Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 173 van 219)
Moderator(s): Dré
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
22-8-2011 16:42

Douwe schreef:

Mercedes Vito, een geweldige wagen.
Rijgedrag van een luxe auto, helaas wel duur in onderhoud.
Pff, Vito van de baas is in de eerste 10.000km nu al meerdere keren bij de dealer terug geweest, pffff, motormanagementlampje ging branden.... :S Geef mij maar een Volkswagen ;-)
Nu ook op internet!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-8-2011 16:57
Doe mij maar een Ducato, veel meer bestelwagen voor je geld dan een VW
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 9490
22-8-2011 18:07

dj_mvandis schreef:

[ motormanagementlampje ging branden....
Daar heb je de klacht zoals ik beschreef laugh :D

Ik rij al meer dan 20 jaar VWTransporters, en ik moet zeggen,
bij goed onderhoud, en netjes rijden, zullen ze je niet snel in de steek laten.
En ook met de trekkracht (aanhanger) zit het wel snor.
Ik heb op dit moment de lichtste T4 uitvoering (1,9TD) slchts 68 Pk,
en daar trek ik zonder morren een aanhanger van 1000 kilo mee.

Het is natuurlijk geen race monster, maar ik kom overal, en ik kan tot en met mijn show nummertje 3 (zonder de twee draaitafel meubels) alles keurig in krijgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-8-2011 18:42
Wat ik heb begrepen, en wat ook mijn eigen ervaring is, is dat je aan de Vito óf een prima auto beleefd, óf de lul bent.

Ik heb een Vito 108CDI uit oktober 2001 en buiten standaard onderhoudsdingetjes (kapotte lampjes, nieuwe accu, versleten wiellager etc.) nooit grote problemen gehad. Ook wat roest en motorproblemen betreft heb ik nog geen problemen gehad.

Echter ken ik ook verhalen van Vito's die na 3 jaar al ernstig beginnen te roesten, je moet dus net geluk hebben. Dat gezegd hebbende, ik heb ook meermaals transporters (T4) gehuurd, die niet meer vooruit te branden waren en flink door aan het roesten waren, echter zal daar waarschijnlijk ook wat anders mee om gegaan zijn.
Waar zit de cut op dit apparaat?
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-8-2011 19:10

bomdes schreef:

Doe mij maar een Ducato, veel meer bestelwagen voor je geld dan een VW
Ducato is gewoon een segment groter dan waar naar gekeken word (Vito / T5). Als je 1 op 1 wilt vergelijken, zou je dan naar de Scudo moeten kijken. De nieuwe Scudo is ruimer dan de Vito, en zijn volgens mij fijne auto's, echter heb ik daar niet zoveel ervaring mee.
Een Ducato met een T5 vergelijken lijkt me wat raar. Ik ben van T5 naar Ducato gegaan om meer ruimte te hebben, niet omdat ik ontevreden was over de T5. De T5 rijdt heerlijk, de Ducato ook, maar die rijd gewoon als een bus, terwijl je in T5 in de juiste uitvoering dat idee niet per se hoeft te hebben.

Ik reed een 2.5 TDI 130 PK T5. Dat is echt schitterende motor voor die auto ondanks dat er nog 1 groter bestaat.
Heb daarnaast ook in de 85PK versie gereden, maar dat vond ik acceptabel in de stad, maar daar buiten waardeloos. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd in auto's met grotere motoren heb gereden, dus als je altijd de tijd hebt, en het niet erg vind wat meer toeren te draaien bij 120, is het wellicht wel een optie.

Kijk ook even naar de hoogste kist die je hebt en wilt vervoeren. De ingangshoogte van de T5 is uit mijn hoofd 13 CM hoger dan de Vito, en dat kan nou net precies de ruimte zijn die je nodig hebt. Hieronder paar producten die wel in de T5 gingen, maar de Vito niet in wilden laugh :D
- Midas Verona 24 V400
- LED vloer kisten
- 120CM kisten getipt!
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
22-8-2011 23:10
Zo dat zijn wel tegenstrijdige verhalen hier zeg!

Ik maak er toch wel van dat de VITO dus niet echt handig is.
Maar VW T-5 heb ik op andere fora's dan ook weer negatieve verhalen over gelezen.

Ook wat er al aangegeven word de hoogte/ complete laadruimte is kleiner van de VITO.
?Quote?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-8-2011 08:53
Ik rij al jaren een (verlengde) Opel Vivaro, 1.9 CDTI met 100 pk, en dat bevalt me uitstekend. Onze grootste show past er net in en hij is snel zat op de snelweg. Bovendien rijdt hij naar mijn mening net zo fijn als een personenauto.

Vivaro's staan bekend om problemen met de versnellingsbak, maar ik heb inmiddels al 175.000 kilometer op de teller staan en tot nu toe weinig problemen gehad. Natuurlijk wel ieder jaar met de APK het nodige dat vervangen moet worden, maar dat krijg je als je 35.000 kilometer per jaar rijdt.

Ik rij wel voornamelijk snelweg, dus dan heeft zo'n busje ook een stuk minder te lijden dan in de stad.

Overigens kun je ook met een Vivaro flinke pech hebben, een collega heeft er alleen maar ellende mee gehad.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 9490
23-8-2011 11:56
Bij elk model kun je voorbeelden vinden van problemen.
Wel is het echt zo dat de Vito motorisch erom bekend staat,
Met dit probleem kom je gewoon stil te staan langs de snelweg, en daar heb je geen zin in.

Maar de VW heeft ook een bekende kwaal: waterpomp lek rond de 100.000 km.
Dit is voor een dagje simpel op te lossen door gewoon het water in de gaten te houden en bij te vullen, kom je weer thuis.

Wat een hoop mensen niet weten is dat je meer garantie wettelijk heb op een auto dan je zou denken.
Als bij normaal gebruik er grote dingen stuk gaan, zoals een versnellingsbak en dergelijke, dan kan je je erop beroepen dat dit niet normaal is, een versnellingsbak zou een stuk langer mee behoren te gaan.
En het is dan meer dan redelijk dat je dan de rekening in een bepaalde verhouding deelt naar da leeftijd van de auto.

Bij VW Alkmaar zijn ze wel gevoelig voor deze gedachte.
Zelf heb ik in 20 jaar Transporter rijden de volgende zaken buiten de garantie uit coulance gratis vervangen gekregen:
katalysator demper (€350), waterpomp(€200), versnellingsbak (€2500)en een deursluitmechanisme (€75).
En dat vind ik netjes.
Uiteraard zijn er wel regelmatig slijtende delen vervangen, zoals banden en remblokjes.

Officieel heb je een jaar garantie, maar de versnellingsbak begaf het na drie jaar.(km60.000)
De versnellingsbak maakte in zijn achteruit een ratelend geluid van afgebroken tanden in een tandwiel.
Later onderzocht, was fabrieksfout. Normaal had deze reparatie+nieuwe versnellingsbak +2500 gekost. Ik heb het gratis gehad + vervangende auto gratis, want ik ben de auto bijna een week kwijt geweest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
23-8-2011 14:31
Ook al eens aan een Ford Transit gedacht?
M'n pa is er erg tevreden mee en rijdt er nog liever mee dan met onze Ford Mondeo.

Als je een Transit met een middenklasse motor koopt, dan zit het qua trekgewicht en acceleratie zeker goed.
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
23-8-2011 15:10
Transit aan gedacht maar zulke verhalen maakte me niet echt enthousiast.
Meer een "Familie" bus kwam er uit verschillende tests.

Dus nee die sla ik over in de keuze.
?Quote?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)