelweg een behoorlijk kabaal! Sowieso zijn die sdi motoren niet de meest stille motoren.

Even inhaken op de mooie crafter van de vorige pagina; ik zou me nooit zo'n bus aanschaffen. Ze hebben een hoog verbruik en wat ik helemaal een ramp vindt; een afstapje bij de schuifdeur. Daardoor loopt de laadvloer standaard niet vlak door en moet je gaan prutsen met houten plaatjes e.d. Verder vind ik persoonlijk het laden van een crafter ook niet prettig, ze worden hoog in de bus voor mijn gevoel vrij smal... Het rijdt allemaal wel prima, daar wil ik niets van zeggen.

Maar, dan toch liever een bus van Renault of Fiat. Stukken goedkoper, zowel in aanschaf als gebruik!
I am a TimeDriver!
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
25-8-2011 16:15
Maar jij zal dan ook andere klussen hebben?

Ik denk dat de gebruiker daar allemaal goede tegen argumenten heeft hoor wink ;)
?Quote?
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
25-8-2011 20:01

ideedeluxe schreef:

Last van lawaai? Neem dan vooral geen caddy! Mijn caddy SDI (2006) heeft op de snelweg een behoorlijk kabaal! Sowieso zijn die sdi motoren niet de meest stille motoren.
Rij zelf ook in een caddy (1.9 TDI) en ben het hier niet mee eens. Je moet er wel voor zorgen dat je een dicht kopschot hebt, anders is je laadruimte idd een grote klankkast. Wellicht dat een TDI ook stiller is dan een SDI, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
DJbooths (dot) nl
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
26-8-2011 08:25

dj-nsp schreef:

Maar jij zal dan ook andere klussen hebben?

Ik denk dat de gebruiker daar allemaal goede tegen argumenten heeft hoor wink ;)
Het is tenslotte ook maar mijn mening. wink ;)

Ik heb idd een caddy met halfopen tussenschot. Maar, de motor die bij 120km/h tussen de 3500 en 4000 toeren draait helpt ook niet mee....
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
Berichten: 9490
26-8-2011 09:28
Om het lawaai aanzienlijk te verminderen is niet moeilijk.
Men neme op de laadvloer een laag ondertapijt (van het soort wat vochtbesteding is)
daarop een plaat multiplex van 12 of 15 mm en dan daarop lijm je een laag stevig project-tapijt.

Scheelt een bak herrie, en het is ook makkelijker inladen omdat je dan een mooi vlakke vloer hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-9-2011 20:13
Eerste echte probleem met de Master... 160D Km's gereden en de versnellingsbak moeten reviseren.. 3 was aan diggelen, 4 was ook weinig van over..

oordeel: komt wel vaker voor bij de master.. lekker dan, ding is van dec. 2004

Maar na 2 rooitjes te hebben overgemaakt rijdt hij weer als Nieuw wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-9-2011 08:49
Wat was er kapot? De synchro ringen? Kon je niet meer schakelen, of waren de lagers er uit gelopen? De oude generatie masters wil soms nog wel eens wat hakkelig schakelen, je moet de versnellingen er met beleid inleggen...dat duidt ook op zwakke synchro ringen.
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)