Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 194 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
16-5-2011 22:17

djspiky schreef:

KIk vraag je alleen af of "heb ik niet bij me" wel zo professioneel over komt? Hoe kijken jullie hier tegen aan?
dus jij hebt alles bij je?
Dat kan niet legaal zijn sneaky :V

Als ik iets niet wil draaien, zeg ik dat gewoon.
Eventueel met de korte uitleg: "ik vind niet dat het in de sfeer van de avond past."
En als ik dan de belofte krijg dat iedereen er op gaat dansen,
zeg ik: leuk! dan wil ik even je naam, want dat vermeld ik dan bij het succes volle verzoekje.
Als het ding dan niet werkt, kan ik hem meteen weer uitzetten.
die zien we nooit meer terug wink ;)

Als je eenmaal begint met ballen verzoekjes te draaien, komt er vanzelf meer, en dan kan je zomaar de grip op de avond kwijt raken.

Laatst nog op een 70tys disco feest voor een ander forumlid, kwam iemand naar me toe voor Boudewijn de Groot omdat dat ook van de 70tys was. Naah neu, vind u dit wel passen bij EWF?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 20-11-2024
16-5-2011 23:23

Tom schreef:

djspiky schreef:

KIk vraag je alleen af of "heb ik niet bij me" wel zo professioneel over komt? Hoe kijken jullie hier tegen aan?
dus jij hebt alles bij je?
Dat kan niet legaal zijn sneaky :V
Ik bedoel hiermee uiteraard niet te zeggen dat ik alle nummers die ooit gemaakt zijn bij me heb/in mijn collectie zitten. Maar het antwoord; "die heb ik niet bij me", zou op mij overkomen als "die ligt nog thuis". Dat was de insteek van mijn vraag. Als je het op de manier bekijkt zoals jij het doet, is het uiteraard logisch want je kan hem niet bij je hebben (als hij niet in je collectie zit).
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
17-5-2011 09:04
En wat is er dan wel mis iets wel hebben, maar niet bijhebben? Als met de laptop draait, is het idd wel een stom excuus. Maar als je met vinyl en/of CD's draait, is het echt wel niet abnormaal dat je niet alles bijhebt.
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
17-5-2011 09:57

DJefke schreef:

En wat is er dan wel mis iets wel hebben, maar niet bijhebben? Als met de laptop draait, is het idd wel een stom excuus. Maar als je met vinyl en/of CD's draait, is het echt wel niet abnormaal dat je niet alles bijhebt.
en waarom is het dan wél een stom excuus als je met een lappie draait?!
Ook daarin hoef ik niet de totale-ooit-uitgebrachte-wereld-collectie in te hebben zitten toch?

Het is toch simpel, het is een verzoek, geen verplichting.
Dus als je het niet (bij je) hebt, jammer dan.
Om de lieve vrede te bewaren is mijn antwoord meestal standaard:
'ik zal zo even kijken of ik het bij me heb' ( en met 'zo' bedoel ik dus dat ik niet binnen 5 sec. ga zoeken voor ze, anders blijven ze staan tot je het gevonden hebt...) en als uitsmijter het volgende riedeltje: 'als ik het heb draai ik het zo wel een keer'
Alles komt goed....
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
17-5-2011 18:48
Dat soort discussies zorgen er ook wel eens voor, dat je 2 minuten met je vinger op de cue knop staat.... laugh :D (Mensen die je afleiden...zucht...)
I am a TimeDriver!
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
17-5-2011 20:36
Op dat punt had New-Line, toen het nog drive in werk deed, een goede oplossing. Alle aanvragen bij de LJ, die dan in de laptop ging kijken of het nummer aanwezig was. Dan met een ja of nee terug naar de aanvrager. Om vervolgens de cd in het cue bakje te stoppen. Dan was het aan de DJ of hij het nummer ging draaien.
Dit leverde over het algemeen weinig gezeik op, natuurlijk had je gasten die elke 5 minuten terug kwamen maar die wimpel je al snel af.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DjspikyStandaard Lid
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 20-11-2024
17-5-2011 23:53
Ik moet jullie hierin inderdaad wel gelijk geven. Ik draai inderdaad met een laptop (en een stapeltje cd's, als backup). Misschien dat ik teveel let op de reacties die ik krijg als ik iets niet wil draaien. Zal er de volgende keer meer op letten om met mijn eigen ding bezig te zijn.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
18-5-2011 09:04

Malle Pietje schreef:

en waarom is het dan wél een stom excuus als je met een lappie draait?!
Omdat ik geen enekel gezonde reden kan bedenken waarom iemand die met de laptop draait, thuis gaat shiften welke mp3's meegaan, en welke thuisblijven. Het gewischts- en plaatsverschil tussen 200 of 20000 mp3's is bijna verwaarloosbaar.
Ook daarin hoef ik niet de totale-ooit-uitgebrachte-wereld-collectie in te hebben zitten toch?
Heeft iemand dat dan beweerd?
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
18-5-2011 22:20
Als je met een laptop draait staat men vaak over je schouder mee te kijken als je het betreffende verzoekje intikt, en helaas geeft de laptop dan netjes het betreffende nummer als zoekresultaat... dus het standaard zinnetje "heb ik niet bij me" werkt niet meer zo makkelijk met een laptop.

Mijn standaard antwoord is dan ook vaak een eerlijke "past niet in de sfeer", maar daar is de betreffende persoon het vaak niet mee eens. Tja, dat is dan toch echt hun probleem want ik ga de sfeer niet verpesten door het wel te draaien.... tenzij het een verzoekje is van de opdrachtgever zelf natuurlijk.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjbirdieStandaard Lid
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
18-5-2011 22:49
Je kunt altijd per ongeluk een spelfoutje maken bij het zoeken wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)